Nu är det kanske inte direkt dags att börja tänka på bilvård men jag hittade något som heter Ultima Paint Guard Plus på nätet och många verkar gilla det och säger att det verkligen fungerar.
Någon här som har provat det eller vet mer om medlet?
http://shop.bollnasbilvard.se/ultima-pa ... c-678.aspx
Ultima Paint Guard Plus
Re: Ultima Paint Guard Plus
Har använt detta sedan i våras både på Corvetten och "vinterbilen".
Mycket nöjd! Jag använde Ultima Paint prep innan Paint Guard. -Ska visst fastna bättre då.
Verkar sitta i kanske 3-6 månader, beroende på hur ofta man tvättar och om ev avfettning används, men oerhört lätt och snabbt gjort att lägga ett nytt lager (10-15 min).
Jag gjorde så här:
Tvätta noggrannt, claya eventuellt, torka av med isopropanol innan paint prep.
Jag använde en enkel oscillerande polermaskin fr clasohlson dubbeltrissig för att polera in paint prep.
Torka av paint prep med mikrofiberduk.
Paint Guard läggs för hand med medföljande svamp, ett, två eller flera lager. -går väldigt snabbt.
Ingen efterpolering krävs.
Väldigt drygt medel, verkar räcka läänge.
Otroligt hal yta där smutsen har svårt att fastna, hal som en ål.
Mycket nöjd! Jag använde Ultima Paint prep innan Paint Guard. -Ska visst fastna bättre då.
Verkar sitta i kanske 3-6 månader, beroende på hur ofta man tvättar och om ev avfettning används, men oerhört lätt och snabbt gjort att lägga ett nytt lager (10-15 min).
Jag gjorde så här:
Tvätta noggrannt, claya eventuellt, torka av med isopropanol innan paint prep.
Jag använde en enkel oscillerande polermaskin fr clasohlson dubbeltrissig för att polera in paint prep.
Torka av paint prep med mikrofiberduk.
Paint Guard läggs för hand med medföljande svamp, ett, två eller flera lager. -går väldigt snabbt.
Ingen efterpolering krävs.
Väldigt drygt medel, verkar räcka läänge.
Otroligt hal yta där smutsen har svårt att fastna, hal som en ål.

C6 3LT -09 svart coupe A6