Morsning.
Någon som vet vem i sverige som kan renovera en huvudcylinder till en -92?
Finns det renoveringssats att köpa? (vart i så fall?)
Har beställning på renoverade ligger hos både Summit och Ecklers men man bara flyttar datum för leverans har nu väntat i ca 3 månader och fick idag veta att det tar minst 1 månad till.
Mvh Uffe
Bromshuvudcylinder
Bromshuvudcylinder
Boogieman Corvette -92 LT 1
Re: Bromshuvudcylinder
Borde du väl kunna göra själv?
är ju oftast bara att hona och byta packningar som gäller!!
men beror lite på vad problemet är..
Har du fabrikatet på huvudcylindern borde vilken reservdelsfirma som helst kunna ta hem packningar,och med måtten så brukar det finnas unversal att köpa.
Men kolla med corvettedelsåterförsäljarna ,Hansen racing o dyl.
Fast packningssatser kan vara lika dyra som en ny eller renoverad cylinder från USA..
är ju oftast bara att hona och byta packningar som gäller!!
men beror lite på vad problemet är..
Har du fabrikatet på huvudcylindern borde vilken reservdelsfirma som helst kunna ta hem packningar,och med måtten så brukar det finnas unversal att köpa.
Men kolla med corvettedelsåterförsäljarna ,Hansen racing o dyl.
Fast packningssatser kan vara lika dyra som en ny eller renoverad cylinder från USA..
Morsning.
Lika svårt med packningssatser som med cylinder har sökt men inte fått tag i.
Skulle gärna packa om cylindern tro mig!!!
Uffe
Lika svårt med packningssatser som med cylinder har sökt men inte fått tag i.
Skulle gärna packa om cylindern tro mig!!!
Uffe
Finns ju en del begagnade på bildelsbasen om det är bråttom
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Morsning.
Har sett dom är inte så sugen på en orenoverad.
Men tro mig eller inte så hittade jag en renoveringssats i USA efter ett antal timmar vid datorn har beställt men vi får se om den kommer och vad som kommer.
Uffe
Har sett dom är inte så sugen på en orenoverad.
Men tro mig eller inte så hittade jag en renoveringssats i USA efter ett antal timmar vid datorn har beställt men vi får se om den kommer och vad som kommer.
Uffe
Lägg gärna upp en bild på vad som behövs för att renovera huvdudbromscylindern!!
Mekonomen,meca o liknande företag har ofta sortiment med olika packningar ,antingen hemma eller att man får hem på ett par dagar.
Och GM har ju säkert använt både huvudcylindern och mycket av innehållet i andra fordon,så det kan vara lättare att beställa till annat än till vetten.
Men kan ju vara utgående prylar också,så ersättningshuvudcylindern är lite annorlunda,då kan det bli kul.
Söker själv några packningar till frambromsoken på panteran som inte finns i Europa..
Mekonomen,meca o liknande företag har ofta sortiment med olika packningar ,antingen hemma eller att man får hem på ett par dagar.
Och GM har ju säkert använt både huvudcylindern och mycket av innehållet i andra fordon,så det kan vara lättare att beställa till annat än till vetten.
Men kan ju vara utgående prylar också,så ersättningshuvudcylindern är lite annorlunda,då kan det bli kul.
Söker själv några packningar till frambromsoken på panteran som inte finns i Europa..

Morsning.
Ska försöka med bilder om det kommer något och är rätt!
Har man råd att åka Pantera så kan man leta.
Från en som inte har råd!!!!!! Uffe
Ska försöka med bilder om det kommer något och är rätt!
Har man råd att åka Pantera så kan man leta.

Från en som inte har råd!!!!!! Uffe