Tillägg i motordebatten!
Hej Johan ! Jag skall försöka att hålla mig neutral i detta ämne, men du skriver ju själv att du har en sk. felbyggd motor , så då är ju frågan ? hur vet man att man får en bra motor hos en "byggare" man måste ju börja med någons motor och har jag otur så kan denna någon vara "jag". Jag är ganska så övertygad om att det finns någon "Pekka" i USA som kan bygga en bra motor.Sen är det ju så att allting går att förbättra, så även Pekkas bygge,sen förstår jag inte det här med att uppskatta Hkr hela tiden, en del är så fixerade vid detta jag menar om det är 520 eller 483 det gäller att dom landar rätt på marken, alla vet vi ju hur svårt det är att klämma ut det där sista . Mvh Jan
(Jag vill absolut inte på något sätt påstå annat utan att PEKKA säkerligen är DUKTIG ja känner honom inte)

Jag undrar vad det var för någon "mexikanare" som hade satt ihop Johans motor, sen skall jag ge mig på dej lite grann, 2Q IK4.. för JAG och säkert många med mig, undrar????? hur DU har sådan kontroll på allt det DU säljer, för tänk om det är en "mexare" som har tillverkat det. Hur ihela friden kan DU ha så mycket fördomar mot andra medborgare, vad är det som får dig att tro att du är så JÄ..la duktig. Ibland när man läser Forumet så ÄR du nästan BARA för MYCKET. Kan du inte bara låta bli ? Vänligen Jan

Det är både mexare och kineser som tillverkar det som vi och alla andra firmor säljer,,,dessutom säljer vi hela paketmotorer från USA oxå...men jag anser trots det att det är bättre att låta någon i landet bygga en motor,,,och som i fallet ovan där "pekka" som är en av skånes bäst renomerade motorbyggare svartmålas av dig bara för du inte vet vem han är,,,säg hellre,,"jag vet inte",,,,för det du skrev framstår mer så...
*blinkK*
*blinkK*
Angående felbyggd ls7 motor.Ägaren som helrenoverade bilen 1986-90.Satte i en eftermarknads ls7a fabriksny och satte i en betydligt snällare hydralkam för att han hade hört att den var svårkörd på gatan med orginalkammen.Med 12.0 ikompression blev det katastrof med spikningar över 3000varv även med 103 oktan som en ls7a behöver.
Vilket innebar att bilen har rullat väldigt lite och blivit stående på grund utav tappat intresse.
Vilket innebar att bilen har rullat väldigt lite och blivit stående på grund utav tappat intresse.
BILPORR BILPORR BILPORR ÅHHHjohan lu skrev:Va det kostar? Man får vad man betalar för!
Alutoppar.rullvippor.stödgördlar.rosskolvar.manleystakar.alukyl.elfläkt.elpump.tci turbin eatlåda richmond utväxling.chrom hooker headders o sidepipes.l88 huv. Och en handbyggd motor med alla maskinarbeten o vad det innebär.

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.