Har haft Pfadt på min C5a
Man ska inte spänna fjädern för att få dom hårdare då är de bättre att byta fjädrar. Som Pfadt själva skriver, ändra inte fjäder förspänningen om inte bilen är en väldigt lätt race bil.
Den ska vara åtdragen så att fjädern sitter på plats och inte så mycket mer.
Inställningarna av dämparen från Pfadts hemsida:
DAMPING FORCE ADJUSTMENT:
Clockwise: Harder
Counter clockwise: Softer
Position 1 is full soft (counter clockwise)
Position 16 is full hard (clockwise)
Street use: Begin with 6 Front and 6 Rear
Track use: Begin with 10 Front and 12 Rear
RIDE HEIGHT ADJUSTMENT:
- Ride height on the car is adjusted by
threading the body into or out of the
lower cup.
- Adjustment can done with the units on
the car, no need to remove them
- Maximum extension on front shocks is
7.75 inches from top of locking ring to
top of shock body.
- Maximum extension on rear shocks is
6.5 inches from top of locking ring to top
of shock body.
- 1/2 inch of ride height equals 1/4 inch of
thread.
ADJUSTMENT TIP
- Spring perches adjust shock sag/spring pre-load.
-
Do not move spring perch unless car is a light weight race car.
- Only adjust after exhausting body length perches adjustment range.
HANDLING TIP
- Softer = More grip
- Stiffer = Less grip
- To get less understeer, soften the front damping or stiffen the rear.
- To get less oversteer soften the rear damping or stiffen the front
Softer Harder
Rear 26.5” 27.3”
Hoppas de hjälper lite
/Marcus