Färgkod
Färgkod
Nu dags att lämna in den nya fronten till lack.....
Bilen är Millemiglia red original färg från 73 (aldrig omlackad) och jag undrar nu om någon vet vilken färgkod/fabrikat som jag kan ange till lackeraren?
Bilen är Millemiglia red original färg från 73 (aldrig omlackad) och jag undrar nu om någon vet vilken färgkod/fabrikat som jag kan ange till lackeraren?
Full fart spar tid i en 73:a coupe´
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare
- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Fann en kod, men ej formel på Sikkens. Hör med dom
Färgen fanns från 71-75 på Corvette men ändrade beteckning mellan åren
74-75 var colorcode 76
73 = 976
71-72 = 973
Information
Make General Motors USA
Color Code
Description Millie Milglia Red
AKZO Code GMA71:76
Färgen fanns från 71-75 på Corvette men ändrade beteckning mellan åren
74-75 var colorcode 76
73 = 976
71-72 = 973
Information
Make General Motors USA
Color Code
Description Millie Milglia Red
AKZO Code GMA71:76
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Hmm om bilen aldrig är omlackad tror jag du måste låta någon blanda färgen efter ett prov t ex en targa lucka eller nåt.
Jag menar att lackar du med originalkulörren så blir den inte detsamma. ALLA bilar bleks lite i lacken om dom så stått i garage hela tiden.
Altrnativet kan vara att om lacken är helt osliten att rubba ner övriga bilen men har du klarlack så är ju det oxå kört liksom.
Min -73 är omlackad i Torch red för några år sen och när jag bättrade med torch red så ser det inte klokt ut...De nya partierna är mycket ljusare. Måste tyvärr lacka nya huven med den färgen nu också så det kommer nog inte att se kul ut men det får gå för den här säsongen. Nästa vinter ska den ju hellackas så ...
/Terner
Jag menar att lackar du med originalkulörren så blir den inte detsamma. ALLA bilar bleks lite i lacken om dom så stått i garage hela tiden.
Altrnativet kan vara att om lacken är helt osliten att rubba ner övriga bilen men har du klarlack så är ju det oxå kört liksom.
Min -73 är omlackad i Torch red för några år sen och när jag bättrade med torch red så ser det inte klokt ut...De nya partierna är mycket ljusare. Måste tyvärr lacka nya huven med den färgen nu också så det kommer nog inte att se kul ut men det får gå för den här säsongen. Nästa vinter ska den ju hellackas så ...
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Kanske bra att veta
att Sikkens(när jag snackade med dom)kunde fixa bättringsfärg till vetten i sprayburk.Det kan ju va bra att ha om man vill bättra på en liten skada eller stenskott.
Terner..... har du inte lärt dig att vi bara pratar Corvette här. Porsche prat hänvisas till www.noporsche4me.nu *asg*
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Ehh öh ?? Aha du menar Targa? Jaja har svårt för det där det är bara att erkänna... Men förvisning till porscheforum är det inte lite väl hårt??Stingray skrev:Terner..... har du inte lärt dig att vi bara pratar Corvette här. Porsche prat hänvisas till www.noporsche4me.nu *asg*
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Min Corvette är lackad í röd Porsche orginal färg.
Jag skriver på forumet ändå
Jag skriver på forumet ändå

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h