Någon som har tips på hur man kan fräscha upp matta inredningstextilier (bakom stolarna, luckor mm) nu när jag lyckats få allt annat att se bra ut?
Textilierna är hela och ej slitna men en aning matta........därför känns det onödigt att byta ut så en liten uppfräschning skulle inte skada, men jag vet inte hur.
Är det inte bara att lägga alla mattorna i badkaret å tvätta av dem med lite hederligt tvättmedel? Har inte provat men det borde väl gå finfint.
Annars har fultema skumtvätt för textilier, använde det på min soffa hemma men har ingen aning om det blev bättre...
Det är inte så att textilierna är skitiga utan det handlar mer om att det är kraftigt solblekt. Så bakom stolarna är färgen mer grådaskig och desto längre bakåt man kommer blir det mörkare och mörkare och till slut svart. Så vad jag skulle vilja göra är alltså att försöka "färga" om.
Hej GETWET.
Jag skulle prova med att ta svart vinylspray och prova på ett liten bit och se om det funkar. Jag har tyvärr inte provat så det är bara en ide
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
!Håller på med en orginal helrenovering av en Corvette Coupe 68, klar till sommaren
Annars borde det väl funka att färga om med vanligt textilfärgmedel. Kan iofs bli så att det färgar av en aningens sen. Åsså kanske textilierna är för syntetiska, inte vet jag. Fråga frugan (om du har nån) :)