
Hittade det här schemat.kan man gå efter det?

Fläktens plus till relät och fläktens minus till jordUbbe skrev:Hej Igen!
Schemat är kanske fel?
Hittade det här på nätet.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre ... rel%E4-hur
Det kanske ska kopplas så här![]()
Jord stift 86
Strömbrytaren stift 85
12v stift 30
Fläkten 87 Ska det vara fläktens plus kabeln
Mitt relä.
Det där ser rätt ut.Ubbe skrev:Hej Igen!
Schemat är kanske fel?
Hittade det här på nätet.
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthre ... rel%E4-hur
Det kanske ska kopplas så här![]()
Jord stift 86
Strömbrytaren stift 85
12v stift 30
Fläkten 87 Ska det vara fläktens plus kabeln![]()
Bengt skrev:verkar iaf bättre att sätta korrekta värden på fläktstyrningen...
Jag tror att värdet är okejaxelg89 skrev:kom att tänka på en sak, hur stor är säkringen? Behöver du verkligen ett relä, räcker det inte med en strömbrytare?
det står på strömbrytaren/förpackningen. Brukar vara mellan 16 och 25A max på vippbrytare och jag skulle tro att fläkten redan har ett relä och isf kommer säkringen vara jätteliten.Ubbe skrev:Bengt skrev:verkar iaf bättre att sätta korrekta värden på fläktstyrningen...
Jag tror att värdet är okejaxelg89 skrev:kom att tänka på en sak, hur stor är säkringen? Behöver du verkligen ett relä, räcker det inte med en strömbrytare?Fläkten stängs av också när jag kör över 30 kmh
![]()
Vilken storlek på säkring, kräver relä?
Får kolla vilken storlek det sitter.
Hej Mapp Bengt;)Bengt skrev:Här har du fläktstyrningen på en C5Z06 -2003
Bengt skrev:Det är väl low speed fläkten ? 0-412km/h Har inte hunnit räkna ut det ännu.. Semestern börjar imorrn
Jag kommer att ha den snabbaste bil med bladfjädrar;) och Micke med ombyggd c6 till en c7 med röda stripes och du Bengt med alla nya bussningar mmBengt skrev:Kanske måste ta med Micke till dig o göra upp om vem som skall ha snabbast bil nästa säsong. Billigast för oss alla