Vidare om C3:ans motorer
Inga skador vad jag kan se, trots dålig packning
En avgasventil är utbytt. Tror den hade krökt sig.
I övrigt ser topparna helt oanvända ut. Jag tror att topparna hade gått ett par repor på någon dragracingstrip och då krachade en kolv eller nåt, som i sin tur krökte avgasventilen.
Det syns ingenting inne i förbränningsrummet förutom att en ventil är helt ny.
Borde jag kolla nåt annat innan jag monterar dem? Kanske nån styrning eller...?
Fö så kommer nog topparna att få vänta till hösten/vintern. Det skall monteras headers/förgasare/MSD modul/ev ny kam också. Om jag skulle börja nu så blir jag inte klar förän mitt i sommaren. Det kommer säkert också att fattas en massa grejor när jag kör igång. Typ fel längd på stötstänger, svetsa mellanbitar till headers, packningar....
Bara att ställa tändningen låter jobbigt.
Jag har ju aldrig hållit på med sånt här tidigare som du kanske gör varja dag, så jag räknar med att det tar sin tid.
En avgasventil är utbytt. Tror den hade krökt sig.
I övrigt ser topparna helt oanvända ut. Jag tror att topparna hade gått ett par repor på någon dragracingstrip och då krachade en kolv eller nåt, som i sin tur krökte avgasventilen.
Det syns ingenting inne i förbränningsrummet förutom att en ventil är helt ny.
Borde jag kolla nåt annat innan jag monterar dem? Kanske nån styrning eller...?
Fö så kommer nog topparna att få vänta till hösten/vintern. Det skall monteras headers/förgasare/MSD modul/ev ny kam också. Om jag skulle börja nu så blir jag inte klar förän mitt i sommaren. Det kommer säkert också att fattas en massa grejor när jag kör igång. Typ fel längd på stötstänger, svetsa mellanbitar till headers, packningar....
Bara att ställa tändningen låter jobbigt.
Jag har ju aldrig hållit på med sånt här tidigare som du kanske gör varja dag, så jag räknar med att det tar sin tid.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Va någon sugen på min 350motor som satt i bilen innan ? Bara att stoppa i och köra eller ha som bas för ombygge. Börjar bli trångt i garaget. Vill ha 10´utan förgasare i övrigt komplett. Har flexplatta för automat.
Gjutnummer: 3932388
3932388....327.....69....2
eller
3932388....350.....69....2 or 4
enligt Mortec.com
Motornummer: T 0224 HC
T = Tonawanda (tillverkningsort)
02 = February
24 = Dag 30
/Terner
Gjutnummer: 3932388
3932388....327.....69....2
eller
3932388....350.....69....2 or 4
enligt Mortec.com
Motornummer: T 0224 HC
T = Tonawanda (tillverkningsort)
02 = February
24 = Dag 30
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Är det hos Broms & Topp Service som Tommy Flitt håller hus?
Issåfall så är det 3 stenkast från där jag bor.
Så här ser topparna ut.

Issåfall så är det 3 stenkast från där jag bor.
Så här ser topparna ut.

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Han arbetar hemma samt tullinge där han kan bromsa bilar å motorer
Adress får du om du söker på www.Eniro.se alt www.hittta.se

Adress får du om du söker på www.Eniro.se alt www.hittta.se
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
08-884373Stefan skrev:Han arbetar hemma samt tullinge där han kan bromsa bilar å motorer![]()
Adress får du om du söker på www.Eniro.se alt www.hittta.se
Kasta inte bäver i trähus.
Stiften går fria utan problem. Jag är mer rädd för att kolvarna är för höga och slår i.
Hur vet man vilken som är höger resp vänster topp?
Jag ser ingen skillnad på dem!
Hur vet man vilken som är höger resp vänster topp?
Jag ser ingen skillnad på dem!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Dom ska vara identiska... Sedan för att kolla om dom funkar med dina kolvar.. köp en burk Playdoh på toys r' us och kleta på kolven ==> lägg på toppen==> dra runt motorn ==> och mät sedan frigången med en nål eller liknande..gbak skrev:Stiften går fria utan problem. Jag är mer rädd för att kolvarna är för höga och slår i.
Hur vet man vilken som är höger resp vänster topp?
Jag ser ingen skillnad på dem!
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Tack för tipset!
Hur mycket frigång behövs?
Jag antar att kolv och stake blir lite längre när man varvar och temperaturen ökar.
Leran finns redan inom huset i 4 olika färger
Hur mycket frigång behövs?
Jag antar att kolv och stake blir lite längre när man varvar och temperaturen ökar.
Leran finns redan inom huset i 4 olika färger

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Är det nån som har en svarv där man kan spänna upp en Corvette?
Helst med svarvade backar!
Helst med svarvade backar!

