402m tider?
402m tider?
Hallå
Skulle vara kul och veta vad ni kört 201m/402m på med era C3 or.
Motor/låda/utväxling?
Krille N
Skulle vara kul och veta vad ni kört 201m/402m på med era C3 or.
Motor/låda/utväxling?
Krille N
Mina tider från Mantorp i somras (klubbträffen):
Bilen är en 69:a coupe.
.----------------.---------------.--------------------------.---------------------------.
| Reaction Time | 60 Ft. Time | 660 Ft. Time / Speed | Qt. mile E.T. / Speed |
:----------------:---------------:--------------------------:---------------------------:
| 0.218 sec | 2.356 sec | 9.573 sec / 123.704 km/h | 14.659 sec / 153.467 km/h |
| 0.409 sec | 2.306 sec | 9.138 sec / 127.482 km/h | 14.287 sec / 157.105 km/h |
| 0.525 sec | 2.382 sec | 9.399 sec / 127.506 km/h | 14.323 sec / 159.522 km/h |
| 0.308 sec | 2.285 sec | 9.285 sec / 127.907 km/h | 14.188 sec / 161.463 km/h |
'----------------'---------------'--------------------------'---------------------------'
Motorn är en 355:a på ca 250 kusar. Kommer inte ihåg vilken utväxling jag har men den är ganska standard. Lådan är en preppad TH400.
Bilen är en 69:a coupe.
.----------------.---------------.--------------------------.---------------------------.
| Reaction Time | 60 Ft. Time | 660 Ft. Time / Speed | Qt. mile E.T. / Speed |
:----------------:---------------:--------------------------:---------------------------:
| 0.218 sec | 2.356 sec | 9.573 sec / 123.704 km/h | 14.659 sec / 153.467 km/h |
| 0.409 sec | 2.306 sec | 9.138 sec / 127.482 km/h | 14.287 sec / 157.105 km/h |
| 0.525 sec | 2.382 sec | 9.399 sec / 127.506 km/h | 14.323 sec / 159.522 km/h |
| 0.308 sec | 2.285 sec | 9.285 sec / 127.907 km/h | 14.188 sec / 161.463 km/h |
'----------------'---------------'--------------------------'---------------------------'
Motorn är en 355:a på ca 250 kusar. Kommer inte ihåg vilken utväxling jag har men den är ganska standard. Lådan är en preppad TH400.
Min tid på 201 meter: 8.68, 60 foot på 2.11 och slutfart 132 Km/h på snorhala lånade M/H 245:or från slutet på 80-talet.
Motor: 350 Lt:1
Låda: Th 350, shiftkit, A1 10" tubin stallspeed 3500 varv.
Utvx: 4.11:1
Effekt: uppskattningsvis 370 + hkr men med tanke på Ornet:s tid så har jag nog bara 290 Hkr!!!!!!
Bra kört Ornet , men är du säker på inte ditt lustgassystem gav mer än 125 Hkr ? 
Motor: 350 Lt:1
Låda: Th 350, shiftkit, A1 10" tubin stallspeed 3500 varv.
Utvx: 4.11:1
Effekt: uppskattningsvis 370 + hkr men med tanke på Ornet:s tid så har jag nog bara 290 Hkr!!!!!!


Nä, lustgasen ger inte mer men helt säkert ger motorn mer än 165hk. Om antalet hk är i minsta laget i Chevrolets info samt att jag har dubbla rör och ingen katalysator kanske gör en del.
sen kan man väl aldrig vara säker på om kammen är bytt.
Den går förvånandsvärt bra ialla fall.
En sak som jag tror ger bra tider är nog att jag aldrig får släpp på däcken 255/65-15
Gör ju heller aldrig nån däcksvärmare då det är vanliga vanliga gatdäck.
sen kan man väl aldrig vara säker på om kammen är bytt.
Den går förvånandsvärt bra ialla fall.
En sak som jag tror ger bra tider är nog att jag aldrig får släpp på däcken 255/65-15
Gör ju heller aldrig nån däcksvärmare då det är vanliga vanliga gatdäck.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Bra kört Ornet!
Tänk att orginalmotorn kan räka så långt
Jag som varit fundersam på Car & Drivers upgifter om 0-60 mph på 7,7sek med 165 hk men den kanske är möjlig? Dom körde även quarter-milesen på 16.1 sek 1975 enligt tidningen (may nummret).
Pappi
Vi hoppas på det bästa nästa vecka! Så byttet blir av.
Nyfiken på grejerna
Skulle vilja se din bil någon gång.
Mvh
MrV8
Tänk att orginalmotorn kan räka så långt

