Vad händer i era garage?
Aja nu närmar sig sanningens ögonblick. Dragit el idag och kopplat in MSD boxen. Lite sladdar över men de löser sig hehe...
Hoppas i morgon söndag kan bli premiär turen. Det blir utan huv men då ser man ju lite av pärlan när man gasar så varför inte ??
/Terner
Hoppas i morgon söndag kan bli premiär turen. Det blir utan huv men då ser man ju lite av pärlan när man gasar så varför inte ??
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

MEN FRISK BILEN ? Vad händer startar du upp den i morron ? eller?frisk skrev:Nu e golvet lagt i lägenheten så nu kan jag flytta upp all gips och annat bröte och göra färdigt garage-golvet.
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Lugn och fin nu grabbar!! Videokameran e införskaffad så nu e allt klart för filmning... Men paketet med fläktkåpan fick jag skicka tillbaka. Dom skickade fel naturligtvis... men det hindrar dock inte uppstarten så om allt nu går som planerat så blir det uppstart i veckan som kommer!
Men med min tur så blir väl meken sjuk eller nått.... så man ska väl inte ropa hej än.

Men med min tur så blir väl meken sjuk eller nått.... så man ska väl inte ropa hej än.
Frächar upp underdelen så de blir blankt och fint.
Frisk:
Notera speglingen av oljefiltret i det kromade tråget.


Frisk:
Notera speglingen av oljefiltret i det kromade tråget.


388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 334
- Blev medlem: mån sep 20, 2004 23:34
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Ah!
Kul att se att ni håller er sysselsatta!
Snyggt med gula ok! ...vart lite besviken att mina nya ok från Zip redan var målade svarta! Hade tänkt köra silver annars, men nu vet jag inte om jag orkar!
Väntar fortfarande på de spunna-slangarna till mina bromsar. Annars är det bara bromsbytet som hägrar för mig, samt spolarmotor och reg-besiktning! SEN vågar jag kolla rut-ramen för att börja renovera på riktigt!
Janne
Kul att se att ni håller er sysselsatta!
Snyggt med gula ok! ...vart lite besviken att mina nya ok från Zip redan var målade svarta! Hade tänkt köra silver annars, men nu vet jag inte om jag orkar!

Väntar fortfarande på de spunna-slangarna till mina bromsar. Annars är det bara bromsbytet som hägrar för mig, samt spolarmotor och reg-besiktning! SEN vågar jag kolla rut-ramen för att börja renovera på riktigt!



Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Peter... jag har köpt nya kablar nu, bara så du vet... ska fundera ut en patentlösning på värmeproblemen också...
/T
/T
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Ornet:
Jag gör en snabbrenovering av undersidan. Rengör och lackar upp osv. Det blir inte superbra, men det ser bra ut och är framförallt mycket roligare att skruva med när det inte är en massa olja och annan skit överallt.
En del här på forumet skulle skicka in delarna på blästring och förzinkning mm. Jag har varken råd eller avsikt att renovera bilen till ett sådant skick. Det ska vara kul för en rimlig summa pengar. Även om jag gör en "snik renovering" så är jag redan nu långt över 100000:- (inköpspris frakt, moms, tull och delar)
Fast jag har skitkul i mitt garage när jag putsar och rengör varenda liten skruv och mutter. Det tråkiga är att ingen kommer att se det....och inte kommer jag att få betalt för det den dagen jag säljer bilen.
Jag gör en snabbrenovering av undersidan. Rengör och lackar upp osv. Det blir inte superbra, men det ser bra ut och är framförallt mycket roligare att skruva med när det inte är en massa olja och annan skit överallt.
En del här på forumet skulle skicka in delarna på blästring och förzinkning mm. Jag har varken råd eller avsikt att renovera bilen till ett sådant skick. Det ska vara kul för en rimlig summa pengar. Även om jag gör en "snik renovering" så är jag redan nu långt över 100000:- (inköpspris frakt, moms, tull och delar)
Fast jag har skitkul i mitt garage när jag putsar och rengör varenda liten skruv och mutter. Det tråkiga är att ingen kommer att se det....och inte kommer jag att få betalt för det den dagen jag säljer bilen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
qbak....
Skönt att höra... samma med mig, skulle iofs vilja blästra o kroma allt undertill, men det är ju trots allt bara en bil... förra året körda jag 1040 mil i regn, snö o slask och jag har aldrig mått så bra som då
Skönt att höra... samma med mig, skulle iofs vilja blästra o kroma allt undertill, men det är ju trots allt bara en bil... förra året körda jag 1040 mil i regn, snö o slask och jag har aldrig mått så bra som då

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Ahh! Det är helt rätt. Så kul man kan ha med bara en stålborste och lite färg, och när det blir så bra är man såå stolt.
Även om inte gemene man uppskattar ditt arbete så finns faktiskt vi som gillar att få gröna knän när vi kryper runt i gräset och beundrar, men framför allt får inspiration att själv hålla på.
Sen tar ju det mycket tid och när man ser en förändring är det värt allt.
Själv Blev min motor klar först idag. ca 3 mån sen, men tack för det för nu har jag hunnit gjort allt jag velat i motorutrymmet. tom lindat om alla kablar.
Hade motorn kommit tidigare vet men ju vad som inte blivit gjort då man snabbt som sjutton inriktat sig på att lägga i den.
Även om inte gemene man uppskattar ditt arbete så finns faktiskt vi som gillar att få gröna knän när vi kryper runt i gräset och beundrar, men framför allt får inspiration att själv hålla på.
Sen tar ju det mycket tid och när man ser en förändring är det värt allt.
Själv Blev min motor klar först idag. ca 3 mån sen, men tack för det för nu har jag hunnit gjort allt jag velat i motorutrymmet. tom lindat om alla kablar.
Hade motorn kommit tidigare vet men ju vad som inte blivit gjort då man snabbt som sjutton inriktat sig på att lägga i den.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Funderade också på att ge mig på kablarna, men jag orkade inte.
Så jag tänker kolla om Elfa har några snygga kabelkanaler som man kan skyffla in alltsammans i.
Så jag tänker kolla om Elfa har några snygga kabelkanaler som man kan skyffla in alltsammans i.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Gbak. Det viktiga är att DU vet att det är juste på DIN bil och att Du trivs med den,,,vad andra tycker och ser är sekundärt....
För en 20 år sen var jag hos Tidblom automobil och ville ha ett par nya bakre stötfångarfästen(underkarossen) för de skulle ha en finare yta då jag kromade dem än en slipad yta. Svaret vart: -"Det är väl ingen som kikar där?"
...men JAG gör ju det var gång jag är under,,,tycker det ser jättebra ut på dina bilder....även om jag oxå höjer på ögonbrynen för gula ok...*s*
Keep it up!
mvh R
För en 20 år sen var jag hos Tidblom automobil och ville ha ett par nya bakre stötfångarfästen(underkarossen) för de skulle ha en finare yta då jag kromade dem än en slipad yta. Svaret vart: -"Det är väl ingen som kikar där?"
...men JAG gör ju det var gång jag är under,,,tycker det ser jättebra ut på dina bilder....även om jag oxå höjer på ögonbrynen för gula ok...*s*
Keep it up!
mvh R