En liten sorglustig historia om att försöka spara lite pengar. Jag köpte nya fälgar o däck förra sommarem (2012) Tyckte då att 5500:- för 4a däcktrycksgivare var dyrt. Hittade då en däckhandlare som annonserade om billiga givare. Det var dom ca 550:- styck. Fabrikat Orange-electronic made in Taiwan.
Googlade på dom o hittade ett par positiva omdömen. Köpte då 4st fanns givetvis inte i lager o fick vänta ett antal veckor. Till slut kom dom, monterade o försökte programmera med min nyinköpta programmerare från R-tune. Fick inte kontakt med en av dom, förstod då till slut att en var defekt. Kontaktade då säljaren som inte kunde få fram en ersättare inom rimlig tid. (fick dock senare tillbaka pengarna för den) Beställde då en själv på amacon.com den dök upp efter några dagar. Då fungerade allt. Nu i år vid första provturen så kom varning upp en givare fungerade inte. Ja ja otur igen ! Hittade inga på amazon men på ebay, den kom på ett par veckor. Bytte o försökte då på nytt programmera bara den nyaste fungerade, dom andra tre var döda. Då gav jag upp beställde 4a nya original av R-tune som fixade fram dom på en vecka. Nu fungerade programmeringen hur bra som helst. Om det nu var jag som hade maximal otur eller orange-electronics givare är dåliga får var o en bedömma själv. För mig blev i alla fall billigt DYRT !
Billiga TPMS givare (nej)
Billiga TPMS givare (nej)
ZR1 2009 Atomic orange SÅLD
Re: Billiga TPMS givare (nej)
Hej.
Såg att du använt en programerare från R tune.Jag köpte en av dom men när jag ska kalibrera sensorerna så får jag ingen signal från bilen.Har gjort enl.beskrivning på nätet,sensorerna vet jag ej så mkt.om, har nyligen köpt bilen och det sitter Z06 fälgar på (kopior?) med Nitto däck ca.2år gamla.Har du något tips?Gör jag fel?Kan det vara fel på programeraren.
// Tommy
Såg att du använt en programerare från R tune.Jag köpte en av dom men när jag ska kalibrera sensorerna så får jag ingen signal från bilen.Har gjort enl.beskrivning på nätet,sensorerna vet jag ej så mkt.om, har nyligen köpt bilen och det sitter Z06 fälgar på (kopior?) med Nitto däck ca.2år gamla.Har du något tips?Gör jag fel?Kan det vara fel på programeraren.
// Tommy
Får du signal från bilen när du trycker på lås o låsupp knapparna samtidigt ? (bilen går in i learning mode)
Ja det får jag.Trycker på sändknappen och den blinkar grönt ett tag,men det händer inget mer.
Försöker fler ggr.ser då att den röda lampan blinkar till varnar för batteriet.(Batteriet är helt nytt.)
Har provat på flera hjul samt en gång på org.hjul som jag ställt brevid bilen.
// Tommy
Försöker fler ggr.ser då att den röda lampan blinkar till varnar för batteriet.(Batteriet är helt nytt.)
Har provat på flera hjul samt en gång på org.hjul som jag ställt brevid bilen.
// Tommy
Okay ! Då kan följande vara problem som jag kommer på !
1. Är din bil en USA bil R-tunes programmerare är bara för US bil.
2. Är det rätt sensorer i hjulen US o EU har olika frekvens.
3. Håll kvar knappen en liten stund det kan ta några sekunder före svar från bilen.
4. Enl obekräftad uppgift går bilen ur learning mode efter ca 1 minut.
5. Dina sensorer är defekta.
Min blinkar oxå till i batteri lampan trots nytt batteri så det är inget fel.
1. Är din bil en USA bil R-tunes programmerare är bara för US bil.
2. Är det rätt sensorer i hjulen US o EU har olika frekvens.
3. Håll kvar knappen en liten stund det kan ta några sekunder före svar från bilen.
4. Enl obekräftad uppgift går bilen ur learning mode efter ca 1 minut.
5. Dina sensorer är defekta.
Min blinkar oxå till i batteri lampan trots nytt batteri så det är inget fel.
ok.min är usa bil.konstigt att alla sensorer skulle vara defekta.Jag får prova igen.
// Tommy
// Tommy
Tipps.har du europa 434 mhz så är ibay tyskland billigast 700kr orginal....köpt 2 st själv.....= halva priset för orginalgrejer