Lack sprickor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Vettefan
Corvettefantast
Corvettefantast

Lack sprickor

Inlägg av Vettefan »

Har nyligen köpt en 2008 C6 som gått drygt 2000 mil, bilen är i utmärkt skick, det finns några små stenskott som skall fixas under vinterdvalan.
Tvättade av bilen efter att ha kört hem den cirka fyra mil i lätt regn, har sedan bara fin kört ett trettiotal mil i fint väder och tyckte det var dags
för en avspolning och torkning med skinn, då upptäckte jag detta:

https://secure1.storegate.com/Shares/Ho ... 9e03a4be5b

Höger dörr uppe vid fönsterlisten...

https://secure1.storegate.com/Shares/Ho ... ef129636f9

Är ingen expert på lackning men jag kan inte hitta något som tyder på att dörren har blivit lagad och omlackad, det brukar alltid finnas spår av opolerad klarlack.

Någon som har sett något liknande..? Och vet vad det kan bero på samt hur man fixar till det?

/ Micke

Edit: fick inte till storleken på bilderna så det blir länk..
CCS# 4248
Corvette C6 2008 Crystal Red, såld
Corvette C7 Z06 2016 Fusion Gray
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Lack sprickor

Inlägg av Lars J »

Svårt att se på de bilder du bifogat men det ser ut som repor där ljus grundfärg kommer fram såvitt jag kan se. Är det så så kan du prova med färgat polermedel. Det finns på Biltema m.fl butiker. Det brukar gå att tona ner repan så att den inte syns om man inte vet om att den är där :D. Var försiktig och undvik rubbing och andra kraftiga slipmedel. Lycka till!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Vettefan
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Vettefan »

Skall försöka ta lite bättre bilder... Det är INTE repor, det känns som att man skulle kunna peta bort en bit med nageln som typ
en flaga. Har nu tittat på vänster dörr och det ser konstigt ut, som en bubbla på samma ställe under klarlacken men inga sprickor och det finns nog
ingen möjlighet att få en bra bild på den.... Får nog bli ett besök på en lackfirma för vidare utlåtande.

/Micke
CCS# 4248
Corvette C6 2008 Crystal Red, såld
Corvette C7 Z06 2016 Fusion Gray
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Min tanke är att plasten i dörren blivit intryckt så mycket att lacken deformerats.
Den har inte varit med om någonting mindre roligt då?
Skriv svar