Våran Corvette+snabb blowergatbil

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
danettiracing
Rookie
Rookie

Våran Corvette+snabb blowergatbil

Inlägg av danettiracing »

Vi(jag å frun)håller på å renoverar 69 sting ray som jag köpte i delar från stockholm.Renoveringen harhållit på i 3 år nu å blir troligtvis färdig i sommar.Har satt allt nytt åmotorn blir en 500cid för fint ljud ur sidepipes,motorn är dessutom med hydralroller +brodix toppar,10,5 i comp,victor junior insug +850dp samt komplett msd tändsystem.Turbinen är en Jams special turbin å lådan en preppad th350 med manuelltventilhus.Sen bakaxeln är förstärkt med 3:55 i utväxling.Skickar här några bilder tyvärr ej många pga scannern fungerar ej.Samt måste jag skicka ett kort av min snabbare gatbil tyvärr en camaro men,ja måste motivera blowerkillarna.Den bilen har gått 9,51/237kmh med dåligt fäste på nästan olimmad bana.I gat skick blyfri soppa samt avgastestad å besiktad.Motorn är 352cid med kuhl blower.Fasen vi får inte in bildera på den här sidan hur gör ni??
Mvh:Dan
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Har du ingen hemsida annars?

Skulle vara kul att se dina bilar :D

(Har förståt att man måste länka upp bilderna till den här sidan från sin hemsida eller server, mer info om det får experterna på den här sidan ge dig)

Mvh
MrV8
Erik
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Erik »

Skicka de till erik@beijnoff.com så lägger jag upp dem hemma och länkar till dem här.
danettiracing
Rookie
Rookie

OK!,Jag ska skicka korten åt dig så snart jag får scannern att fungera!Skulle va schyystTackar för ett bra forum annars
Mvh:Dan
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av gbak »

Va futtiga mina kromade ventilkåpor ser ut helt plötsligt... :(
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Fransson
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Fransson »

Ser mycket bra ut. Kan du inte berätta lite mer om arbetet, hur det går till med ramlyft osv.
Mellan två bilar!
pappi
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av pappi »

Makalöst snygg och brutal motor du har i din camaro!

MVH Pappi
danettiracing
Rookie
Rookie

ramlyft å blower

Kul ni uppskattade korten.Camaron blev inte byggd för race men de skulle bli en snabb gatbil som gick att använda på gatan ,därav satte vi trailer efteråt för att bevisa att de var gatbil å ha nåt ställe för gatslicksen.(gatbil åker man till rejsen inte i buss)År 2003 vann vi allt i sb klassen här i finland utan att ladda fullt.(Hadde bara 30 spline drivaxlar)Angående Corvette å ramlyft så vad vill du veta??Om du lyfter karossen så lyft den med minst 6st linor pga fronten e för tung iförhållandet av hur skärmar e fästa i karossen.annars så tycker jag de är basic rules att göra det.Men fråga vad du vill veta....
Mvh:Danne
Skriv svar