Otur när jag skulle besiktiga
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 117
- Blev medlem: sön mar 07, 2004 17:02
- Ort: Malmö (Stockholm)
- Kontakt:
Otur när jag skulle besiktiga
Jag rullade ner till besiktningen i Nacka i dag. när jag svänger in på gården där, så havererar huvudbromscylindern och jag hade noll bromsar. och på dit vägen så stack en headders packning dessutom. Det var bara att åka försiktigt hem igen. (skit också)
Nu till frågan.
jag fick tag på en bromscylinder på Åbergs och tänker montera den i morgon och då undrar jag om det är i någon speciell ordning som man luftar bromsarna efter det? eller är det fram och sedan bak som gäller?
vore tacksam för ett snabbt svar.
Nu till frågan.
jag fick tag på en bromscylinder på Åbergs och tänker montera den i morgon och då undrar jag om det är i någon speciell ordning som man luftar bromsarna efter det? eller är det fram och sedan bak som gäller?
vore tacksam för ett snabbt svar.
/ Mange C3 -78 och C5 -01
-
- Rookie
- Inlägg: 58
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 19:57
- Ort: Nordmaling (mittemellan umeå och ö-vik)
Lars Nilsson skrev:Rent generellt börjar man att lufta längst ifrån huvudcylindern dvs hb vb hf vf .
Inte riktigt rätt.... har du bytt huvudcylinder så börjar du lufta huvudcylindern annars kommer du att få lufta till hin håle kommer o avlöser dig....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
man börjar ALLTID med den bromscylinder som sitter längst bort från huvudcylindern, alltså HÖGER BAK.... sedan VÄNSTER BAK.... sedan HÖGER FRAM... och sist VÄNSTER FRAM
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Joakim skrev:Ja det är vad jag också har lärt men så stod det inte i GM rephandboken till vetten..Jag provade som det stod i boken och det blev bra.
Ok... då tar jag tillbaka mitt påstående.... tills vidare... Sorry

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 117
- Blev medlem: sön mar 07, 2004 17:02
- Ort: Malmö (Stockholm)
- Kontakt:
okey, då är bromscylindern på plats. tyvärr så gick ett bromsrör av när jag skulle ta loss allt. bara att åka o handla rör o nya nipplar. har endast honingsverktyg för enkelhoning, det kanske går ändå. bara att jobba vidare i morgon. hoppas att allt e klart till vårmönstringen på lördag...
/ Mange C3 -78 och C5 -01