Ronneby brunn Sommarmötet

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Nu har jag anmällt mig och frugan! :D
Hoppas bilen håller i år så det blir av :roll:
Vilka mer kommer??
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Hejsan! Får man inte ut blanketter på posten?? Jag ska sova över en natt minst varjefall ska ställa ut bilen=)
https://www.facebook.com/CorvetteAmazing?ref=hl

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Anmälde mig just oxå :shock:

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Christian Larsson »

Föräldrarna kommer nog i en svart C5a som alltid, den vet vi kommer rulla ända dit :)
Kanske kommer jag och någon i 72an också, men det är några mil dit så jag vet inte riktigt hur vi gör, ska se hur bilen går i vår men förhoppningsvis kommer vi dit! Har inte varit på något tidigare möte men dom verkar väldigt trevliga :)
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Hur långt är det från Stockholm?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

50-60 mil skulle jag tro att det är mellan Stockholm och Ronneby.
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

2 tankstopp dit, 3 tillbaks :wink:
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Kanske i längsta laget. Röda cafet är närmare och dit kan jag åka 50-60 gånger på en tank!! :D
http://www.rodacafet.se/
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Christian Larsson »

gbak skrev:Kanske i längsta laget. Röda cafet är närmare och dit kan jag åka 50-60 gånger på en tank!! :D
http://www.rodacafet.se/
Kul att någon annan på forumet brukar vara där, vad har du för en bil, känner säkert igen den om du har någon bild på den.
Svårt att bara känna igen folk på deras forumnamn :)

Vi brukar vara där med antingen farsans svarta 00:a eller vår ombyggda röda 72a med front från 80a och vinge och lite sånt :)

Bild
Bild

Ok nu spårade jag lite utanför tråden, men ändå ;)
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Du har garanterat inte sett bilen eftersom den kom från Californien för ca 2 månader sedan och har stått i mitt garage sedan dess, och genomgår en rejäl upfrächning. Har endast gjort en liten sväng runt kvarteret och hämtat grabben från skolan en gång. Gissa om klasskompisarna glodde så ögonen höll på att hoppa ut ur skallen när det kom en Corvette på skolgården i Januari.
Bild
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

C5 flames skrev:Hejsan! Får man inte ut blanketter på posten?? Jag ska sova över en natt minst varjefall ska ställa ut bilen=)
Du får INGA blanketter på posten! Du har kunnat anmäla sedan veckan efter förra sommarmöter på just denna sidan. På förstasidan kan du klicka dig vidare till anmälningsblanketten. Jag missade mötet 2003 för jag trodde att man lugnt kunde vänta till framåt våren - men ack vad jag bedrog mig. Så stå på om du skall vara med, och ett tips, att komma senare än fredag är KASS. Så boka du två nätter det är ett tips från en ålderman!!!!

Och till gbak! Skulle 40 mil enkel resa vara för långt? En vette är till för att köras och njutas av och dessutom så är mötet fullt av trevliga Corvetteägare! Så in med din anmälan nu!!!! :lol:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Du får INGA blanketter på posten! Du har kunnat anmäla sedan veckan efter förra sommarmöter på just denna sidan. På förstasidan kan du klicka dig vidare till anmälningsblanketten. Jag missade mötet 2003 för jag trodde att man lugnt kunde vänta till framåt våren - men ack vad jag bedrog mig. Så stå på om du skall vara med, och ett tips, att komma senare än fredag är KASS. Så boka du två nätter det är ett tips från en ålderman!!!!

Aha va rätt hundra på att de skulle dyka upp på posten! Så supertack för infon Lars! :) Ska ta å slänga in en anmälan då!

Men är utställning alltid samma dag? De står ingenting om något sådant! Kostnader! Vad kostar varjenatt! Tycker anmälningen på forumet är allmänt luddig=/ Därför hoppats få en mer ordentlig info via posten!

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Men är utställning alltid samma dag? De står ingenting om något sådant! Kostnader! Vad kostar varjenatt! Tycker anmälningen på forumet är allmänt luddig=/ Därför hoppats få en mer ordentlig info via posten![/quote]
------------------------------------------------------------------------------------
Utställningen brukar såvitt jag vet gå av stapeln efter rallyt på lördagen. Då tvättas alla bilar av och ställs ut i olika klasser. Eftersom jag vet att det är utställningen som lockar dig så går det naturligtvis att bara åka dit på lördagen men jag tycker personligen att du missar mycket då.

Priser på rummen har jag ingen aning om men skulle gissa 6-700:- per natt +-. Information om detta kommer längre fram så anmäler du dig men tycker det blir för dyrt går det att boka av, och någon annan blir glad som får "ditt" rum. Med tanke på vad vi lägger ner på våra bilar så är det inte så stora pengar. (om dom inte är slut nu?)

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Lars J skrev:Men är utställning alltid samma dag? De står ingenting om något sådant! Kostnader! Vad kostar varjenatt! Tycker anmälningen på forumet är allmänt luddig=/ Därför hoppats få en mer ordentlig info via posten!
------------------------------------------------------------------------------------
Utställningen brukar såvitt jag vet gå av stapeln efter rallyt på lördagen. Då tvättas alla bilar av och ställs ut i olika klasser. Eftersom jag vet att det är utställningen som lockar dig så går det naturligtvis att bara åka dit på lördagen men jag tycker personligen att du missar mycket då.

