Track/GT Wing Kit

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Track/GT Wing Kit

Inlägg av Corinthian »

Jag kommer under vinter ta fram ett ving-kit med infästning i chassit (bakre kofångare) som kommer börja testas direkt i vår och på Time Attack 2015.
Dessa kommer vara mycket lika det som finns på Z06X'an eller LG Performance's variant (se bilder) men förhoppningsvis billigare.

Primärt tas det fram för C6Z06 men eftersom bladen specialbeställs kan man enkelt ändra dom för smalare karosser.
Bladet kommer vara 1830x295mm (72" som APR-vingarna) och vara av 3D-typ (upphöjt i mitten)

Om det finns fler som är intresserade så PM'a mig så återkommer jag när allt börjar dra igång.

Bild
Bild
Bild
Bild
Matte-P
Rookie
Rookie

Re: Track/GT Wing Kit

Inlägg av Matte-P »

Hur går det med vingprojektet?

Nån tanke på komplettera med splitter fram för lagom balans? En ZR1 style splitter lär ju inte riktigt räcka till?
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Matte-P skrev:Hur går det med vingprojektet?

Nån tanke på komplettera med splitter fram för lagom balans? En ZR1 style splitter lär ju inte riktigt räcka till?
Hello!
Det går bra. De första stegen är nu klara (registrera företag osv) och jag väntar nu på lite finans jag ansökt om. Om jag sår den är jag GO från januari, annars måste jag cash'a själv o då blir nog inte första vingen/arna klar förrän i mars-april.

Spitter har jag funderat på men det känns som en väldigt hög startkostnad... LG har ju en men den är ganska dyr (bilder nedan)... dock kan jag snacka med dom så vi kan få ett bättre pris om vi köper flera, som jag gjorde när vi tog hem 10st track-boxes... har även funderat på hur man kan ventilera framskärmarna på ovansidan på ett snyggt sätt åsså.
Z06X'an är ju balanserad med vinge o ZR1 splitter och många C6.R har minimal splitter med, så det går nog utan monstersplitter. Dock har ju C6.R ventilerad huv o framskärmar istället som ökar på downforce.

Jag ska snart ta hem en hel batch med bromsbelägg åsså (om finansen ramlar in) så hör av dig om du vill att jag tar hem några extra. Det är väl ST60 & ST40 i dina nya ok?
jag uppgraderar nog själv till Stoptech 380mm-kit om finansen kommer

Bild
Bild
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Corinthian skrev:Hello!
Det går bra. De första stegen är nu klara (registrera företag osv) och jag väntar nu på lite finans jag ansökt om. Om jag sår den är jag GO från januari, annars måste jag cash'a själv o då blir nog inte första vingen/arna klar förrän i mars-april.

Spitter har jag funderat på men det känns som en väldigt hög startkostnad... LG har ju en men den är ganska dyr (bilder nedan)... dock kan jag snacka med dom så vi kan få ett bättre pris om vi köper flera, som jag gjorde när vi tog hem 10st track-boxes... har även funderat på hur man kan ventilera framskärmarna på ovansidan på ett snyggt sätt åsså.
Z06X'an är ju balanserad med vinge o ZR1 splitter och många C6.R har minimal splitter med, så det går nog utan monstersplitter. Dock har ju C6.R ventilerad huv o framskärmar istället som ökar på downforce.

Jag ska snart ta hem en hel batch med bromsbelägg åsså (om finansen ramlar in) så hör av dig om du vill att jag tar hem några extra. Det är väl ST60 & ST40 i dina nya ok?
jag uppgraderar nog själv till Stoptech 380mm-kit om finansen kommer
Fint! Uprights och allt färdig designade etc? Blir det lös vinge, dvs vikbar så man kan öppna luckan vid behov?

Enligt LG så är väll deras GT2 splitter gjord just för att funka tillsammans med deras vinge? Och samma säger ju även ACP iom deras World Challenge kit vars splitter jag varit sugen på länge men verkar stört omöjlig att få tag på. Skulle hällre ta ACP splitter då den är något mindre också än LGs om man vill även ta en sväng på gatan med bilen.

Har precis tagit hem belägg så jag klarar mig, men belägg till Corvetter lär gå åt ändå.
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Matte-P skrev:Fint! Uprights och allt färdig designade etc? Blir det lös vinge, dvs vikbar så man kan öppna luckan vid behov?

