Varsel/dimljus på en 02:a

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Anders Tysander
Nykomling
Nykomling

Varsel/dimljus på en 02:a

Inlägg av Anders Tysander »

Har en 02:a som i besiktningen fick nedslag på felställda varsel/dimljus.
Hur kommer man lättast åt dem? Verkar som om en del kåpor måste bort.
Anders
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Näeee...Framutifrån varje dimljus sitter ett litet hål. Därinnanför sitter en justeringsskruv för att ställa dimljusen i höjdled. Kommer inte ihåg storleken (ska kolla) men det är en torx.
Max
Hittar inte storleken nu men testa 15 eller 20
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Varsel/dimljus på en 02:a

Inlägg av Lars J »

Precis som Max säger du behöver inte plocka bort något. Tänk bara på att du bör ha tillgång till ljusinställningsapparat om du vill vara säker på att ljuset blir rätt inställt.

Jag råkade ut för samma sak för några år sedan och sa då till besiktningskillen att "ligga" på papperna en stund. Åkte bort till en verkstad som efter lite bök och krypande då de sitter lågt ner fick ställt ljuset. Tillbaka till bilprovningen och kontroll/godkännande utan extra kostnad.

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Anders. Om du vill göra det själv har du instruktionerna i din mail.
Max
le0net
Rookie
Rookie

Inlägg av le0net »

Max M skrev:Anders. Om du vill göra det själv har du instruktionerna i din mail.
Max
Får hem min bil (-99) om drygt 3 veckor och troligtvis får jag genomgå samma lysmodifikationer som Anders, kan du maila instruktioner till mig med Max??

:D

Leif
-- -- -- -- -- -- --
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Visst. Vad vill du ha ? Anders fick instruktioner hur att göra ljusinställning av dimljusen.
Max
le0net
Rookie
Rookie

Inlägg av le0net »

Ska inte dimljusen var färdiginställda när bilen kommer eller är det nåt man alltid måste göra? BTW efter att jag bytte till europabakljus med kabelhärvan från ecklers så fungerar inte dimljusen bak, enligt instruktionerna skulle man även klippa en kablel ovanför bromspedalen.. Behövs dom vir regbes.?
-- -- -- -- -- -- --
Skriv svar