Drömbilen inhandlad

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Drömbilen inhandlad

Inlägg av Hasse c5 »

Har sålt min fina c5:a och köpt en c6:a 2008 års modell med ls3 paket. Den har gått i Florida med 1800 mil. Lika fin som om den vore ny. Kan knappt tro den har gått i regn överhuvudtaget när man tittar under bilen.
Men nu har jag en fråga till expertisen.
Det sitter en Navstar on call. Man trycket in en av knapparna i backspegeln och då kommer det en amerikansk kvinna o frågar
vilket nummer jag skall ringa. Men av förklarliga skäl blir det ingen uppkoppling. En funktion oxå är att om jag skulle ha oturen framme och en av krock kuddarna löser ut så skickar den ut signal till larmtjänsten och rutorna och blinkers går igång automatiskt.

Har även satellitradio i radion men den funkar väl inte heller i europa ? (albanien)

Ser att det finns i USA och Kina ! Men inte i Europa. Som vanligt ligger vi efter i det mesta.

En annan finess är garage öppnare på solskyddet. Jag har elportar hemma. Kan jag synka dessa ?

får byta till Hasse c6 nu

Hilsen
Hans
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Drömbilen inhandlad

Inlägg av Corinthian »

Hasse c5 skrev:...En annan finess är garage öppnare på solskyddet. Jag har elportar hemma. Kan jag synka dessa?
Du bör kunna sync'a garageportsöppnaren om den dom kör samma frekvensband.
Jag har försökt med min men inte lyckats än
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Hasse c5 »

jag kollade med garageportexperten i Gbg o de sa att jag kan sätta på ett extra kretskort för ca 1000 kr på mottagaren i garaget, som skall klara mer eller mindre de mest förekommande frekvenserna.
Skall testa detta och låta er veta om det funkade. Men väntar nog till våren, för snart skall bilen in i vinterdvalan.
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Hasse: Låter inte helt fel med en 08:a. Precis den C6:an som jag själv troligen kommer köpa ev nästa år. Man vill ju ha 437hk motorn! Känner du skaplig skillnad på accet jämfört med C5:an?
MVH Conan999
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Hasse c5 »

Jo 80 hk extra märks ju. Men den stora förändringen är ju den sexväxlade automaten (även paddlar)
Även styrningen är mer solid, och det är för övrigt hela bilen jämfört med c5an.
Körningen blir mer exakt och man kan gå ner på limo fart o bara glida utan ngn känsla av ojämn motorgång för att i nästa ögonblick axxa iväg med ett riktigt gött sug. Bästa sättet är att åka o testa en 08:a hos ngn handlare då förstår du bättre. Lycka till.
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Hasse: Låter bra. Då kanske vi ses på nån träff i trakten nästa sommar
MVH Conan999
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Hasse c5 »

Jo jag brukar vara med på Ons träffarna där vi samlas på Munkebäckstorget. Jag brukar säga att det finns inget bättre än cruising med corvettevännerna en vanlig sketen onsdag !
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Aha på Munkebäckstorget, det visste jag inte. Dyker nog upp där lagom till nästa säsong då :)
MVH Conan999
Användarens profilbild
Hasse c5
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Hasse c5 »

Välkommen ! Du går in på västsverige kollar i kalendern. Samling med avfärd strax efter 1800 Varannan onsdag.
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Conan999 »

Tackar, får spana in det.
MVH Conan999
Skriv svar