CCS Corvette Cup deltävling 5 Falkenberg 13 - 14 September

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

CCS Corvette Cup deltävling 5 Falkenberg 13 - 14 September

Inlägg av 745 »

Då var det dags för Final :D
Precis som förra året kör vi tillsammans med RHK (mycket fina bilar att titta på)
http://www.rhkswe.org/
En film från förra årets race
http://www.youtube.com/watch?v=b12mxDRWMqg
Jag tror definitivt att vädret blir bättre i år 8)
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: CCS Corvette Cup deltävling 5 Falkenberg 13 - 14 Septemb

Inlägg av 745 »

Race 1:http://www.youtube.com/watch?v=WZTsicDT ... 7y_OhaLe8Q
Vad ska man bjuda på när man får oväntat besök :evil:
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

745 skrev:Race 1:http://www.youtube.com/watch?v=WZTsicDT ... 7y_OhaLe8Q Vad ska man bjuda på när man får oväntat besök :evil:

Härlig film tråkig i början men mot slutet när corvetterna dyker upp så smäller det;)
Undra vad ha säger till dig;) inte den bästa kompisen på banan??
Fast är det en racing bana?Jag tycker den liknar en bergodalbana;)
Kul att min Audi hänger på;)
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Ubbe skrev:Härlig film tråkig i början men mot slutet när corvetterna dyker upp så smäller det;)
Undra vad ha säger till dig;) inte den bästa kompisen på banan??
Fast är det en racing bana?Jag tycker den liknar en bergodalbana;)
Kul att min Audi hänger på;)
Shit happens, som tur var blev det inga personskador eller skador på min bil (jag kan varmt rekommendera folie) :D
Givetvis tar man ett snack i lugn & ro, skriver en incidentrapport och skakar hand det är onödigt att bli osams eftersom allt berodde på ett misstag.
Tilläggas bör att det är ovanligt med incidenteri Corvette Cup, eftersom dom flesta är rutinerade förare samt att vi lämnar en del luft mellan bilarna
beroende på att vi bl.a. kör med mindre säkerhetsutrustning än vid "vanlig" racing.

OCH för alla er som vill köra banracing och är rädda om er själva och bilen så finns TA :wink:
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Mange_C5 »

745 skrev:Shit happens, som tur var blev det inga personskador eller skador på min bil (jag kan varmt rekommendera folie) :D
Givetvis tar man ett snack i lugn & ro, skriver en incidentrapport och skakar hand det är onödigt att bli osams eftersom allt berodde på ett misstag.
Tilläggas bör att det är ovanligt med incidenter i Corvette Cup, eftersom dom flesta är rutinerade förare samt att vi lämnar en del luft mellan bilarna
beroende på att vi bl.a. kör med mindre säkerhetsutrustning än vid "vanlig" racing.

OCH för alla er som vill köra banracing och är rädda om er själva och bilen så finns TA :wink:
Risk för sammanstötning finns alltid inom dörr-till-dörr racing då det ligger i tävlingsmomentets natur (även om det är ovanligt med sammanstötningar inom Corvette Cup/Roadsport A).

Vi kör med våra ofta ganska dyra drömbilar/sportbilar och betalar ur egen ficka därför så initieras en hel del löpande proaktivt arbete under säsong från förarföreningen (som SPVM är), tex regelgenomgångar och om uppförande på banan, samtal med individer som upplevs lite för aggressiva i sin körning osv, allt för att undvika kollisioner med efterföljande negativ publicitet som det kan innebära för klassen och för att undvika irriterad stämning mellan dem som deltar.
I detta får man anse att SPVM är ganska framgångsrika.

Inom TA är risken betydligt mindre i jämförelse eftersom att man behöver hålla avstånd för att vara framgångsrik i att köra snabba tider, vilket passar dem som vill få lite mer adrenalin och puls i sin körning jämfört med trackdaykörning men är tveksam till att köra tajt med en medtävlare.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Skriv svar