styrsensor till -99:a

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
the core
Nykomling
Nykomling

styrsensor till -99:a

Inlägg av the core »

Någon som känner till var/hur man kan få tag på en styrsensor till en -99:a? Någon verkstad i närheten av Sthlm med rätt kontakter till exempel?
Min verkar vara helt kaputt och det verkar som att sensorn för årsmodellerna -99 och -00 har slutat tillverkas. Har sökt på en del amerikanska sajter men ännu inte lyckats hitta någon. På vissa forum så sägs det också att det inte går att använda begagnade sensorer och isåfall så känns det ju rätt så hopplöst... :(

Det började med att jag fick upp ett "service vehicle soon"-meddelande lite då och då (1-2 gånger i veckan kanske) och jag bad då en verkstad att kolla på det. Enligt dom så behövdes sensorn bytas och de hittade då en sensor från bilskroten. Efter provkörning så menade de dock att den "nya" sensorn fungerade ännu sämre och jag bad dom byta tillbaka till den ursprungliga. Efter det så verkar den ha blivit helt kaputt, varje gång jag kör så får jag ganska fort upp "act handling warming up" som efter ett tag övergår till "service vehicle soon". Samtidigt så kan jag numera knappt nudda gaspedalen utan att det börjar lukta bränt från däcken...

Några tips/idéer? All hjälp mottages tacksamt!
Börjar ju närma sig avställningstider och det känns inte alltför kul att ställa av den i det här skicket, speciellt inte när den ska besiktas så fort jag ställer på den igen... :/

/ Michael
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: styrsensor till -99:a

Inlägg av Bengt »

Prova Jonas på Tradetech tel. 070-3252488
Han har en massa sylar på lager.
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk