Terner skrev:
Nja motorcyklar tar jag bara på beställning numer, vinstmarginalen har krympt ordentligt på import det finns gott om hojar till salu i Sverige till vettiga priser.
Men jag har ju min IT-verksamhet också och det funkar fint än så länge. Gör lite säkerhetsprojekt, hjälper till med upphandlingar osv..
Sen visst lägger jag en del tid i garaget men så vansinnigt märkvärdigt är det ju inte att renovera en drivlina under en vinter, men däremot jättekul.
Jag tror att hemligheten är att om man gör något som är roligt så trivs man eller hur? Känner man att det blir för mycket låter man det bara stå ett tag tills lusten kommer igen och med Vetten så brukar det inte dröja länge. Huvudsaken är att en hobby inte ska bli en stressfaktor.
Och det finns tid för frun med hon har inte klagat än. Så har jag ju en grabb som är motorintresserad och gärna hugger i när det gäller i garaget det underlättar ju också.
/Terner
Hej Terner
Jo visst är det kul att hålla på och renovera och koka ihop nya motor protjekt men när det kommer till under bilen har jag lite problem

trångt i garaget och saknar riktig verkstads lyft, tänk vad det hade underlättat!
Hur gör du när du ska in under bilen har du riktig lyft eller kör du varianten pallbockar och krypper?
Måste vara kul för din son med en bil intresserad pappa som har en massa roliga projekt på gång hella tiden
Så motorcykelimporten har blivit så svår, ja i dessa tider vet man inte när det blir bistrare tider man får försöka segla på dom vågor som bär men det är ju inte direkt som slutet av 90 talet längre.
På tal om din data verksamhet så är jag själv inne och fingrar i den brancen då och då har fått hitt en värsting data idag med dubbla sata2 och allt möjligt men dom som har den har inte lyckats installera windows på den och det var inte enkelt hittar ingen drivrutin så jag får igång sata2 diskarna med xp eller 2000 i installationen men lustigt nog kommer jag åt hårdiskarna med gamla win98 har installerat det just nu utan sata2 drivare, helt utan problem med win 98. Datorer slutar man aldrig förvåna sig över. Märkligt att den vägrar ett helt nytt win xp orginal säger bara att det inte finns någon hårddisk eller kanske fatas drivrutiner och drivrutiner jag hittat hittils säger den bara nej till *hmmm*
Har du haft någon data med liknande problem på sista tiden?
Tänk jag trodde nästan inte du hade någon fru men du hinner med det oxå, måste bara säga att dina motor jobb ser riktigt fina ut och din karaktär på motorn verkar vara helt i min smak mycke pulver direkt, härligt säger jag bara!
Vad har du för grader och lyft på kamen?
Föresten var din corvette i så fint skick som den ser ut att vara på bilderna när du köpte den eller har du renoverat hela bilen?
Mvh
MrV8