Priser på rummen har jag ingen aning om men skulle gissa 6-700:- per natt +-. Information om detta kommer längre fram så anmäler du dig men tycker det blir för dyrt går det att boka av, och någon annan blir glad som får "ditt" rum. Med tanke på vad vi lägger ner på våra bilar så är det inte så stora pengar. (om dom inte är slut nu?)

/Lars/[/quote]

Skönt att höra att "alla bilar tvättas av", Ska ta med en solstol och njuta när min blir tvättad :D :D

/Terner

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jag med :D:D:D
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Men är utställning alltid samma dag? De står ingenting om något sådant! Kostnader! Vad kostar varjenatt! Tycker anmälningen på forumet är allmänt luddig=/ Därför hoppats få en mer ordentlig info via posten![/quote]

/Lars/

tack för hjälpen Lars! Längtar efter våren nu! Bieln är i princip färdig nu så får man se hur långt den räcker till! Hehe nej den där kostnaden för hotell rum skall nog inte vara några större problem=) Några kronor har det blivit över har som tur är blivit rätt mycket sponsrad på bilen annars hade de nog varit värre :D Tvättar du min bil ochså Lars :D ? snart får man plocka ut pärlan=)

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Oj vad ni tog till er att ALLA bilar tvättas av! De flesta som kört rallyt och VILL ställa ut sin bil tror jag tvättar av den efter att ha åkt ca 6 mil. Naturligtvis är det trevligt att se, som i Sunne ca 400 bilar uppställda rena och snygga. Tyvärr regnade Sunne bort totalt! Att sedan de flesta inte får något pris med sig hem är en annan sak.

Cluben brukar ordna bra med tvättplatser och brukar inte vara problem med några större köer. Sedan finns de ju de som inte kan/eller bör köra rallyt på lördagen men det är ju en annan sak!!! :twisted:

Men Frisk, Terner och Johan har ni bara pilsner med så för f-n ställ upp era bilar och sätt er i solstolarna så tvättar jag. Har jag sagt att ALLA bilar tvättas så får jag väl ta konsekvenserna av det! :evil:

/Lars/
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

då får du tvätta min me... :P

/Peter
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Foppa skrev:då får du tvätta min me... :P

/Peter
Ställ er i kö pöjkar..... och ta med pilsner. Nämnde jag föresten att jag alltid tvättar med carborundum svamp. Det tar bort ALLT!

/Lars/ :oops:
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

tar nog me egna tvättgrejor då... :cry:

/Peter
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

E jag riktigt go så e risken stor att jag låter dig gå lös med stålborste m.m. ... :lol:
Jag får nog avvakta med ölen tills utställningen hehe
Frugan e ju med så hon får tvätta bilen!! 8)

Säg inte att jag har sagt det bara.... :!:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Foppa skrev:tar nog me egna tvättgrejor då... :cry:

/Peter
Kan du fixa licenskurs för banracing innan sommaren så kan jag tänka mig att köra med mjuk svamp! :lol:

/Lars/
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

ska undersöka vad som e på G angående kurser för licens...

har annars pratat med vår tävlingsledare Lennart om licens "riktig"...
hans förslag var att vi kör teori på fredagen och sedan praktiska på lördan... men detta är ännu spikat än... ber att få återkomma...
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Detta gäller då Mantorp!? Eller sommarmötet också?
Foppa
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Foppa »

nu vart de nog lite rörigt här me träffar... 8)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

frisk skrev:Detta gäller då Mantorp!? Eller sommarmötet också?
Till sommarmötet behöver du ingen licens, det räckar att du kan köra bil och dricka pilsner - DOCK EJ SAMTIDIGT!

/Lars/ 8)
C5 flames
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5 flames »

Hmm tycker det är dålig information om mötet :cry: Jag anmälde mig och fars gubben förra söndagen har inte fått någon bekräftelse ens ifall jag är anmäld eller inte :evil: vad gör jag nu vem är det som sköter bokningarna? finns det någon man kan mejla och fråga om dom fått in min anmälan?

Sponsorer

Sonax
BRL
Ferrita
Däckonline
Bilsport
Celebrity Kustoms
BSG Racing
TTS
OZ.racing
Bilstein
Användarens profilbild
Gasfot
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Gasfot »

Utställningen brukar vara på lördagen som tidigare skrivits, efter åksvängen.

Det blir lite intressant att se om det är något nytt upplägg runt hur man ställer ut sin bil i år, för det beslutades på årsmötet att man skulle ta fram ett annat alternativ mot tidigare då det till stor del handlat om ren "kompisröstning" vid tidigare sommarmöten.

Det är lite roligare att detaljstudera dom som verkligen vill ställa ut än att gå rad efter rad och leta efter någom med lite extra!

Spännande spännande kan det bli!
V8 är beroendeframkallande! ;-)
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Ok ursäkta en rookie..

Man kommer på torsdag vad händer då?
Fredag vilodag??
Lördag har förstått att man kör en tur sen beundrar varandras bilar efter att Lasse J tvättat dom...

Aja "rookies learn fast" hoppas jag

/Terner

Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Ja Och vilken dag får jag slipa ner sina radial?? om dom finns kvar till dess :roll: Och e det nån idé att ställa ut sin bil? Eller gör alla detta? Kostar det nått? Misstänker att det bara e dom som totalrenoverat sina bilar så att dom ser ut som dom precis kommit ut från fabrik som vinner? hmmm.... hoppas man kan få plats med en huv utan hål på bilen. mm många frågor blir det.....
Skriv svar