Tjenare!
Man sitter ju alltid och funderar under vintertid....
Hur många här har ett kompressorkit? Standard botten? Funkar mappen utan kompressor? Köra ni safemapp eller tryckt ut den sista hästkraften bara för att?
Några dåliga erfarenheter?
A&A Kompressor, erfarenheter
Re: A&A Kompressor, erfarenheter
Kompressor är grejen
Maskin ska nog funka original om du inte har plattan i mattan hela tiden
Men drivlinan bör vara i ordning ,en original automat med momentbegränsaren borttagen
Håller inte så länge
Corvette med A&A kit roligare en så blir det inte
/Jerka

Maskin ska nog funka original om du inte har plattan i mattan hela tiden
Men drivlinan bör vara i ordning ,en original automat med momentbegränsaren borttagen
Håller inte så länge
Corvette med A&A kit roligare en så blir det inte

/Jerka
Re: A&A Kompressor, erfarenheter
Haha, jo man börjar ju förstå att det är så
Jag hade först funderingar på en LS3 crate men efter att ha läst problemen med oljeförsörjningen så känns inte det aktuellt (också betydligt mer pengar när all kringutrustning räknas med).
A&A kitet känns prisvärt. Jag har ju en manuell så där är jag nog rätt safe så länge man inte släpper upp på 6000 varv på klistrad bana. Med en safemapp får man ju ändå ut 500+ och det räcker ju gott på lördagsmornar
Hade varit kul att få höra om någon är på forumet kör kompressorkit på en hyfsat original LS1.

Jag hade först funderingar på en LS3 crate men efter att ha läst problemen med oljeförsörjningen så känns inte det aktuellt (också betydligt mer pengar när all kringutrustning räknas med).
A&A kitet känns prisvärt. Jag har ju en manuell så där är jag nog rätt safe så länge man inte släpper upp på 6000 varv på klistrad bana. Med en safemapp får man ju ändå ut 500+ och det räcker ju gott på lördagsmornar
Hade varit kul att få höra om någon är på forumet kör kompressorkit på en hyfsat original LS1.