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jag kör med en renoverad 350 (ej orginal) från samma år (-74), med mussetoppar, Edelbrock performer, headers, något vassare kam, Holley 750 samt Afterburner dämpare med 3 tums slutrör (utdragna rakt igenom plasten)... och jag kan lova att det blev skillnad mot tidigare. Min gissning är nog att man hamnar runt 370 Hk med dessa modifieringar. Det är kanske inte så mycket jämfört med en del muskelbilar, men det är ändå en hästspark i arslet när man trycker plattan i botten =)stingray350 skrev:Jag har ett par mussepigg toppar som jag tänkte prova med.. sen tänkte jag skaffa ett beg. insug typ performer,RPM eller torker II. Nån som har något liggandes? Det blir väl bättre än det är nu i alla fall.
Ingen mening att riva isär och bygga om hela motorn nu... har inte råd.
På sikt tänkte jag köpa en helt ny motor som är helt klar. (inte än på några år)
Dock är Holley något för stor för ändamålet, 600 är nog mer lagomt. Den går fett och drar sjukt mycket soppa. Så det lutar nog åt att Quadrajetten åker tillbaka tills jag hittar en Holley 600.
Personligen skulle jag inte stoppa i en 750 i den, det är för stort.mrv8 skrev: Har en Holley 750 som väntar![]()
MrV8
Jag har kört en säsong med en 750 i min lagom-trimmade 350. Jämför man med när den var otrimmad och hade ca 250 hk, så var soppaförbrukning i genomsnitt 1.5 liter, efter trim (ca 350-370Hk) hoppade förbrukningen upp till mellan 2,5-3 liter beroende på hur gasglad man är med 750:n. Dessutom gick motorn fett.
Räknar man lite grovt på på det hela - varv och storlek på motorn, så är en 600 mer lagom.
Jag vill ha en 650-750 fögge om nån har en
SB så klart (spreadbore) INTE smallblock

SB så klart (spreadbore) INTE smallblock
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Hej NexxusNexxus skrev:Personligen skulle jag inte stoppa i en 750 i den, det är för stort.mrv8 skrev: Har en Holley 750 som väntar![]()
MrV8
Jag har kört en säsong med en 750 i min lagom-trimmade 350. Jämför man med när den var otrimmad och hade ca 250 hk, så var soppaförbrukning i genomsnitt 1.5 liter, efter trim (ca 350-370Hk) hoppade förbrukningen upp till mellan 2,5-3 liter beroende på hur gasglad man är med 750:n. Dessutom gick motorn fett.
Räknar man lite grovt på på det hela - varv och storlek på motorn, så är en 600 mer lagom.
Har du provat och bestycka ner 750:n lite?
Vad använde du för munstycken i den? Ifall du inte vet och den är orörd kan du skriva vilket nummer det är på den så kan jag kolla själv.
Min har nummer 4779-2. (har hella lådan med Hollys munstycken till den)
Har du DP eller vacum förgasare?
Föresten hur har du fått din att dra så lite?? Min brukar dra runt 2-2,5 med en orginal qudrajet från 78 Och då kan jag säga att den förgasaren är snålt stäld stiften är ljusgula ordentligt. Hade 0,2 i CO halt hos SB drog dock upp lite efteråt så nu kanske det är 1-2% Men min varvar rätt mycket har troligen en bakaxel utväxling runt 3,90 varvar i alla fall ca 3300 rpm i 110km/h och så gasar man ju en del

Men nu har jag nog lagt nog med pengar på qudrajeten har inte fått tag i nålar på sekundärsidan så jag fått motorn att ge maximalt med effekt går lite för magert vid kraftigt gas på drag. Men du ska se oljan i motorn den sotar inte ner den

