Oljemängd i bakaxel?
Oljemängd i bakaxel?
hur mycket olja rymmer bakaxeln, ska bya och har inte mekboken tillgänglig just nu!
Det är en -69:a smallblock med positraction och 3.08 uvxl.
Det är en -69:a smallblock med positraction och 3.08 uvxl.
-69, 502, Coupé
Fråga samma här för ett tag sedan och då var det prat om 2 liter ungefär.
Har en 75:a med limit slipp ifall nu det varierar och fick kanske inte ur all olja men efter att suggit ur den.
Fick jag i ca 1,5 liter
Och det var verligen väll behövligt med bytte såg inte grann ut oljan.
Hällde även i den så kallade knäpp oljan och diffen fungerar mycket bättre i korsningarna förut som smällde det i den eller tagade i korsningarna nu borta och diffbromsar fint oxå.
Mvh
MrV8
Har en 75:a med limit slipp ifall nu det varierar och fick kanske inte ur all olja men efter att suggit ur den.
Fick jag i ca 1,5 liter
Och det var verligen väll behövligt med bytte såg inte grann ut oljan.
Hällde även i den så kallade knäpp oljan och diffen fungerar mycket bättre i korsningarna förut som smällde det i den eller tagade i korsningarna nu borta och diffbromsar fint oxå.
Mvh
MrV8
Hej,
japp, ca 1,5 liter går det i. Jag hällde i färdigblandad diff+knäppolja och precis som för mrv8 så försvann allt oljud vid kurvtagning.
Innan lät den ibland som om nåt skulle falla isär vid skarp kurvtagning, men nu som sagt, helt ljudlöst och utan minsta vibration från diffen.
Jag hällde i "76 High Performance Gear Lubricant".
/Hagge
japp, ca 1,5 liter går det i. Jag hällde i färdigblandad diff+knäppolja och precis som för mrv8 så försvann allt oljud vid kurvtagning.
Innan lät den ibland som om nåt skulle falla isär vid skarp kurvtagning, men nu som sagt, helt ljudlöst och utan minsta vibration från diffen.
Jag hällde i "76 High Performance Gear Lubricant".
/Hagge
Öööööö! Vad är knäppolja för nåt?
För positraction kanske?
Kan man se på nåt nummer på diffklumpen om man har positraction?
Eller är det std på corvetter?

För positraction kanske?
Kan man se på nåt nummer på diffklumpen om man har positraction?
Eller är det std på corvetter?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Positraction (diffbroms) verkar vara standard på Corvetten från -70 och framåt.gbak skrev:Öööööö! Vad är knäppolja för nåt?![]()
För positraction kanske?
Kan man se på nåt nummer på diffklumpen om man har positraction?
Eller är det std på corvetter?
Vad jag förstår så ska LS-olja (Limited Slip) redan ha 'knäppolja' i sig och då ska man inte behöva GM's 'knäppolja'.

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Stämmer nog bra det.
Jag var till Micro och köpte Valvoline olja idag.
Det fanns en olja som just hette just SAE 80W-90 LS.
På baksidan av flaskan stod det Limited Slip att den var avsedd för just bilar med diffbroms.
F.ö så satt det en liten röd plast flärp på oljepluggen med texten "Use only Limited Slip oil", så jag har nog diffbroms.
Jag var till Micro och köpte Valvoline olja idag.
Det fanns en olja som just hette just SAE 80W-90 LS.
På baksidan av flaskan stod det Limited Slip att den var avsedd för just bilar med diffbroms.
F.ö så satt det en liten röd plast flärp på oljepluggen med texten "Use only Limited Slip oil", så jag har nog diffbroms.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Köpte samma olja som du skriver här.gbak skrev:Stämmer nog bra det.
Jag var till Micro och köpte Valvoline olja idag.
Det fanns en olja som just hette just SAE 80W-90 LS.
På baksidan av flaskan stod det Limited Slip att den var avsedd för just bilar med diffbroms.
F.ö så satt det en liten röd plast flärp på oljepluggen med texten "Use only Limited Slip oil", så jag har nog diffbroms.
Knäpp oljan är något som nästan alla usa bil åkare säger att man ska ha i.
Om det behövs eller ej ? Du får rapportera till oss hur din blev

Stog samma text på min rödalapp.
Är Diffbromsen det som kallas för Positraction i Matrikeln ? Vart inte klok på det när jag skickade in ansökningarna så jag kryssa inte den rutan.
Mvh
MrV8