Pappi
Vi hoppas på det bästa nästa vecka! Så byttet blir av.
Nyfiken på grejerna

Skulle vilja se din bil någon gång.
Mvh
MrV8

Känner ju ingen press direkt den här sommaren är ju mest för att se till att allting i bilen fungerar ihop med nya motorn ju.
Men en intressant sak reaktionstiderna:
Hur kan det vara ett spann mellan 0.25 sekunder till typ somnat?
Reaktionstiderna är ju inte personliga egentligen utan när bilen rör sig efter flag.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Terner. Intressesant fråga du ställde ang reaktionstider. Det gäller ju att starta när sista gula lampan har tänds på granen visserligen men chassit skall ju reagera också. Tror det är svårt att få en bra 60 foot om man har en bil som mer är gjord för att svänga med, t ex kraftigare kräng hämmare fram eller stenhårda stötdämpare osv. Till sommaren skall jag prova med att ta bort kränghämmaren fram och ev byta till några mjukare dämpare fram och bak. Fästet är a och o och speciellt vid 201 meters repor.
Det finns väl blackrace tävlingar där du bor, så åk dit och kör för det är vansinnigt roligt.
Det finns väl blackrace tävlingar där du bor, så åk dit och kör för det är vansinnigt roligt.

402m tider
sb 400cc Vortec toppar 60fot=1,78 201m=8,11 Km/h=141
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Riktigt fina tider. Körde du med dragradial?Corv1-Micke skrev:1/8mile (201m): 7.05sek @ 165kmh
1/4mile (402m): 11.03sek @ 192kmh
Tiderna är från Säve i somras.
/ Micke
Vad har du för motor / låda etc?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Jodå ska testa i sommar.pappi skrev:Terner. Intressesant fråga du ställde ang reaktionstider. Det gäller ju att starta när sista gula lampan har tänds på granen visserligen men chassit skall ju reagera också. Tror det är svårt att få en bra 60 foot om man har en bil som mer är gjord för att svänga med, t ex kraftigare kräng hämmare fram eller stenhårda stötdämpare osv. Till sommaren skall jag prova med att ta bort kränghämmaren fram och ev byta till några mjukare dämpare fram och bak. Fästet är a och o och speciellt vid 201 meters repor.
Det finns väl blackrace tävlingar där du bor, så åk dit och kör för det är vansinnigt roligt.
Har ju inte hårdbestyckat motorn direkt utan satsat på körbarhet. Valde dessutopm att behålla originalconvertern en säsong.
En 460 motor på 450-500 hästar och bra vrid bör ju pysa iväg rätt bra ändå.
Dessutom valde jag att sättta på en 750 holley för att få bättre svar vid låga varv. Min teori är att det ska ge bättre 60 fot tider men vi får väl se.
Gör jag tolvor med den är jag nöjd, sen skruvar vi en vinter och gör lite bättre nästa säsong.
@Pappi: Tala gärna om vad dina experiment med dämpare och krängningshämmare ger. Kör inte ihjäl dig i slutet på kvatsmilen bara. I 200 behöver man kontakt med vägen

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Chrippe du har ju en helbra 60 fot, körde du med slicks?
Terner. Klart du kommer att köra en tolva och säkerligen en låg sådan med din puffra. Klokt av dig att inte sätta i en rejs turbin direkt utan testa med din original turbin och se vad den kan ge. Men ett råd till dig, köp några gatslicks så du inte går upp i rök ifall du skall köra dragracing. Tänk när du står bredvid en turbomatad BMW 02:a som håller sjutusen varv på sin 2 liters snurra och dina horn i pannan har skjutit ut en halvmeter, då gäller det att ta sig iväg och inte spinna bort sig som jag gjorde, INTE KUL!!!!!!!
Terner. Klart du kommer att köra en tolva och säkerligen en låg sådan med din puffra. Klokt av dig att inte sätta i en rejs turbin direkt utan testa med din original turbin och se vad den kan ge. Men ett råd till dig, köp några gatslicks så du inte går upp i rök ifall du skall köra dragracing. Tänk när du står bredvid en turbomatad BMW 02:a som håller sjutusen varv på sin 2 liters snurra och dina horn i pannan har skjutit ut en halvmeter, då gäller det att ta sig iväg och inte spinna bort sig som jag gjorde, INTE KUL!!!!!!!

Reacton: 0,208 0,251 0,311 0,356 0,311
Svag motor = inget spinn, kanske
Jo jag tror ju att fabriksinformationen om 165 hk är i underkant.
I bracket är det ju en fördel med lite hk för att köra jämna tider. Inte så "karit" som låga låga tider men vinst är ju vinst.
Svag motor = inget spinn, kanske
Jo jag tror ju att fabriksinformationen om 165 hk är i underkant.
I bracket är det ju en fördel med lite hk för att köra jämna tider. Inte så "karit" som låga låga tider men vinst är ju vinst.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
- susanna113
- Corvetteälskare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: ons sep 15, 2004 9:58
- Ort: södertälje
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Har man bara lust kommer man långt eller.....frisk skrev:lol och vad har du mer micke!!!!

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
- Inlägg: 302
- Blev medlem: mån nov 03, 2003 20:34
- Ort: Ale Ahle District
402 meter? Hmmm... jag åker inte så korta sträckor... men jag har åkt til Övik på en 14 timmar så där... Det är njutning 

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Han kanske backade upp till Ö-vik?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
och tillbaka GLÖMDE JAG SKRIVA.....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk