Handbroms
-
- Corvettefanatiker
Re: Handbroms
Hejsan !
Har du kollat så att oken funkar OK, att kolvarna går lätt osv ?!
Jag tror inte att det finns nån justering på oket för h- bromsen.
Har du kollat så att oken funkar OK, att kolvarna går lätt osv ?!
Jag tror inte att det finns nån justering på oket för h- bromsen.
oken verkar gå okej vad jag förstår de som, men får be en verkstad kika på de, men de känns så surt hela bilen är toppen förutom den där jävla handbromsen som förstör allt på besiktningen 

-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Jag har liggandes, till salu ett komplett "kit" med original bromsar till en C4 -93.
Bromsarna är "Heavy Duty Brakes" vilket innebär 13" skivor i fram och 12" i bak,
skivorna är från Baer Brakes, hålade och slottade, 2- delade med alu centrum.
Oken är original med fästen/ brackets fram för HD brakes + siverfärgade täckkåpor för oken runt om.
Beläggen är Hawk Street runt om.
Säljes som ett helt "kit" för 4000 :- ! + ev frakt, det är ju rätt så tungt så frakten kan ju kosta en slant !
Det är i alla fall billigt, bara skivorna runt om kostade ca 10 000 :- !
Finns det nåt intresse så skicka gärna ett PM till mig !
Säljes pga att jag har satt på större bromsar på min C4, 14" skivor och 6 kolvs ok runt om från Baer Brakes.
Jag har liggandes, till salu ett komplett "kit" med original bromsar till en C4 -93.
Bromsarna är "Heavy Duty Brakes" vilket innebär 13" skivor i fram och 12" i bak,
skivorna är från Baer Brakes, hålade och slottade, 2- delade med alu centrum.
Oken är original med fästen/ brackets fram för HD brakes + siverfärgade täckkåpor för oken runt om.
Beläggen är Hawk Street runt om.
Säljes som ett helt "kit" för 4000 :- ! + ev frakt, det är ju rätt så tungt så frakten kan ju kosta en slant !
Det är i alla fall billigt, bara skivorna runt om kostade ca 10 000 :- !
Finns det nåt intresse så skicka gärna ett PM till mig !
Säljes pga att jag har satt på större bromsar på min C4, 14" skivor och 6 kolvs ok runt om från Baer Brakes.