Jag tar åt mig av Ubbes utspel gällande fler inlägg på detta forum.

Sen kan det kännas lite övermodigt varför andra skulle ha intresse av mina personliga reflektioner.
Hur som helst, ni som orkar läsa detta långa inlägg får gärna kommentera och ha synpunkter.
Se det som en resumé över mitt första år som Corvetteägare/medlem i CCS.
Som just fyllda 50 år, och med stort motorintresse, har ägandet av en V8-bil alltid varit högt upp på listan.

Köpte mig därför en C6 Z06 i april av Vette Småland. Mycket nöjd med deras service.

7.0 l och 505 hkr måste väl vara bättre än 6.2 l och 436 khr tänkte jag.

Fick kontakt med Anders Rosvall och blev informerad om lösningar ang. bristande sitthöjd i dessa bilar. Sportstol är svaret sade Anders. Därav valet av en coupe istf en cab.
Hämtade bilen i Grönskåra den 18/4 tillsammans med min dotter. Otrolig känsla att höra en stor V8:a mullra.

Åkte på några Club-träffar i Askersund och Söderköping i början av säsongen. Jätteroligt med så många trevliga människor!

Tog med bilen till Gotland under 5 veckor på sommaren. Lyckades få till en bandag på Gotland Ring.

Kom hem i tid till KM på Mantorp. Kan inte beskrivas hur roligt det var!!!

Den absolut bästa behållningen var att ta med Hejdarn i bilen och få personlig coaching runt banan. Den ökade känslan av säkerhet var enorm.

Har fått bra kontakt med andra rejs-intresserade. (Läs Ubbe.)
Säsongen avslutades med några träffar i Linköping samt CCS racing cup avslutning på Mantorp.
Jag hann knappt ur bilen i Mantorp förrän Göran "745" kom fram och hälsade mig välkommen. Han presenterade mig för de övriga; Toni, Nibben och Mange. Kändes väldigt bra och välkomnande.

Summering av säsongen:
Fantastiska människor som har Corvetter. Inte några dryga "back-slicks".

Det är mycket roligare att åka tillsammans med andra än bara ge sig ut själv. CCS är bra.

Mina bästa minnen från denna säsong är Gotland Ring och KM på Mantorp. Vilka konsekvenser bör man ta av detta.

Rejsa mer.
Fler tillfällen till bandagar.
Försöka få med instruktörer i bilen som visar hur man ska göra, typ Hejdarn.
Nu har bilen vintervila. Nästa säsong då jäklar.
Kalle (Som inte fixar att lägga upp bilder på skönheten.)