Testkörning med G-Tech Pro SS

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Testkörning med G-Tech Pro SS

Inlägg av Bobrob »

En första lyckad provkörning med min nya G-Tech Pro SS Performance-mätare gav ett ganska hyfsat resultat 0-100 km/t på 5,35 sekunder. Min bil LT1 -92 automat, chippad och Air Foil i insuget, backaxelutväxling på 2.73:1, samt Hankook Ventus Sport 275/40-17 bak.

Nästa steg blir att testa 0-400 meter och sido-g-krafter. Mer om detta senare.

Mer om G-Tech hittar Du på: https://www.gtechprostore.com/
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Kul att höra en tid som är testat i verkligheten.

Ser även fram mot din butik som du håller på att starta finns ju en hel del inredningsdetaljer man skulle vilja ha. Men det låter lite ludigt att importera själv med alla dessa skuma frakt priser där små paket kan kosta hur mycket som helst i frakt.

Så kul att höra att det dycker upp en till firma som håller på med sånt kanske till lite humanre priser oxå än vad en del firmor jag hittat här i Sverige vill ha för delarna i inredning och detaljer utan på. För då känner man att man får nog importera själv i alla fall.

Mvh
MrV8
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

mrv8 skrev:Kul att höra en tid som är testat i verkligheten.

Ser även fram mot din butik som du håller på att starta finns ju en hel del inredningsdetaljer man skulle vilja ha. Men det låter lite ludigt att importera själv med alla dessa skuma frakt priser där små paket kan kosta hur mycket som helst i frakt.

Så kul att höra att det dycker upp en till firma som håller på med sånt kanske till lite humanre priser oxå än vad en del firmor jag hittat här i Sverige vill ha för delarna i inredning och detaljer utan på. För då känner man att man får nog importera själv i alla fall.

Mvh
MrV8
Jo målsättningen är hålla bra priser som generellt blir lägre än egen direktimport. Som exempel kan jag nämna att min senaste leverans skulle kosta $274 i frakt med UPS Express, MEN jag betalar bara $120. Lite smartare - mycket billigare. Samfrakt med flyg ger också fördelar. Jag räknar med att hålla priser under 12 kronor per dollar (vid nuvarande dollarkurs) inkl. frakt, tull, försäkring och moms. Jag skall leva på den återförsäljarrabatt som jag har hos bl.a. CorvetteCentral inget mer. Snart får Du veta mer!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Användarens profilbild
mrv8
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av mrv8 »

Bobrob skrev:
mrv8 skrev:Kul att höra en tid som är testat i verkligheten.

Mvh
MrV8
Jo målsättningen är hålla bra priser som generellt blir lägre än egen direktimport. Som exempel kan jag nämna att min senaste leverans skulle kosta $274 i frakt med UPS Express, MEN jag betalar bara $120. Lite smartare - mycket billigare. Samfrakt med flyg ger också fördelar. Jag räknar med att hålla priser under 12 kronor per dollar (vid nuvarande dollarkurs) inkl. frakt, tull, försäkring och moms. Jag skall leva på den återförsäljarrabatt som jag har hos bl.a. CorvetteCentral inget mer. Snart får Du veta mer!
Hej Bobrob

Låter mycket bra ser fram mot din butik hoppas allt går bra för dig med den. Så jag slipper eländet med knepig paket hantering, som springer iväg hur som helst i kostnad.

Håller ett öga på din sida när du kommer igång med butiken.

Mvh
MrV8
Skriv svar