En till dum fråga...
En till dum fråga...
Vilken sorts bensin dricker en L48 resp. L82?
Bor utomlands så jag måste veta, kan tänka mig att det går åt lite blyersättning?
Tankvolym?
Procent?
Oljeadditiv? Bränsleadditiv?
Mvh / Bosse81 acn_bosse@hotmail.com
Bor utomlands så jag måste veta, kan tänka mig att det går åt lite blyersättning?
Tankvolym?
Procent?
Oljeadditiv? Bränsleadditiv?
Mvh / Bosse81 acn_bosse@hotmail.com
- stingray350
- Corvettefantast
<Kör du på 95 Frisk, det blir dyrt nog ändå hehefrisk skrev:Men grabbar.. 98 oktanig bensin e väl inte fel???
/Terner
Senast redigerad av Terner den ons mar 23, 2005 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

- Corv1-Micke
- Corvetteälskare
Javisst! Klart man skall köra på minst 98 oktan... hehe
Närå. Med en otrimmad "smogg" V8 lär man inte få någon märkbar skillnad mellan 95 & 98 oktan.
98:an brinner lite långsammare, och kan däremot hjälpa till att förhindra knackningar. Men har man knackningar i en otrimmad bil är det nog något som är fel...
/ Micke
Närå. Med en otrimmad "smogg" V8 lär man inte få någon märkbar skillnad mellan 95 & 98 oktan.
98:an brinner lite långsammare, och kan däremot hjälpa till att förhindra knackningar. Men har man knackningar i en otrimmad bil är det nog något som är fel...
/ Micke
I Grekland kostar bensinen...
6,75 sek/l för p5 oktanig
7,50 sek/l för 100 oktanig =)
Om jag köper en corv i vår så har jag råd att tanka ibland.
VEM KAN SVARA PÅ HUR MÅNGA HÄSTAR EN 350 MOTOR HAR...
MVH / Bosse81
7,50 sek/l för 100 oktanig =)
Om jag köper en corv i vår så har jag råd att tanka ibland.
VEM KAN SVARA PÅ HUR MÅNGA HÄSTAR EN 350 MOTOR HAR...
MVH / Bosse81
Var hittar du så billig bensin?
En kompis vet jag köper in fat som det är "smutsig bensin" i. Alltså vatten och ev. smuts i. Han köper ett fat för 200kr. Vet ej dock hur många liter ett fat e på ?? Sen sollar han bort vattnet och silar bensinen. lite meck men det är nog billigt.
Metanol e ju helt klart coolast
En kompis vet jag köper in fat som det är "smutsig bensin" i. Alltså vatten och ev. smuts i. Han köper ett fat för 200kr. Vet ej dock hur många liter ett fat e på ?? Sen sollar han bort vattnet och silar bensinen. lite meck men det är nog billigt.

Typ hembränt dåfrisk skrev:Var hittar du så billig bensin?

/Hagge
208literfrisk skrev: Vet ej dock hur många liter ett fat e på ??
Jag har börjat köra på en 40% blandning E85 (85% etanol å % 15 bensin) i pickisen å de luktar numera sprit i avgasröret + E85 kostar bara 6,95kr/L

Skall prova hur högt jag kan komma i %enten

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.