Jippiieee!!!!!! 68
Jippiieee!!!!!! 68
Idag har det blivit gjort!!!
Har köpt en 68 corvette cab i USA som ska fraktas hem till Svergie.
Om någon har kan tippsa om hur jag kan lägga ut bilder på forumet så ska visa min pärla. Jag har ingen egen hemsida men har förstått att det finns ställen där man kan ladda upp bilder och sedan länka till dom.
Janne[/url]
Har köpt en 68 corvette cab i USA som ska fraktas hem till Svergie.
Om någon har kan tippsa om hur jag kan lägga ut bilder på forumet så ska visa min pärla. Jag har ingen egen hemsida men har förstått att det finns ställen där man kan ladda upp bilder och sedan länka till dom.
Janne[/url]
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Annars kan du maila dem till mej så kan jag lägga upp dem ett tag åt dej! 

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Grattis! Och välkommen till "C3-gänget"
Vi vill gärna se bilder!
Vi vill gärna se bilder!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ok här kommer ett försök med photobucket.
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... etteSV.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Rangle.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... 2a9d40.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... ngine2.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... b00cdc.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... d322e6.bmp
Hoppas att det fungerar.
Jag har sammarbetat med Vikingtransport i USA vilket jag än så länge är mycket nöjd med, om nån vill ha mer info så delar jag gärna med mig.
Nu är det väl en lååång väntan
på att få hem bilen och sedan utmaningar med tull, moms
, regbesiktning och försäkring och dyl som återstår innan man kan börja njuta av sommaren.
Janne

http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... etteSV.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Rangle.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... 2a9d40.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... ngine2.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... b00cdc.bmp
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... d322e6.bmp
Hoppas att det fungerar.

Jag har sammarbetat med Vikingtransport i USA vilket jag än så länge är mycket nöjd med, om nån vill ha mer info så delar jag gärna med mig.
Nu är det väl en lååång väntan


Janne
Senast redigerad av Sandberg den tis apr 12, 2005 21:55, redigerad totalt 4 gång.
Vet faktiskt inte...kan det vara för att det är bmp och inte jpg bilder???
Strunt i det, "cut and paste" funkar ju
Det finns säkert nån klok person som vet varför det inte funkar....
Strunt i det, "cut and paste" funkar ju

Det finns säkert nån klok person som vet varför det inte funkar....
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Du fixade det ju!!!!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nu verkar det fungera, bilderna blev ju små ! varför vet jag ej.
Får väl jobba lite med min datorkunskap.
Lite tips är alltid välkommna.

Får väl jobba lite med min datorkunskap.

Lite tips är alltid välkommna.


Senast redigerad av Sandberg den tis apr 12, 2005 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
Du länkar till nog till lilla "tummavtrycket"!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Ser ut att vara en pärla, även om bilderna var väldigt små! 

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Kom inte mitt mail fram? stingrayracing@sverige.nu är det iaf.Sandberg skrev:Kan jag skicka till dig? och du lägger ut.StingrayRacing skrev:Ser ut att vara en pärla, även om bilderna var väldigt små!
E-mail Address?
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Ok tack, kollade inte min mail bilder kommer.StingrayRacing skrev:Kom inte mitt mail fram? stingrayracing@sverige.nu är det iaf.Sandberg skrev: Kan jag skicka till dig? och du lägger ut.
E-mail Address?
Tack för hjälpen

