Intresse før C4:a åkare att køra KM med Oldies?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Intresse før C4:a åkare att køra KM med Oldies?

Inlägg av Ricky »

Med anledning till floran av førslag och diskussioner hær på forumet undrar jag nu om det finns några C4 piloter som skulle vara intresserade av att køra med Oldies under KM i augusti.

Åsikter av alla slag från alla ær vælkomna. :)

Før att det ska bli något krævs dock att det finns uppslutning før detta så du/ni som kan tænka er att køra med oss gamlingar, fatta tangentbordet och låt oss veta det. :)

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
Bertilsson
Rookie
Rookie

Re: Intresse før C4:a åkare att køra KM med Oldies?

Inlägg av Bertilsson »

Absolut!

Eftersom jag har en veteranbil (30 år gammal) så känns det betydligt mer rätt att köra med oldies än i samma klass som sprillans nya c7:or tex som det ju kan bli om man bara går på antal hk. Min bil passar betydligt bättre i oldiesklassen med sina blygsamma 205 hk, ingen abs eller antispinn eller andra moderniteter.

Men däremot (eftersom det är en veteranbil?) vet jag inte om jag kan detta året, bilen tjabbar med mig som bara attan. Växellådan läcker olja (mest för att jag har missat en packning hoppas jag :roll: ), jag har en spännande felkod från tempgivaren osv. Men jag har ju semestern på mig, får jag ihop bilen så den går som den ska hoppas jag på KM!
/Johan

C4 1984
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Intresse før C4:a åkare att køra KM med Oldies?

Inlägg av Ricky »

Forta dig med att få ordning på lådan Johan. Jag hadde ju hoppats vi skulle få tjyvtræna lite på Anderstorp tillsammans. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Skriv svar