Montera gummilister
-
- Corvetteälskare
Montera gummilister
Vad skall man egentligen använda för lim när man monterar gummilister?
Tidigare har jag använt vanligt kontaktlim, men när jag slet bort mina gamla dörrlister (de som går runt hela dörren), så verkade de sitta med silikon.
Det verkar ju faktiskt lite enklare att bara köra på en sträng silikon, än att kladda med kontaktlimmet på hela listen.
Tidigare har jag använt vanligt kontaktlim, men när jag slet bort mina gamla dörrlister (de som går runt hela dörren), så verkade de sitta med silikon.
Det verkar ju faktiskt lite enklare att bara köra på en sträng silikon, än att kladda med kontaktlimmet på hela listen.
Jag ska ochså snart byta ut mina lister och jänkarna rekommenderar "3M Weahterstrip adhesive" men denna tas inte in till Europa.
Jag lyckades hitta Hermatite(?) silikon för just gummilister osv..Brukar finnas på Mekonomen och vissa mackar som fortfarande vill sälja lite bildelar och inte bara korv och leksaker..
Jag lyckades hitta Hermatite(?) silikon för just gummilister osv..Brukar finnas på Mekonomen och vissa mackar som fortfarande vill sälja lite bildelar och inte bara korv och leksaker..

Kasta inte bäver i trähus.
-
- Corvetteälskare
-
- Corvetteälskare
Jag monterade precis listen på ena dörren med kontaktlim. Det funkar ju, krånglet är ju att man måste kleta lim både på dörren och listen, och eftersom listen är 1,5 meter lång så är det ett jädra bestyr att få till det utan att kladda lim över hela listen och bilen. Helst skall man väl ha ett par polare som hjälper till, sen så kan ju dom sitta och klämma fast listen tills limmet har torkat, medan man själv gör någonting viktigare.
När jag hämtade Corvetten i US så köpte jag lister och svart gucka (Dynatex) från Mid America Motorworks.
Guckan påminner om kontaktlim men det går att röra limfogen några sekunder den hugger fast.
Klarar kontaktlimmet fukten så borde det också kunna funka lika bra som special limmerna.
Jag använde också svart vindrute tätning när gummilisten inte ville krypa ända in i hörn o.dyl.
Guckan påminner om kontaktlim men det går att röra limfogen några sekunder den hugger fast.
Klarar kontaktlimmet fukten så borde det också kunna funka lika bra som special limmerna.
Jag använde också svart vindrute tätning när gummilisten inte ville krypa ända in i hörn o.dyl.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h