Hur tycker du din bil låter med afterburner? har såna ljuddämpare oxå.
Försöker montera dom efter växelådsbalken.
Mvh
MrV8
Hejsan!mrv8 skrev:Nexxus skrev: Hej Nexxus
Har du provat och bestycka ner 750:n lite?
Vad använde du för munstycken i den? Ifall du inte vet och den är orörd kan du skriva vilket nummer det är på den så kan jag kolla själv.
Min har nummer 4779-2. (har hella lådan med Hollys munstycken till den)
Har du DP eller vacum förgasare?
Föresten hur har du fått din att dra så lite?? Min brukar dra runt 2-2,5 med en orginal qudrajet från 78 Och då kan jag säga att den förgasaren är snålt stäld stiften är ljusgula ordentligt. Hade 0,2 i CO halt hos SB drog dock upp lite efteråt så nu kanske det är 1-2% Men min varvar rätt mycket har troligen en bakaxel utväxling runt 3,90 varvar i alla fall ca 3300 rpm i 110km/h och så gasar man ju en deloch kör mest i stan.
Men nu har jag nog lagt nog med pengar på qudrajeten har inte fått tag i nålar på sekundärsidan så jag fått motorn att ge maximalt med effekt går lite för magert vid kraftigt gas på drag. Men du ska se oljan i motorn den sotar inte ner den![]()
Hur tycker du din bil låter med afterburner? har såna ljuddämpare oxå.
Försöker montera dom efter växelådsbalken.
Mvh
MrV8
Har inte provat bestycka ner Holleyn, däremot kollade jag så det satt orginal munstycken i den som det gjorde när den lämnade fabriken... har för mig att det är 72 eller något sånt (var ett tag sedan jag höll på med den) Sitter på jobbet just nu, så jag har inget nummer på den, men jag ska se om jag kan gräva fram det när jag kommer hem. Det är iallafall en vacuum.
Jag kanske ska poängtera att när bilen drog 1,5 liter milen med Quadrajet samt otrimmad motor, så var det landsvägskörning som gällde. I stan drog den säkert runt 2 liter. Men med Holley, så drar den över 3 liter i stan och det känns lite mycket för en lite trimmad SB? Ja menar, det är ju ingen racemotor vi pratar om direkt. Nåja, jag får väl se vilken förgasare som åker i efter att motorn kommer i igen.
Jag tror jag har en utväxling på runt 3.70 (är lite osäker dock) och den varvar ca 3000 i 100Km/h.
Afterburnerdämparna har ett makalöst ljud när man trycker plattan i golvet... då hörs det vill jag lova =)
Själv åkte jag till Hansen Racing, så fick dom dra dom, samt att dom hjälpte mig att dra ut ändrören rakt ut genom bakkarossen, någon hade varit vänlig att såga ut hål sedan tidigare, och av någon anledning satt reflexer för hålen...
Hej Nexxus
Ja jag får väll se hur den beter sig med 750DP:n ska i alla fall prova den för skoj skull och se hur den beter sig. Har hållt på och dammsuggat artiklar i amerikanska biltidningar på hur man ska ställa in den för att det ska fungera på en 350 få se om man får det att fungera.
Har en ide på vilka munstycken jag ska sätta i och prova med nu ialla fall. får återkomma med rapport om hur det gick sen.
Afterburner dämparna har du dom bak eller under bilen? Ha provat med dom längst bak på mitt för övrigt helt raka rör avgassytem och då är det sång av bara den vid fullt på drag låter som man hamnat i en äkta bil film från 70 talet. Men det låter väldigt mycket när man kör sakta hoppas det blir bättre med det när dom sitter under bilen, om jag bara får tid att bygga klart det någon gång, håller just nu på med dom förargliga hållen i växellådsbalken kunnde dom inte varit lite längre ut, hade underlättat tycker jag, men vi får se hur jag får till det.
Hur ser det ut med avgasrören ut genom karosen på din ? Har du något kort blir nyfiken på hur det ser ut!
Nu kom jag på en sak här råkar du veta vad du har för munstycken och nålar i din qudrajet??? Skulle verkligen vilja veta det för du har bortot 400hk var det va? och det fungerar bra med din bestyckning i qudrajeten?
Mvh
MrV8
Ja jag får väll se hur den beter sig med 750DP:n ska i alla fall prova den för skoj skull och se hur den beter sig. Har hållt på och dammsuggat artiklar i amerikanska biltidningar på hur man ska ställa in den för att det ska fungera på en 350 få se om man får det att fungera.
Har en ide på vilka munstycken jag ska sätta i och prova med nu ialla fall. får återkomma med rapport om hur det gick sen.
Afterburner dämparna har du dom bak eller under bilen? Ha provat med dom längst bak på mitt för övrigt helt raka rör avgassytem och då är det sång av bara den vid fullt på drag låter som man hamnat i en äkta bil film från 70 talet. Men det låter väldigt mycket när man kör sakta hoppas det blir bättre med det när dom sitter under bilen, om jag bara får tid att bygga klart det någon gång, håller just nu på med dom förargliga hållen i växellådsbalken kunnde dom inte varit lite längre ut, hade underlättat tycker jag, men vi får se hur jag får till det.
Hur ser det ut med avgasrören ut genom karosen på din ? Har du något kort blir nyfiken på hur det ser ut!
Nu kom jag på en sak här råkar du veta vad du har för munstycken och nålar i din qudrajet??? Skulle verkligen vilja veta det för du har bortot 400hk var det va? och det fungerar bra med din bestyckning i qudrajeten?
Mvh
MrV8
Hej!mrv8 skrev: Afterburner dämparna har du dom bak eller under bilen? Ha provat med dom längst bak på mitt för övrigt helt raka rör avgassytem och då är det sång av bara den vid fullt på drag låter som man hamnat i en äkta bil film från 70 talet. Men det låter väldigt mycket när man kör sakta hoppas det blir bättre med det när dom sitter under bilen, om jag bara får tid att bygga klart det någon gång, håller just nu på med dom förargliga hållen i växellådsbalken kunnde dom inte varit lite längre ut, hade underlättat tycker jag, men vi får se hur jag får till det.
Hur ser det ut med avgasrören ut genom karosen på din ? Har du något kort blir nyfiken på hur det ser ut!
Nu kom jag på en sak här råkar du veta vad du har för munstycken och nålar i din qudrajet??? Skulle verkligen vilja veta det för du har bortot 400hk var det va? och det fungerar bra med din bestyckning i qudrajeten?
Mvh
MrV8
Mina dämpare sitter längst bak, jag hade ingen lust eller pengar att dra om hela systemet, så jag bytte bara den sista biten och avslutade med kromade 3 tums rör genom karossen. Jo, när man drar på så låter det som en riktig racebil, men även på tomgång är det ganska högt ljud.
Det tråkiga är att nu när allt är färdigt och fixat, så är det någon j*vla idiot som backat in i den med en dragkrok, så det blev en skada precis bredvid ett av mina rör.

