Visst gör man det......Du har orginalbussningar i bärarmarna....gamla styrleder,,,och i stortbehov av att lackera spoilern som är full at stenskott....*s*
BTW snygg svartkletig bunke att ha skruvarna i...*s*
mvh R
Hur går det med din Värsting motor....?? Har du fått startat upp alla 8,2 literna än..?? Eller är det garagebygget som du jobbar mest med..??
Måste ju kännas kul då du får höra muuuuuuullllllllllret för första gången..!!
Mvh//Jocke...
Hej! nja tiden har laggts på garaget enbart, vilket inom ett par dagar e färdigmålat och elmässigt klart hoppas jag. Min mekaniker drog ju till afrika i en månad men han borde vara tillbaka inom nån vecka så då byggs det vidare på corven, vilket ska bli ett stort nöje Tänkte jag skulle filma en liten bit på när vi startar upp den första gången.
ska ta lite kort på garaget också så ni vet hur det ser ut innan ni kommer på fest!
frisk skrev:
Hej! nja tiden har laggts på garaget enbart, vilket inom ett par dagar e färdigmålat och elmässigt klart hoppas jag. Min mekaniker drog ju till afrika i en månad men han borde vara tillbaka inom nån vecka så då byggs det vidare på corven, vilket ska bli ett stort nöje Tänkte jag skulle filma en liten bit på när vi startar upp den första gången.
ska ta lite kort på garaget också så ni vet hur det ser ut innan ni kommer på fest!
Låter finfint det...!!!! Väntar med spänning på uppstarts rapporten och garagebilderna...!! Blir det garagevisning och eller osv med fest så kommer jag..!!
Själv ligger jag under bilen och målar ram samt byter till ett Sprint & Slalom chassie-kit. Ska bla. ta bort och byta bussningarna till bärarmarna bak i helgen, får se hur lätt/svårt det blir....
frisk skrev:men vad ska jag filma med då??? kan ju knappast ta med mig min web-cam 5 mil härifrån?? eller kan man plugga in en gammal videokamera med den?
Vänta nu vad skriver du här på slutet
Du kan plugga in en gammal videokamera med det kortet!
Helrätt bil!!
Men varför måste man höra AC/DC's sämsta låt på högsta volym sammtidigt som man tittar och lyssnar på en bil med världens skönaste motorljud??!!
Hej Frisk!
Jag läste ditt inlägg,det tog ett tag.
Angående ditt motorbyte det verkar ju bli riktigt bra i slutändan.
Jag ser verkligen framemot att se din bil när den blir klar.
Här är ytterligare en "kartongmotor", kanske nåt för antikrundan om ca. 50 år . Hur som helst är det imponerande att hålla koncepetet i liv.
Big Block kom väl inte förrän 1958 (348:an)?
Nu är det inte så att jag dömmer ut alla crate engine som framgick av mitt tidigare inlägg.
Men dom så kallade eftermarknads Ls7orna som bland annat gick att köpa för 29900kr 1988(Kartongmotor)var det ingen större precission, balansering,bearbetning, på,min liksom många andra.
Jag är nu ingen expert på motorer men fått bekräftat av många duktiga motorbyggare och ägare.
ok ok!! Jippie igen
Nu e bilen hemma och den går som F-N!!!!!!!!
Idag fick den sin tvätt och det blev lite Fotografering efteråt. Har lagt upp 2 bilder i mitt lilla album men det går ju inte att länka hit dom. Den ena bilden blev riktigt läcker tycker jag... nybörjartur kanske hehe... men jag glömde att processa ner storleken tyvärr. http://frisk666.tripod.com/bilder/?i=10
Sen e det lite kvar att göra på den. Bl.a. byta tändkablarna och snygga upp elsystemet som ser röva ut. nåra saker e beställda osv. men nu kan jag köra den iaf!!!
Ruskigt kul att du kom!
Och det behövdes ju lite hjälp att få igång den
Var ute en sväng nu ikväll och då kunde jag nästan köra utan att oroa mig för växellådskylarn. Så nästa gång behöver jag inte tänka på den hehe. Fyllde på vatten och luftade men det kom inte nån mer luft. men därimot bubblar det och tickade i motorn när jag kom hem + att det rök ifrån kyllarn??? Men det kanske e normalt? Får ju köra på höga varv nu när växlarna inte riktigt vill