Har precis införskaffat mig min första corvette C5 cab -00
Köpte vararams power duct men där saknas en anslutning.
Orginal sitter det någon givare närmst spjället men det saknas på denna power duct.
Är det bara till att borra ett nytt hål och montera givaren där i?
Bör jag flytta upp luftmassemätaren till spjällhuset?
Mvh Mattias
Vararam power duct
Re: Vararam power duct
Givaren är "Insugs Temp Givaren" den är inbyggd i luftmassemätaren på 01- och framåt
Så förmodligen är din powerduct till en 01- så därför är det inget hål för givaren.
Borde bara vara att borra ett hål för den, tror inte det är något annat som skulljer dom åt. Kan t aett kort på min om du vill så du ser vart hålet är borrat orginal.
Anledingen att man flyttar upp luftmassemätaren är för att det ska bli en korektare mätning av luft. För man minnimerar ev. drag/luft som "blåser" in genom filtret och då också genom luftmassemätaren.
Om det blir någon skillnad egenterligen kan jag inte svara på
/Marcus
Så förmodligen är din powerduct till en 01- så därför är det inget hål för givaren.
Borde bara vara att borra ett hål för den, tror inte det är något annat som skulljer dom åt. Kan t aett kort på min om du vill så du ser vart hålet är borrat orginal.
Anledingen att man flyttar upp luftmassemätaren är för att det ska bli en korektare mätning av luft. För man minnimerar ev. drag/luft som "blåser" in genom filtret och då också genom luftmassemätaren.
Om det blir någon skillnad egenterligen kan jag inte svara på

/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Hej
Det finns en gjutning där hålet ska vara så det är nog inget problem.
Sitter på samma ställe som originalet.
Har du flyttat upp luftmassemätaren?
Mvh Mattias
Det finns en gjutning där hålet ska vara så det är nog inget problem.
Sitter på samma ställe som originalet.
Har du flyttat upp luftmassemätaren?
Mvh Mattias
ok 
Har inte flyttat upp den då jag har ett annat spjäll som bygger framåt så MAFen fick inte plats där uppe.
/Marcus

Har inte flyttat upp den då jag har ett annat spjäll som bygger framåt så MAFen fick inte plats där uppe.
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se