Hursomhelst, så ska jag se om jag kan gräva fram en bild på hur rördragning genom karossen ser ut. Det enda jag saknar är något slags skydd runt hålen, får väl se om jag kan hitta något man kan använda.
Angående Quadrajetten, så vill jag prova att stoppa i den, har bara haft den på den otrimmade motorn tidigare. Den effekten jag har nu är ju med Holleyn... Så jag vet inte vad det är för munstycken etc i Quadrajetten alls... den lär troligen behövas bestyckas om, utifall jag skulle stoppa i den i min trimmade motor.
Visst ska du prova med Holleyn, du lär märka skillnad i både respons och soppaförbrukning =) Men nu när jag kört 2 säsonger med den trimmade motorn inser jag att jag egentligen inte har användning för så mycket... jag får ändå aldrig ner kraften i backen...ger jag gärnet vid ett rödlyse, så står jag bara stilla och sakta rör mig så sakteligen mot höger samtidigt som röken tilltar...

Mest så cruisar man ju ändå bara omkring, och då behövs inga 400 hästar...
Hej Nexxus
Låter som din bil går trevligt *ler stort*
Hoppas man kan säga det samma någon dag att man inte får ner eftekten i backen *ler*
Ska bli spännande att se hur Corvetten går med en 750DP är ju inte varje dag man åker en bil med sån var flera år sen sisst men den bilen gjorde lätt 0-100 på 6sek med mild trimning.
Ägaren trodde att det var lite över 300hk i den.
Sen får vi se om jag kan få den att gå någorlunda ekonomiskt med den sägs att det ska gå att få ner även en DP till hygliga nivåer ? Vi får väll se.
Ska bli spännade att höra hur din går med qudrajeten.
Låter rätt skoj i min tycker jag man hör verkligen när man öppnar stora spjällen.
Tråkigt att du blivit på körd! Hoppas det ordnar sig för dig.
Mvh
MrV8
Låter som din bil går trevligt *ler stort*
Hoppas man kan säga det samma någon dag att man inte får ner eftekten i backen *ler*
Ska bli spännande att se hur Corvetten går med en 750DP är ju inte varje dag man åker en bil med sån var flera år sen sisst men den bilen gjorde lätt 0-100 på 6sek med mild trimning.
Ägaren trodde att det var lite över 300hk i den.
Sen får vi se om jag kan få den att gå någorlunda ekonomiskt med den sägs att det ska gå att få ner även en DP till hygliga nivåer ? Vi får väll se.
Ska bli spännade att höra hur din går med qudrajeten.
Låter rätt skoj i min tycker jag man hör verkligen när man öppnar stora spjällen.
Tråkigt att du blivit på körd! Hoppas det ordnar sig för dig.
Mvh
MrV8
Nexxus skrev:jag kan möjligen tänka mig att kränga min 750 i bra skick, för 1700:-Stingray skrev:Jag vill ha en 650-750 fögge om nån har en![]()
SB så klart (spreadbore) INTE smallblock
Nexus: Är det en Holley? I så fall är det en 650 eller 800, precis som Robban säger så gjordes den bara i dom 2 hos Holley, Edelbrock däremot har gjort en 750 o några till....
Maila mig på tommy@stingray.nu om du vill sälja förgasaren
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Ja, en Holley är det, men inte en spreadbore... sorry var lite för snabb när jag svarade och läste nog inte så noga.Stingray skrev: Nexus: Är det en Holley? I så fall är det en 650 eller 800, precis som Robban säger så gjordes den bara i dom 2 hos Holley, Edelbrock däremot har gjort en 750 o några till....
Maila mig på tommy@stingray.nu om du vill sälja förgasaren
Det är en Holley 3310C (model 4160) med vacuum.
