Har lite problem med att lägga rökridåer utan att plåga bilen allt för mycket
Linelocks?
- stingray350
- Corvettefantast

Linelocks?
Är det någon som kör med linelocks på era bilar och funkar det bra..? Hur svårt är det att installera och framför allt vad säger Mr.Bilprovningen?

-
2QIK4U
Linelock funkar kanon.
Men det får inte jag säga för det kan uppfattas som reklam...fråga MRV( som köpt ett,,,om han nu hunnit montera det,,,
inget svårt att montrea....
och bilprovningen säger väl inget om du inte visar det och propsar på att få det inskrivet i regbeviset,,,då kanske de vill ha intyg etc...*s*
mvh R
Men det får inte jag säga för det kan uppfattas som reklam...fråga MRV( som köpt ett,,,om han nu hunnit montera det,,,
och bilprovningen säger väl inget om du inte visar det och propsar på att få det inskrivet i regbeviset,,,då kanske de vill ha intyg etc...*s*
mvh R
- stingray350
- Corvettefantast

-
2QIK4U
Jag har handlar med Robert och kan säga att det är en seriös firma..
Men det jag inte förstår är att om så många är intresserad av en och samma sak så är det väl bara att ringa honom!
inte svårare än så.
förstår inte vad problemet är. det finns fler mobilabonnemang än invånare i sverige men det verkar itne som att nån använder tjänsten!

Men det jag inte förstår är att om så många är intresserad av en och samma sak så är det väl bara att ringa honom!
inte svårare än så.
förstår inte vad problemet är. det finns fler mobilabonnemang än invånare i sverige men det verkar itne som att nån använder tjänsten!
-69, 502, Coupé
Jo då jag har oxå handlat med Robban och det har alltid varit helt okJonathan skrev:Jag har handlar med Robert och kan säga att det är en seriös firma..
inte svårare än så.
Tror dock det fanns en viss humor i inlägget som du kanske missade, men jag kanske har helt fel vem vet nån gång ska ju vara den första hehe
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Tjenare Robban2QIK4U skrev:Linelock funkar kanon.
mvh R
Har inte monterat det ännu, kom hem från semestern idag
Har fortfarnade inte velat klart om jag ska ha det på fram bromsarna eller bakbromsarna
Till er andra ring Robban inte värt jag säger priset men jag tror det lönar sig för er att ringa Robban
Nu har jag inte sakt för mycket för det finns ju alltid dom som känner importörer som imorterar i stora mängder och får fantastiska priser.
Linelockers sånt ska man inte nämna i besiktningen bara massa huvudbry i onödan
Mvh
MrV8
- stingray350
- Corvettefantast

-
janbanan24
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Nä!
Jag har också funderat på om det inte vore bekvämt att ha det på bakhjulen, så man liksom kan "stänga av" bakbromsarna tillfälligt, och sen bromsa fast bilen på vanligt "tvåfots-vis"!
Janne
Jag har också funderat på om det inte vore bekvämt att ha det på bakhjulen, så man liksom kan "stänga av" bakbromsarna tillfälligt, och sen bromsa fast bilen på vanligt "tvåfots-vis"!
Janne
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
- stingray350
- Corvettefantast

-
janbanan24
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Ja, om man sätter "locken" på framkretsen, får man väl först bromsa max och sen slå in "locken" så trycket behålls i den kretsen fastän man kliver av bromsen. Sedan är det bara att "burna" tills man släpper "frambromsen" genom att av-aktivera "line-locken".
Medan om man gör som jag hade tänkt, och sätter den på bakre kretsen, kan man, efter man slagit in "line-locken" busa runt lite som man vill genom att tjuvbromsa framhjulen lite nu och då med vänsterfoten!
...d.v.s. att man slår in "locken" INNAN man bromsar, så det aldrig blir något tryck i bakre kretsen!
Catch my drift!
Medan om man gör som jag hade tänkt, och sätter den på bakre kretsen, kan man, efter man slagit in "line-locken" busa runt lite som man vill genom att tjuvbromsa framhjulen lite nu och då med vänsterfoten!
Catch my drift!
Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
- stingray350
- Corvettefantast

Ja jaja!
Nu fattar jag!... (lite trög
) Det var så jag trodde det var först, men nu fattar jag ju att man kan ju välja lite själv beroende på hur man kopplar den.
Då ska jag ju självklart koppla som du säger... klart coolast att kunna bromsa upp den själv när bakbromsarna är "bortkopplade".
Har ju beställt ett kit för någr dagar sen
Ska bli väldigt kul att testa detta.

