Min nyfikenhet beror på (egentligen inte alls nödvändigt att försöka få reda på, men man kan ju inte låta bli

Så nu vore det trevligt om någon eventuellt vet något om detta.......onödigt vetande kanske men ändå!
Texten ingraverad på de främre dämparna är: Delco products Dayton Ohio USA. Kan någon svara på om det är fabriksmonterat med Delco så vore det trevligt att veta.
Tittar man på bussningarnas skick så borde dom vara ca 30 år.........
Och nu nästa fråga: Vad ska jag montera på istället i stötdämparväg? Bilen är helt i original skick förutom motorn (ZZ4) och väldigt oskruvad.
Jag vill behålla "originalstuket" även i åkkomfort och har alltså inga planer på att köra banracing

Har i min gamla van nyligen monterat Gabriel Gas Ryder med i mina ögon ett bra resultat.........men det är ju en viss skillnad på en gammal trött van och vetten!
Så vad tycker ni, räcker det med fyra stycken Red Ryder från Persåker för 350kr styck med tanke på mitt krav för lite bättre komfort än gungbrädan jag haft hittills ....? Eller är det som att köpa fyra cykelpumpar och bortkastade pengar?
Läste i en tidigare tråd att Koni för ca 500kr dög rätt bra...dom kontra Gabriel?