Hej försökte maila bilder men dom säger att din postlåda är full.StingrayRacing skrev:Kom inte mitt mail fram? stingrayracing@sverige.nu är det iaf.Sandberg skrev: Kan jag skicka till dig? och du lägger ut.
E-mail Address?
två mail 4 MB vardera.
-
- Rookie
- Inlägg: 58
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 19:57
- Ort: Nordmaling (mittemellan umeå och ö-vik)
Sandberg... skitsnygg bil, grattis....
Hör av dig när vi ska bygga om den till Custom....
Hör av dig när vi ska bygga om den till Custom....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Hej,
Har varit borta några dar men här kommer lite mer information om bilen.
Tack för alla glada tillrop känns skönt att vara corvetteägare i detta trevliga sällskap.
Tror att jag ha kommit på hur jag ska kunna lägga ut större bilder. Mina bilder var i .bmp format och på 1,5 Mb vardera, på photobucket accepterar dom bara 250 Kb så bilderna förminskades i storlek. Har sparat dom i .jpeg och då är dom endast på ca 100 Kb så det bör fungera, kanske ger det sämre upplösning.
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... etteFV.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... etteSV.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Rangle.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... erior2.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... erior1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... ngine2.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... engine.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... hassis.jpg
1968 corvette cab, 400hp tripower med automat och svart vinyl hardtopp.
Bilen är restaurerad och ska vara i bra skick, jag vill ägna mig mer åt att äga och köra än åt att skruva med den. Lite lagom småfnulande skulle passa mig.
Renoveringen är gjord utan ramlyft och motor och låda har gått ca 400 miles efter renovering. Det sitter en lite vassare kam i och rull-lyftare därav ventikåporna (orginal medföljer). Bromsarna är nya (standard), alla bussningar nya (standard), han har använt NOS delar så mycket som möjligt och sen nytillverkat made in USA, inga Taiwan-delar!
Inredingen är iordninggjord enligt orginal trim (std svart vinyl)
Exteriört är den orginal 984 men jag är inte säker på om kulören är helt rätt. Har sett två olika beskrivningar av 984, Safari Yellow och Daytona Yellow, vet inte vad som är rätt.
Enligt saljaren går den som en ny bil. Han har haft många Corvetter tidigare och även jobbat pa GM:s Corvette avdelning.
Nåväl det återstår att se själv när den kommer men killen som inspekterade den hittade några små defekter.
Tätningslisterna på A stolpen var hårda
Spricka i glasfiber vid ena kofångarinfästningen
Luckan till vinrutetorkarna går upp men ej ner
Panelerna i utrymmet bakom sätena i dåligt skick
För övrigt så sitter det 4:11 utväxling i bakaxeln vilket ej är orginal och kan kanske vara lite jobbigt.
Janne[/img]
Har varit borta några dar men här kommer lite mer information om bilen.
Tack för alla glada tillrop känns skönt att vara corvetteägare i detta trevliga sällskap.

Tror att jag ha kommit på hur jag ska kunna lägga ut större bilder. Mina bilder var i .bmp format och på 1,5 Mb vardera, på photobucket accepterar dom bara 250 Kb så bilderna förminskades i storlek. Har sparat dom i .jpeg och då är dom endast på ca 100 Kb så det bör fungera, kanske ger det sämre upplösning.
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... etteFV.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... etteSV.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Rangle.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... Vangle.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... erior2.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... erior1.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... ngine2.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... engine.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y142/v ... hassis.jpg
1968 corvette cab, 400hp tripower med automat och svart vinyl hardtopp.
Bilen är restaurerad och ska vara i bra skick, jag vill ägna mig mer åt att äga och köra än åt att skruva med den. Lite lagom småfnulande skulle passa mig.
Renoveringen är gjord utan ramlyft och motor och låda har gått ca 400 miles efter renovering. Det sitter en lite vassare kam i och rull-lyftare därav ventikåporna (orginal medföljer). Bromsarna är nya (standard), alla bussningar nya (standard), han har använt NOS delar så mycket som möjligt och sen nytillverkat made in USA, inga Taiwan-delar!
Inredingen är iordninggjord enligt orginal trim (std svart vinyl)
Exteriört är den orginal 984 men jag är inte säker på om kulören är helt rätt. Har sett två olika beskrivningar av 984, Safari Yellow och Daytona Yellow, vet inte vad som är rätt.
Enligt saljaren går den som en ny bil. Han har haft många Corvetter tidigare och även jobbat pa GM:s Corvette avdelning.
Nåväl det återstår att se själv när den kommer men killen som inspekterade den hittade några små defekter.
Tätningslisterna på A stolpen var hårda
Spricka i glasfiber vid ena kofångarinfästningen
Luckan till vinrutetorkarna går upp men ej ner
Panelerna i utrymmet bakom sätena i dåligt skick
För övrigt så sitter det 4:11 utväxling i bakaxeln vilket ej är orginal och kan kanske vara lite jobbigt.

Janne[/img]
Senast redigerad av Sandberg den fre apr 15, 2005 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
Den såg ju ut att vara i jävligt bra skick, kan förstå om den var dyr..
Bara hoppas att du får den ganska snart så du hinner köra i sommar..
För mig tog det ju 3 månader och 2 dagar innan jag hade den hemma på gården från det att jag köpt den.. Men då var det å andra sidan jul å nyår däremellan så det hände ju inte så mycket dom 3 första veckorna..
Hur fick du tag på den har du köpt via Ebay eller på nått annat sätt?

Bara hoppas att du får den ganska snart så du hinner köra i sommar..
För mig tog det ju 3 månader och 2 dagar innan jag hade den hemma på gården från det att jag köpt den.. Men då var det å andra sidan jul å nyår däremellan så det hände ju inte så mycket dom 3 första veckorna..

Hur fick du tag på den har du köpt via Ebay eller på nått annat sätt?
Corvette 427 -69