Okej nu till importeringen från USA..
Och gör INTE som jag gjorde bara..
Jag var på Ebay och letade bilar och hittade denna kärra av en privatperson och tyckte den såg fin ut och var en #:s match bil med BB och 69 som är den årsmodell jag helst vela ha, så jag ringde åt han och pratade med han och frågade lite om bilen osv.
Så jag bestämde mig för att köpa bilen och gjorde upp med han på telefon om att jag tog den för "Buy it now" priset utan att jag klickade på den knappen på Ebay, så då canclade han annonsen och bilen var min.
Så ska man INTE göra.. Man ska helst köpa bilen via Ebay pga. att man då kan skriva feedback om säljaren på hans sida och det är ju vad "alla" går efter om man är ärlig.
Ingen vill ju ha dålig feedback på Ebay för då är det ingen som törs köpa grejjer av den personen.
Han lät så trovärdig och seriös så jag gick in på banken dan efter och Wirade över pengarna för bilen till hans konto helt utan säkerhet, tre dagar senare ringde jag åt han och frågade om han fått pengarna och dom hade kommit den dagen sa han.
I detta läget hade han kunnat blåsa mig på pengarna och låta bli att skicka bilen utan att jag hade kunnat göra något åt det!?!
Jag kunde heller inte skriva negativ feedback om honom på Ebay då jag inte köpte bilen den vägen..
Men som tur var så var han såpass ärlig att han skickade bilen åt mig ändå.. puh
Jag tog hem bilen med Nordtrafik i gbg som jag STARKT kan rekommendera, dom skötte det utmärkt. Dom anlitade en firma i sin tur som for och hämtade bilen från killen jag köpte den av och körde den till hamnen. Nordtrafik sköter allting.. Dom fixar tullavgifter moms mm. Så det enda jag gjorde var att jag ringde och sa vart bilen fanns att hämta, sen kommer det en sluträkning hem på frakt hamnavgifter tull moms å vad det nu är som man betalar, jag väntar ännu på den räkningen
Om jag ska köpa en bil genom Ebay igen så kommer jag förmodligen att köpa via en firma för dom tror jag inte törs blåsa folk på samma sätt som en privatperson kan göra.
Sen skulle jag nog ha betalat på nått säkrare sätt än så som jag gjorde nu.
Men det allra bästa är ju som alla säger att fara dit personligen och leta upp den bil man vill ha, köpa den och köra in den i en container och skicka den på en båt till sverige...