Köp af Corvette C5, hvad skal jeg kigge efter?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
KRO
Nykomling
Nykomling

Köp af Corvette C5, hvad skal jeg kigge efter?

Inlägg av KRO »

Hej. Jeg vil købe en Corvette C5, og har søgt lidt på forumet her. Kan forstå der kom en update på C5 omkring 1999. Jeg kigger efter en 2000 og frem. Jeg vil have den med automatic, men manual er også en option. Det skal være en coupe eller targa (inte convertible)

Hvad skal man kigge efter på en C5, er der nogle typiske fejl og mangler som går igen på C5?

Takker for svar, beklager jeg kun kan skrive på dansk.
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Hej och välkommen hit. Gör en sökning på forumen. Denna fråga ställs en gång i veckan. :D
Max
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Köp af Corvette C5, hvad skal jeg kigge efter?

Inlägg av Lars J »

Du hittar rätt mycket tips i ett tidigare inlägg som f.n ligger strax under ditt i listan under C-5. För övrigt är det som Max säger det finns hur mycket information som helst ute på de olika forumen. Lycka till med Corvetteköpet!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
jonas
Nykomling
Nykomling

c5

Inlägg av jonas »

Kolla din pm box!
KRO
Nykomling
Nykomling

Vette C5

Inlägg av KRO »

Hej Igen.

(Hej Jonas, jeg har skrevet til dig)

Mange tak for svar. Jeg har kigget lidt på den anden tråd og der står jo rigtigt en del om C5. Men det jeg søgte om var ikke så meget om hvad fx B-parket indenholder, eller hvor mange HK C5 har.

Det var mere en liste med hvad man bør checke af fejl, ikke om hvad udstyr den har eller om den har b-parket. Fx på Audi RS2 er der nogle klassiske småfejl som går igen, fx servopump, slanger til ECU, vacum leak, og check af de dyre Porsche Bremser.

Men jeg har ny søgt lidt på forum her og fundet ud af flg:

- helst en C5 fra 99 og frem med B-parket.
- checke om den har update fra GM fra 99
- servicebog
- Dæk
- ved import fra USA skal man lige checke om den kan godkendes i EU (sverige)

Var ude og kigge på en C5 idag fra 2000, targa, ca 9500 mil, pæn og flot, import fra tyskland, 6 mdr garranti, med update fra GM, b-parket, og generel flot overall. Meeeen ca 320.000 SEK...??
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Vette C5

Inlägg av Lars J »

Titta under bilar säljes här på forumet. Klarar du dig utan head up display så finns där en -98 med 7.000 mil på mätaren till salu för 250.000:- . Är bilen fin vilket sägs så är det BILLIGT!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
KRO
Nykomling
Nykomling

Inlägg av KRO »

Hej Lars.

Kunne du evt lige give mig link...? Jeg kan ikke finde den..??

Ellers er jeg kommet lidt i tvivl om jeg skal vælge en C5 eller en C4. Man kan jo faktisk få nogle ret fine C4 bla ZR1 overvejer jeg lidt. Er der stor foreskel på køreegenskaber på C5 og C4?

Jeg har også kigge lidt på reservdele og det virker som om at dele til C4 er lidt billigere....
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Annonsen är borttagen och bilen är såld!

Om skicket var som utlovat så var det väldigt billigt tycker jag. Jag har själv haft två C4:or 87:a och 92:a och har nu en C5:a 98:a fullladdad med utrustning, och jag tycker att det skiljer så pass mycket på modellerna, köregenskaper m,m att jag hade satsat på en C5:a.

ZR1 kan ju locka, bara tänk på att motorn i den är speciell, byggd av Lotus och vissa reservdelar finns inte att få tag på eller är både svåra och dyra att skaffa.

Oavsett vad du köper så tänk på att kolla upp bilen ordentligt. Det lönar sig ALLTID att betala för fint skick och låga mil.

Titta på blocket.se där finns idag en C5 00:a manuell 265.000:-

/Lars/
KRO
Nykomling
Nykomling

Inlägg av KRO »

Ok tak for info.

Jeg har plukket nogle C5 og nogle få C4 ud som jeg vil kikke på i den nærmeste fremtid. Er der nogle her som har erfaring med Vette Småland, som jo gør en del i Corvetter?

tak for svar.
MyVette
Nykomling
Nykomling

Inlägg av MyVette »

KRO skrev:Ok tak for info.

