Knutkors
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Knutkors
Hejsan !
Det bästa är om du har ett skruvstäd, då är det lättare att få fast grejorna !
Knacka försiktigt ur dom gamla "kopparna", använd sen nån hylsa som passar
som "distans" när du trycker i dom nya kopparna på dom nya knutkorsen.
Var väldigt noga med att kolla så att rullpinnarna sitter rätt när du trycker
i dom nya kopparna !
Har du inget skruvstäd så funkar det bra med en stor skruvtving !
Lycka till !
Det bästa är om du har ett skruvstäd, då är det lättare att få fast grejorna !
Knacka försiktigt ur dom gamla "kopparna", använd sen nån hylsa som passar
som "distans" när du trycker i dom nya kopparna på dom nya knutkorsen.
Var väldigt noga med att kolla så att rullpinnarna sitter rätt när du trycker
i dom nya kopparna !
Har du inget skruvstäd så funkar det bra med en stor skruvtving !
Lycka till !
Re: Knutkors
aah försökte knacka ut dom men ingen som bytt dom där nånsin tror jag så största hjälpen är väl att få ut dom gamla kan man göra samma sak där att man tar hjälp av ett skruv städ lr vad föreslår ni andra? 

-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Knutkors
Hejsan !
Dom gamla kopparna kan du knacka ut en bit med en skruvmejsel,
när dom har kommit ut en bit så kan du ta en polygrip o vrida ur dom !
Dom nya använder du skruvstädet till !
Dom gamla kopparna kan du knacka ut en bit med en skruvmejsel,
när dom har kommit ut en bit så kan du ta en polygrip o vrida ur dom !
Dom nya använder du skruvstädet till !
Re: Knutkors
Ah försökte knacka ut dom men dom vill ju inte ge me, dfr som jag behövde en hjälp på traven hur jag får dom att lossna man vill ju inte banka för mkt heller ?
Re: Knutkors
är ju aluminium så man får vara lite försiktig med bankandet.
Men du har väl fått bort låsningarna?
,men att smörja upp med 5-56 eller wd40 skadar aldrig,och försöka se till att det är så rent som möjligt där koppen ska ut,så pressa är alltid att föredra,antingen i ett skruvstycke eller verkstadspress..
Men du har väl fått bort låsningarna?

Re: Knutkors
Ja för sjutton, pressa ut kopparna i stället för att banka! 

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: Knutkors
Ja pressa ut dom med hjälp av ett skruvstäd, en kopp i taget och sedan pressa in dom nya, och inte banka ut dom?
Re: Knutkors
Allt gick lysande tog hjälp av 2 hylsor och pressade ut ett i taget, och hittade även vilket kors som va slitet, på höger hjul de nedre korset ena koppen hade spruckit och alla nål lager va borta, och det va även trögt att få loss de knutkorset de valsa på rätt bra när de släppte vart en rejäl smäll nästan skulle man kunna säga 
