Varningsblinkers
Varningsblinkers
Hej!Har en 74a och har en fråga angående varnings blinkers.Har kollat i bilen men hittar ej någon lampa på instrumentpanelen ,men fattar det som om att den lilla knappen vid ratten skall vara till varningsblinkers?Skall ju snart besiktiga så det vore ju jobbigt om dom anmärker på det.Om det är så att knappen är till varningsblinkers, vad sitter reläet i såfall?Tackar på förhand.
Jag har också en - 74 och det är den lilla knappen på rattstången som är till varningsblinkers. Har inte varit med om att dom kollat på bilprovningen och då har jag haft bilen sedan -98.
Det är väl samma relä som till blinkers (tror jag).
Finns ingen lampa på instrumentbrädan utan det är båda blinkerspilarna som lyser (blinkar)
Det är väl samma relä som till blinkers (tror jag).
Finns ingen lampa på instrumentbrädan utan det är båda blinkerspilarna som lyser (blinkar)
Relät till varningsblinkerserna sitter på säkringsboxen och är ett 2 poligt relä. Sitter även på Volvo PV,Amazon osv. Finns på Biltema för 20 spänn eller nått.
På min bil va det bortplockat för jag tror inte att besiktningen gillar att det blinkar rött bak..men jag satte dit ett nytt bara för att..
På min bil va det bortplockat för jag tror inte att besiktningen gillar att det blinkar rött bak..men jag satte dit ett nytt bara för att..

Kasta inte bäver i trähus.