Gasspjäll & Gaspedal Z06

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
walenofcourse
Nykomling
Nykomling

Gasspjäll & Gaspedal Z06

Inlägg av walenofcourse »

En snabb fråga till alla Z06 ägare där ute i landet :D , är det någon av Er som har ett gasspjäll och/eller gaspedal att låna ut under någon dag?

Jag håller på och felsöker mitt eget gasspjäll samt gaspedalen på grund av en felkod jag får upp hela tiden. (P0121).
jag skulle därför vilja prova att byta mitt gasspjäll samt gaspedalen mot ett annat för att kunna utesluta eller bekräfta om det är fel på mina prylar eller inte.

jag har även utfört alla möjliga tester med ohm-mätare och dylikt enligt denna sida: http://easyautodiagnostics.com/gmc/TAC/ ... test_1.php
men jag skulle ändå vilja prova att montera dit en annan gaspedal samt ett annat spjäll för att se om felkoden försvinner.
jag har även kollat så att det inte finns några kabelbrott någonstans...

har ingen lust att köpa ett helt nytt spjäll och en helt ny gaspedal utan att jag VET att det är fel på någon av dessa liksom.

någon som har något fungerande spjäll till LS7 till övers som ni kanske bytt ut mot ett NW102 spjäll eller nått sånt? :roll:
___________________________________________________________________________________________________

Procharged widebody C6 ZR6X