Matte-P skrev:Hur går det med vingprojektet?
Nån tanke på komplettera med splitter fram för lagom balans? En ZR1 style splitter lär ju inte riktigt räcka till?
Hello!
Det går bra. De första stegen är nu klara (registrera företag osv) och jag väntar nu på lite finans jag ansökt om. Om jag sår den är jag GO från januari, annars måste jag cash'a själv o då blir nog inte första vingen/arna klar förrän i mars-april.
Spitter har jag funderat på men det känns som en väldigt hög startkostnad... LG har ju en men den är ganska dyr (bilder nedan)... dock kan jag snacka med dom så vi kan få ett bättre pris om vi köper flera, som jag gjorde när vi tog hem 10st track-boxes... har även funderat på hur man kan ventilera framskärmarna på ovansidan på ett snyggt sätt åsså.
Z06X'an är ju balanserad med vinge o ZR1 splitter och många C6.R har minimal splitter med, så det går nog utan monstersplitter. Dock har ju C6.R ventilerad huv o framskärmar istället som ökar på downforce.
Jag ska snart ta hem en hel batch med bromsbelägg åsså (om finansen ramlar in) så hör av dig om du vill att jag tar hem några extra. Det är väl ST60 & ST40 i dina nya ok?
jag uppgraderar nog själv till Stoptech 380mm-kit om finansen kommer