Hej allihop! Jag kom i kontakt med dreamfactory.dk och Allan Holmlund eftersom jag är ute och letar bil. Man kan ju ganska snart se, när man besöker hemsidan, att han håller sig till de bättre och dyrare bilarna.
Då jag tror att det finns flera av er här som har erfarenhet av både Allan och hans bilar, skulle jag gärna få höra vad ni tycker om att köpa bil av honom. Det kan ju handla om ganska stora pengar när man gör affär med honom.
Alla erfarenheter och synpunkter tas tacksamt emot. (skicka gärna PM..)
Erfarenheter av Dreamfactory.dk i Löddeköpinge?
-
- Nykomling
Re: Erfarenheter av Dreamfactory.dk i Löddeköpinge?
Har köpt bil av Allan och är mycket nöjd
Tino C3 cab -72
Z06 -04
Z06 -04
-
- Nykomling
Allan tog hem en bil på beställning åt mig 2012, Jag är nöjd.
Jag köpte en del extra grejer till bilen + att allan servade bilen och bytte lite grejer, tex matta och säkerhetsbälten. Ska du göra det, är det bra om du sammanställer vad som skall göras vilket pris ni är överens om och ber Allan bekräfta. Han själv gör ingen sådan sammanställning. Och jag uppfattar att han har många bollar i luften och då kan någon detalj falla mellan stolarna.
Rekommenderar absolut att gör affär med honom.
Jag köpte en del extra grejer till bilen + att allan servade bilen och bytte lite grejer, tex matta och säkerhetsbälten. Ska du göra det, är det bra om du sammanställer vad som skall göras vilket pris ni är överens om och ber Allan bekräfta. Han själv gör ingen sådan sammanställning. Och jag uppfattar att han har många bollar i luften och då kan någon detalj falla mellan stolarna.
Rekommenderar absolut att gör affär med honom.

//Christofer
69 Cab - Fathom Green
69 Cab - Fathom Green
Allan & Dreamfactory kan säkert vara bra.KnuckleHead skrev:Det kan ju handla om ganska stora pengar när man gör affär med honom.
Alla erfarenheter och synpunkter tas tacksamt emot. (skicka gärna PM..)
Men när jag ska göra stora affärer brukar jag börja med att kolla vem man har att göra med, genom en enkel sökning på tex
http://www.ratsit.se/BC/SearchCompany.aspx
Tyvärr hittar jag inget om dom, är företaget Danskt, och om så är fallet vilken lagstiftning m.m. är det som gäller

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Har köpt en kanonfin C7:a av Allan som var bättre än förväntad inga problem och allt enligt avtalet....
C3 1972 Cab Survivor
CBX 1047 Ren.objekt
Stefan.H
C7 2014 Coupe
C5 1999 Cab Såld
C3 1972 Cab Survivor
CBX 1047 Ren.objekt