Track Attack

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Re: Track Attack

Inlägg av Mange_C5 »

Lite överord där från Göran sida och vad som finns eller saknas i någons ryggsäck är inte betydelsefullt för trådens sakfråga heller men:
tävlingsleda banracingtävling (styra allt som sker på banan under genomförandet, tidschema, utsläpp,rangering och start av heat, safetycar insatser, räddningsinsatser, bärgningsinsatser, bestraffningar, målgång, förarprotester, regler osv och ofta flera saker samtidigt) skulle jag nog säga ja på.

Men arrangera i betydelsen hålla på och fibbla med administration som tillstånd osv skulle jag nog vilja definiera som nej jämförelsevis och helt nej i att arrangera och genomföra TA som egen självständig tävling :|

Shoot outkval som jag varit med om att leda är ju bara en kvalform bland andra som använts inför tävlingsheat och det har jag genomfört men att genomföra det som egen tävling (typ TA) har jag inte gjort.. än, det är iofs ingen raketforskning då genomförandeprocessen avseende tävlingsledning är densamma men mindre att hålla reda på.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Track Attack

Inlägg av Jerka »

Anmälan kommer att ligga på hemsidan ,efter helgen när webbansvarig är tillbaka i stan

Som jag skrivit förut blir det ingen TA i år pga vi har mycket saker som ska samsas om tiden
Men vi ska ta upp det på förarmötet ,jag är inte främmande att prova om det är det deltagarna vill ha.
Och det betyder inte att vi inte kommer att fortsätta att åka som vi gör idag

Det vore bra med lite återkoppling om det är någon som provat
Kval blir som förut på varvtider , det har funkat så när Skoghag skött tidtagningen .

Någon agenda över helgen är omöjlig att göra alt beror på väder .......
Trots att vi har så mycket roliga aktiviteter så kommer det att bli mer körtid en tidigare år

/ Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Skriv svar