Har en 02:a som i besiktningen fick nedslag på felställda varsel/dimljus.
Hur kommer man lättast åt dem? Verkar som om en del kåpor måste bort.
Anders
Varsel/dimljus på en 02:a
-
- Nykomling
Re: Varsel/dimljus på en 02:a
Precis som Max säger du behöver inte plocka bort något. Tänk bara på att du bör ha tillgång till ljusinställningsapparat om du vill vara säker på att ljuset blir rätt inställt.
Jag råkade ut för samma sak för några år sedan och sa då till besiktningskillen att "ligga" på papperna en stund. Åkte bort till en verkstad som efter lite bök och krypande då de sitter lågt ner fick ställt ljuset. Tillbaka till bilprovningen och kontroll/godkännande utan extra kostnad.
/Lars/
Jag råkade ut för samma sak för några år sedan och sa då till besiktningskillen att "ligga" på papperna en stund. Åkte bort till en verkstad som efter lite bök och krypande då de sitter lågt ner fick ställt ljuset. Tillbaka till bilprovningen och kontroll/godkännande utan extra kostnad.
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Ska inte dimljusen var färdiginställda när bilen kommer eller är det nåt man alltid måste göra? BTW efter att jag bytte till europabakljus med kabelhärvan från ecklers så fungerar inte dimljusen bak, enligt instruktionerna skulle man även klippa en kablel ovanför bromspedalen.. Behövs dom vir regbes.?
-- -- -- -- -- -- --