Hej.
Byter strax till ej punkteringsfria däck på min 2012grandsport cabriolet. Det blev Dunlop.
Kör inte bana ev lite fort på långkörningar.
Hört att man ska höja däckstrycket pga de klenare sidostommarna.
Stämmer det?
Vad ska man i så fall ha för tryck för att det ska slita jämnt?
Tacksam för svar, däcken är ju rätt så dyra
Däcktryck
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Däcktryck
Du behöver inte ändra däckstrycket för att du frångår punkafria däck... kör 2.1 bar kallt som det ska vara.
Om du däremot ska ha extrem lågprofil bör du ha reinforced/förstäkt däcksida.
Slita jämnt har mer att göra med hjulvinklar... då däcken bör slitas mer på insida än utsida för optimal väghållning.
Om du däremot ska ha extrem lågprofil bör du ha reinforced/förstäkt däcksida.
Slita jämnt har mer att göra med hjulvinklar... då däcken bör slitas mer på insida än utsida för optimal väghållning.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: Däcktryck
Hej och tack.
Har tidigare justerat hjulvinklarna till ganska neutralt och det har funkat bra. Dom stod ju som till en racer från fabriken.
Har faktiskt haft 2.4 med kalla däck.
Trodde att det kanske blev annat med andra däck.
Har tidigare justerat hjulvinklarna till ganska neutralt och det har funkat bra. Dom stod ju som till en racer från fabriken.
Har faktiskt haft 2.4 med kalla däck.
Trodde att det kanske blev annat med andra däck.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 3117
- Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
- Ort: Trekanten