Framruta original

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
4speed
Rookie
Rookie

Framruta original

Inlägg av 4speed »

Min framruta (C3 1970) har bytts vid försäkringsskada, nya rutan som monterades hade en bred svart "limkant" som på moderna bilar. Det ser inte bra ut ..... :cry: Enligt glasmästeriet är det Pilkinton som tillverkar och levererar, färg och toning är för övrigt ok. Är det någon som har liknande erfarenhet och kan bidraga med råd. Jag kommer att reklamera Det måste väl finnas rutor som bibehåller bilens originalutseende. Tacksam för input/Pelle
FreddanLS5
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Framruta original

Inlägg av FreddanLS5 »

Jag har en framruta som ligger hos min lackerare,den skall snart monteras så jag skall be honom ta en titt på den och är det en utan den där svarta delen så skall jag höra med honom vart de fått tag på den!
Kan du lägga upp en bild på din? :?
Användarens profilbild
clwi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av clwi »

Intressant tråd, har tänkt byta ruta på min 72:a cab, ser fram mot svar.
Stingray 72 Cab 468.
FreddanLS5
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av FreddanLS5 »

Pratade med min lackerare igår ang rutan men den jäkeln står ngnstans inne på lagret och han har inte sätt den än så han kunde inte svara på vår fråga. Jag återkommer när jag vet ngt. :)
FreddanLS5
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av FreddanLS5 »

Min lackerare (och glaskille) hörde av sig och han hade tittat på rutan och det visade sig att fanskapet är svart runt om (?!) :shock:
Användarens profilbild
4speed
Rookie
Rookie

Inlägg av 4speed »

Lite sen respons...
Tack för svar, jag har fått glasmästarn att leta rätt på en identisk ruta (original). Jag var och inspekterade ny ruta #2, den var lik den gamla. Nu återstår att boka ny tid. Skall ni byta ruta - begär att dom kan garantera att det är rätt från början (inga svarta kanter runt om).
Skriv svar