Fast jag funderar på att ge den en chans till i sommar, så jag kanske ska vänta med att kränga den.
Jag har ju ett performer insug med "dual pattern", så jag kan ju köra med både spread och squarebore...
Hej Nexxus
Ja ge den en chans till enligt pappren jag hittat om din förgasare så ska den ha 72 i huvudmunstycken och sen platta på sekundärsidan.
Enligt vad jag hittat ska din platta motsvara 75 i munstycke.
sen har jag tittat lite på vad Covetterna hade i munstycken orginal och har hittat upgiffter på följande. Som förhopningsviss stämmer
dessa exempel är för Holley 4150 vet ej storlek för jag har inte hittat info om det.
1969 427 430hk primär 68 sekundär 76. throttle bore p 1 9/16 s 1 9/16
1971 350 330hk primär 70 sekundär 76. throttle bore p 1 11/16 s 1 11/16
1971 454 425hk primär 70 sekundär 76. throttle bore p 1 11/16 s 1 11/16
1972 350 255hk primär 68 sekundär 73. throttle bore p ? s ?
Men någon super hackare på internet kanske kan hjälpa mig och dig Nexxus att hitta en komplet lista
Och kanske en rekomendationslista för olika munstycken till olika effekter på exempel en 750. Vilken lycka det hade varit
Mvh
MrV8
Ja ge den en chans till enligt pappren jag hittat om din förgasare så ska den ha 72 i huvudmunstycken och sen platta på sekundärsidan.
Enligt vad jag hittat ska din platta motsvara 75 i munstycke.
sen har jag tittat lite på vad Covetterna hade i munstycken orginal och har hittat upgiffter på följande. Som förhopningsviss stämmer
dessa exempel är för Holley 4150 vet ej storlek för jag har inte hittat info om det.
1969 427 430hk primär 68 sekundär 76. throttle bore p 1 9/16 s 1 9/16
1971 350 330hk primär 70 sekundär 76. throttle bore p 1 11/16 s 1 11/16
1971 454 425hk primär 70 sekundär 76. throttle bore p 1 11/16 s 1 11/16
1972 350 255hk primär 68 sekundär 73. throttle bore p ? s ?
Men någon super hackare på internet kanske kan hjälpa mig och dig Nexxus att hitta en komplet lista

Och kanske en rekomendationslista för olika munstycken till olika effekter på exempel en 750. Vilken lycka det hade varit

Mvh
MrV8
Jorå, när den väl går, så går det undan ... men det är ju alltid något som vill strula... men det får man väl räkna med om man skaffar en sån här bil. Jag tror däremot inte du kommer att få en Holley att gå ekonomiskt, den är lixom inte gjord för det...mrv8 skrev:Hej Nexxus
Låter som din bil går trevligt *ler stort*
Hoppas man kan säga det samma någon dag att man inte får ner eftekten i backen *ler*
Ska bli spännande att se hur Corvetten går med en 750DP är ju inte varje dag man åker en bil med sån var flera år sen sisst men den bilen gjorde lätt 0-100 på 6sek med mild trimning.
Ägaren trodde att det var lite över 300hk i den.
Sen får vi se om jag kan få den att gå någorlunda ekonomiskt med den sägs att det ska gå att få ner även en DP till hygliga nivåer ? Vi får väll se.
Ska bli spännade att höra hur din går med qudrajeten.
Låter rätt skoj i min tycker jag man hör verkligen när man öppnar stora spjällen.
Tråkigt att du blivit på körd! Hoppas det ordnar sig för dig.
Mvh
MrV8

Nu på fredag är det dags att lyfta motorn oxo dessutom, den läcker vatten någonstans innanför svänghjulet, det finns ju inte en chans att åtgärda utan ett lyft tyvärr... nåja, får väl se om jag hinner få klar den innan vårmönstringen.