Enligt LG så är väll deras GT2 splitter gjord just för att funka tillsammans med deras vinge? Och samma säger ju även ACP iom deras World Challenge kit vars splitter jag varit sugen på länge men verkar stört omöjlig att få tag på. Skulle hällre ta ACP splitter då den är något mindre också än LGs om man vill även ta en sväng på gatan med bilen.

Har precis tagit hem belägg så jag klarar mig, men belägg till Corvetter lär gå åt ändå.
Uprights'en ligger på ritbordet än så länge.. ska snart ta fram mallar i kartong/wellpapp och se hur dom passar under karossen. Själva vingbladet kommer vara löst och skruvas i upprightsen precis ovanför karossen. Primärt kommer de övertsta delen anpassas för reglementet i TimeAttack (fästet får inte sticka ut utanför karossen, bara vingbladet får det) så då kan man inte öppna bagageluckan. dock kan man ju lossa 2 av bultarna och vinkla ned vingen om man vill det. Funderar på att ta fram en "gat-variant" av översta delen åsså där bagageluckan går fri.

Har varit i kontakt med kolfibertillverkare ang. att ta fram egen splitter/undertray men inte landat i nåt än.

ACP's splitter har jag nog inte sett för C6Z06, har du länk?
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Corinthian skrev:Uprights'en ligger på ritbordet än så länge.. ska snart ta fram mallar i kartong/wellpapp och se hur dom passar under karossen. Själva vingbladet kommer vara löst och skruvas i upprightsen precis ovanför karossen. Primärt kommer de övertsta delen anpassas för reglementet i TimeAttack (fästet får inte sticka ut utanför karossen, bara vingbladet får det) så då kan man inte öppna bagageluckan. dock kan man ju lossa 2 av bultarna och vinkla ned vingen om man vill det. Funderar på att ta fram en "gat-variant" av översta delen åsså där bagageluckan går fri.

Har varit i kontakt med kolfibertillverkare ang. att ta fram egen splitter/undertray men inte landat i nåt än.

ACP's splitter har jag nog inte sett för C6Z06, har du länk?
http://www.acproducts.us/Z%20RTL-red%20004.jpg

Syns även deras huv samt framskärmar. Kan du fixa fram en sådan splitter handlar jag direkt.
Ubbe
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ubbe »

Hej Andreas!
Jätte kul att du har startar en firma som gör vingar mm :D
Jag hoppas att du gör Canards till c5 och c6 ockskå, gärna dubbla.
Är intresserad om det blir ett bra pris :wink:
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Ubbe skrev:Hej Andreas!
Jätte kul att du har startar en firma som gör vingar mm :D
Jag hoppas att du gör Canards till c5 och c6 ockskå, gärna dubbla.
Är intresserad om det blir ett bra pris :wink:
Det finns rätt mycket universal-canards ute på marknaden.. har tänkt ta hem några o testa faktiskt.
Om dom inte lirar så går det alltid att tillverka egna.. har ju kontakt med en kolfiberfirma
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Matte-P skrev:
Corinthian skrev:ACP's splitter har jag nog inte sett för C6Z06, har du länk?
http://www.acproducts.us/Z%20RTL-red%20004.jpg

Syns även deras huv samt framskärmar. Kan du fixa fram en sådan splitter handlar jag direkt.
Jaså den modellen.. den har jag jagat info om tidigare men inte lyckats.. trodde det var en MTI Racing splitter.. alrighty, ska se vad jag kan göra.
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Corinthian skrev:Jaså den modellen.. den har jag jagat info om tidigare men inte lyckats.. trodde det var en MTI Racing splitter.. alrighty, ska se vad jag kan göra.
Jag hade en MTI Racing carbon chin spoiler på min förut:

Bild

Bild
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Teaser:
http://parsbrorc.com/wp-content/uploads ... G_0303.jpg
http://parsbrorc.com/wp-content/uploads ... G_0304.jpg
Första prototyp-stagen i 6082 Aluminium (lower 10mm/upper 5mm), totalvikt 2.55kg (exkl. bultar).
Mer info kommer på PARSBRORC.COM
Matte-P
Rookie
Rookie

Inlägg av Matte-P »

Looks good! :)

Vad för material i krockbalken, alu?
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

Matte-P skrev:Looks good! :)

Vad för material i krockbalken, alu?
Yez, balkarna på min är alu.. kit'et blir ju ett skruv-kit i första hand, så det ska inte spela nån roll. Dock så är de uppåtgående stagen anpassade för ZR1-spoiler men det går ju att göra olika om behovet uppstår.
Skriv svar