Det är ju lite stiltje i racingsnack på forumet så varför inte börja uppsnack inför 2014 säsong?

Kalendern för CCS(R) Corvette Cup/Roadsport är klar och enligt följande, kommer att fylla på detaljer allteftersom vi närmar oss säsongen.
Detta året så blir minst tre tävlingar riktiga höjdare; SSM, Kanonloppet och Falkenberg Classic.

Kalender
3- 4 maj, Karlskoga
24-25 maj, Kinnekulle
4- 6 juli, Knutstorp,SSM
15-17 augusti, Karlskoga, Kanonloppet
12-14 september, Falkenberg, Falkenberg Classic
Vad är då Corvette Cup?
CCS(R) Corvette Cup är en SBF-sanktionerad nationell klubbtävling i serieformat organiserad av Club Corvette Sweden (CCS) i samarbete med förarföreningen Sportvagnsmästerskapet, SPVM i syfte att främja rekrytering till aktivt medlemskap i CCS.
Räcker det verkligen med bara 5 modifieringar + vagnbok för att tävla?
Ja, ordna båge, stol, bälte, huvudströmbrytare , bogseröglor och en vagnbok så är bilen klar för tävling (och de träningstillfällen som organiseras varje vecka på våra olika svenska banor för en billig peng).
Måste man köra alla tävlingarna?
Nej, men har man väl provat så inser man snabbt att racing mot andra Corvetter på liknande villkor är skitkul!
Kommer jag kunna hänga med med övriga Corvetter?
CCS regler är gjorda med avsikt att deltagare skall kunna köra och vara konkurrenskraftig även med små förändringar gjorda på sin bil. Erfarenhet från tidigare Cup-år har visat att bilarna är jämnsnabba, skillnader beror snarare på personlig vana att köra i heat och om banan är ny för deltagaren men racetempo växer framr efter ett par tävlingshelger. Corvette som bil har dessutom visat sig vara konkurrenskraftig mot andra märken i Roadsport och märket ger mest "bang för the buck" direkt från tillverkare bland snabbare sportbilar.
Måste jag trimma?
Nej. reglementet bygger på vikt/hk förhållande och standard vikt/effekt räcker gott och är nära optimal vikt. Hk är helt enkelt inte den enkla lösningen för att få en snabb bil för svenska banor, hålla igen vikt är därför både billigare och effektivare.
Min bil är lite modifierad, kan jag vara med och köra ändå?
Reglerna är faktiskt ganska fria för vanligt förekommande modifieringar men varje gjord modifiering kräver en kontroll mot reglementet. Fråga och vi förklarar!
Är orolig för att köra sönder min Corvette, kolliderar ni ofta?
Nej, övriga deltagare i samma klass som vi kör har också mycket pengar investerade i sina bilar och vi kör med marginal till varandra då kolisioner är något vi alla vill undvika. När man kör i en serie lär man dessutom känna sina medtävlande och man umgås och hjälps åt vid tekniska problem på ett fantastiskt sätt.