Installation av larm

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Installation av larm

Inlägg av gbak »

Har lite funderingar om hur jag skall koppla in mitt nya larm.
Vad jag är lite osäker på är vilka kretsar som immobilizern skall bryta.
Tändningen borde väl brytas någonstans, men vilken ledare skall brytas?
+matningen till tändspolen är väl någon resistor ledare, den blir ju varm när man slår på tändningen? Den verkar inte vara rätt ledare.
Nån som har nåt förslag ???

Sedan skall något annat också brytas, vad väljer jag då?
Startmotorn är väl så där halvsmart, det går ju alltid att rulla/bogsera igång bilen.
Jag tänkte också ev köpa en magnetventil för att bryta bränsletillförseln, det känns som det säkraste alternativet. Är det någon som provt den varianten?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h