Jeg har plukket nogle C5 og nogle få C4 ud som jeg vil kikke på i den nærmeste fremtid. Er der nogle her som har erfaring med Vette Småland, som jo gør en del i Corvetter?

tak for svar.
Hej KRO!
Ja, jag har nämnt det tidigare här på forumet att man kan med förtroende vända sig till grabbarna på Vette Småland. Jag köpte min C5:a där för ett år sedan och är mycket nöjd.

Hälsningar 8)
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

MyVette skrev:
KRO skrev:Ok tak for info.

tak for svar.
Hej KRO!
Ja, jag har nämnt det tidigare här på forumet att man kan med förtroende vända sig till grabbarna på Vette Småland. Jag köpte min C5:a där för ett år sedan och är mycket nöjd.

Hälsningar 8)
Jag har oxå köpt min där, o jag kommer att kontakta dem igen när jag ska byta i framtiden!!!!
0 till nästa rödljus ska gå fort....
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

Tips till dansken

Inlägg av Boyetin »

Hej, jeg har lige köpt en C5 i Tyskland. Jag ledte i fire månader och fandt et topexemplar til et rimligt pris, ca. 40-50 tusinde kroner under prisen i Sverige. Om du ger mig en signal her på siten og besvare mit inlägg. Så kan jag give dig mit telefonnummer og dele med mig af mine erfaringer.

Jeg tror ikke du ska tänke så meget på typefejl på C5 for det findes nästen ingen og sku det finnes så er det som regel billigt att reperera. En fördel med C5 er at man kan lave meget selv, den er otrolig enkel i sin konstruktion om man bortser fra elektroniken och rigtig billig i drift.

Min dansk i skrift er ikke vad den var innen jeg flyttede til Sverige for 21 år siden. Men jeg håber du kan tyde det jeg har skrevet.
8)
Mvh /Bjorn
When you see God, then you brake!
KRO
Nykomling
Nykomling

Inlägg av KRO »

Hej Bjorn.

Tak for info, og ja tak, jeg vil gerne benytte mig af dit tilbud. Send mig lige en mail.

Ellers tak for info jeg har fået i denne tråd, og jeg beklager jeg kun kan skrive Dansk. Håber det går.

Jeg holder lige tråden opdateret med Corvette købet.....

Hilsen Chr
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Bor man som jag i Helsingborg är det inga större problem att förstå danska hyffsat. Vi har ju också förmånen att kunna njuta av den goda danska ölen eftersom vi är i Helsingör på 20 minuter. :lol: :lol: :lol:

/Lars/
KRO
Nykomling
Nykomling

Inlägg av KRO »

:D :D Har idag købt min første Corvette, en C5 fra 2000. Det er simpelthen en cool bil. Tak for alle de gode råd og tips som jeg har fået her, og kunne læse mig til.

Glæder mig til at komme til en Corvette træf.

Hilsen en gald dansker :D :D
Sandberg
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Sandberg »

:lol: :lol: Grattis till utmärkt bilval, :lol: :lol:

Lycka till.
1968 Corvette Convertible 427/400Hp Tripower.
Användarens profilbild
Boyetin
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Boyetin »

Det lyder godt, da jeg ikke hörde et ord mer troede jag du hade lagt det på is. Hvor bor du i Sverige? Jag ska selv til DK och Skåne med min C5 på et tidspunkt i juli, ved ikke hvornår. Det kan väre vi kan ses?

Förresten hvor köpte du bilen?

Mvh /Bjorn
When you see God, then you brake!
KRO
Nykomling
Nykomling

Inlägg av KRO »

Hej Bjørn, ja sorry jeg ikke lige fik skrevet, det gik lidt stærk. Jeg bor tæt ved Malmö (ikke i malmö) så det er bare at cruise forbi. Så kan vi evt lave et lille cruiser træf til DK. (check din email)

Jeg købte den hos Bilexpo i Lund. (fik en ret god deal der og C5'eren er virkelig i mint condition)

Men man får godt nok opmærksomhed i sådan en C5.....shit man... head are spinning... 8)
Skriv svar