Nu fattar jag!... (lite trög
Har ju beställt ett kit för någr dagar sen
Precis
Precis som janbanan24 skriver för att kunna reglera bromskraften fram så man kan låta bilen glida omkring och göra lite ställ m.m
Utan att ha bakbromsarna med i leken.
Funderar bara på en liten grej om det kan vara skadligt för huvudbromscylindern att ha den på bakkretsen och trycka i den och sen bromsa undras vad den bromsvätskan tar vägen som ska till bakkretsen?
Mvh
MrV8
Precis som janbanan24 skriver för att kunna reglera bromskraften fram så man kan låta bilen glida omkring och göra lite ställ m.m
Funderar bara på en liten grej om det kan vara skadligt för huvudbromscylindern att ha den på bakkretsen och trycka i den och sen bromsa undras vad den bromsvätskan tar vägen som ska till bakkretsen?
Mvh
MrV8
-
janbanan24
- Corvetteälskare

- Kontakt:
...borde den inte bara "pressas ihop"?
Kan möjligen tänka mig att det stressar "linelocken" en del när man höjjer trycket mot den, men det ska den väl klara!? ...typ hela ide'n med mackapären?

Kan möjligen tänka mig att det stressar "linelocken" en del när man höjjer trycket mot den, men det ska den väl klara!? ...typ hela ide'n med mackapären?
Ja det står inget om att det inte ska fungera i alla falljanbanan24 skrev:...borde den inte bara "pressas ihop"?
Kan möjligen tänka mig att det stressar "linelocken" en del när man höjjer trycket mot den, men det ska den väl klara!? ...typ hela ide'n med mackapären?![]()
Och i Hansen katalog nämner dom den varianten också.
Så det borde ju fungera.
Bara jag som sitter och funderar
Så tänkte jag höra om någon här visste något om det.
Mvh
MrV8
Bromsar har jag (hoppas jag) Linelocks behöver jag inga upptäckte jag idagfrisk skrev:Hmm.... ska iväg på matchen nu och har druckit lite... Men!!!
Bromsar??? Linelocks???
Grabbar.....
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Måste tillägga att jag och en polare ägde en 66 chevelle HGV med en trött 307:a som motor för ett antal år sedan. Vi hade problem att göra burnisar men vi kom då på botemedlet som vi kallade "Burn out control". Den bestod av en spolarbehållare fylld med spillolja och en spolarpump med slangar till vardera bakdäcken. Vi åkte ut en kväll till en avlägsen plats och jag satt bakom ratten. Tryckte på knappen till vår uppfinning och lade in ettan och sedan in med tvåan:s växel och så var hela nejden full med rök. Fick lov att öppna dörrarna för att vädra ut den goa vita röken för att kunna andas. Kan detta vara något för er som har problem med att göra rökare? 
Det ska inte vara något problem enda skilnaden är ju att line locken blockerar vätskan från att komma till dom bakre bromcylindrarna, således blir det ju en tryckdifferans över linelocken men det är den ju gjord för.mrv8 skrev:Precis![]()
Mvh
MrV8
I övrigt så går ju bara cirka hälften av broms vätskan ut i systemet och huvudcylinderns slaglängd bör bli kortare, vilket eventuellt kan märkas med att pedalen tar högre upp.
Gasa på bara
- stingray350
- Corvettefantast

-
R0ffe
- Corvettefantast

- Kontakt:
Vill bara....
...nämna att OM ni ska på strippen och tävla så är reglerna att Line-lock endast får vara monterade på frambromsarna, och EJ som ni tänker göra.
Men ärligt talat så tänkte jag precis som ni, men så kollade jag upp reglementet och ändrade mig och gör som regelboken beskriver (kanske inte lika kul som att koppla ur bakbromsarna
) eftersom jag kommer att prova på strippen när tillfälle ges! Bara man får nån tid över och kan gå ut i garret och koppla in nya TBI-systemet!
Men ärligt talat så tänkte jag precis som ni, men så kollade jag upp reglementet och ändrade mig och gör som regelboken beskriver (kanske inte lika kul som att koppla ur bakbromsarna
74:as Vette, långt ifrån original.........
60-feet 1,72 s
7,91 s - 140km/h på 201m
12.35 s - 174km/h på 402m
http://www.cardomain.com/id/r0ffe4u2
http://www.nordiccorvette.nu
60-feet 1,72 s
7,91 s - 140km/h på 201m
12.35 s - 174km/h på 402m
http://www.cardomain.com/id/r0ffe4u2
http://www.nordiccorvette.nu