Tjena
Är ny här på forumet , Det är så att jag köpte en
Corvette c5 02 hösten som var, och nu under vinterförvaringen
så har jag upptäckt att den droppar lite olja( ljusfärg) på passagerarsidan sidan
en bit innan för höger framhjul känns som det droppar ner på
balken som går rakt under motorn,
innan jag vinterförvarade den så kunde jag inte se några olje läckage
från bilen, jag har försökt lokalisera var ifrån det läcker men inte kunnat hitta
varifrån det kommer.
är det någon här som har någon ide varifrån det kan läcka?
jag är lite misstänksam på att det skulle kunna vara styr växeln
som läcker.
och om det är så att det är styr växeln som droppar kan man slå i lite
Red Line Seal Saver ?
olje läckage
Re: olje läckage
Hej! Kul att du har köpt en corvette;) På min så har jag läcka från dåliga slangar som sitter på kylaren från styrservot. Det är samma problem varje vinter att det kommer olja på garage golvet och när man tar ut bilen på våren så slutar det problemet. Ska fixa det när jag sätter dit en extra kylare. Prova att öppna locket så får du ut trycket. Det kan också vara motoroljegivaren som läcker:( ( vanligt fel) Den sitter inte roligt till:(bakom fastinsuget. Mvh Ubbe https://m.youtube.com/watch?v=5PvlDLcyXX8tazzon skrev:Tjena Är ny här på forumet , Det är så att jag köpte en Corvette c5 02 hösten som var, och nu under vinterförvaringen så har jag upptäckt att den droppar lite olja( ljusfärg) på passagerarsidan sidan en bit innan för höger framhjul känns som det droppar ner på balken som går rakt under motorn, innan jag vinterförvarade den så kunde jag inte se några olje läckage från bilen, jag har försökt lokalisera var ifrån det läcker men inte kunnat hitta varifrån det kommer. är det någon här som har någon ide varifrån det kan läcka? jag är lite misstänksam på att det skulle kunna vara styr växeln som läcker. och om det är så att det är styr växeln som droppar kan man slå i lite Red Line Seal Saver ?
Ps En bra tråd om man har problem.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =5&t=16008
Re: olje läckage
Tack för tippset var ut i garaget förut och sökte läckaget
men som vanligt kammade man noll
men det är servo olja som läcker känns på lukten och färgen
ska titta på slangarna som sitter på kylaren imorgon
men som vanligt kammade man noll

men det är servo olja som läcker känns på lukten och färgen
ska titta på slangarna som sitter på kylaren imorgon