Har lite obehagligt skrammel under bilen. Trodde först att det var avgassystemet som skramlade i upphängningarna.
MEN nu märkte jag att skramlet upphör om jag trycker lätt på bromsen - skramlet verkar komma från främre oken. Renoverade oken i vintras och såg inte att de satt löst vid monteringen.
Någon som råkat ut för detta - och vet hur man löser problemet? Snål som jag är vill jag helst inte köpa nytt - utan fixa de befintliga oken.
Bromsoken skramlar!
Bromsoken skramlar!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Corvette Z06 2001
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

hade samma problem med mina fast när jag bytte till nya belägg på hösten så följde det med 4st inlägg (skivor) att sätta imellan.. dom måste ha saknas på dom förra & det var nog det som var felet.
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk
Tack för den infon!
Ok, de gamla inläggsskivorna bakom beläggen var sönderrostade, så de slängde jag när jag bytte pads. Några nya fick jag aldrig med, så de saknas nu. Får försöka fixa det på något sätt.
Ok, de gamla inläggsskivorna bakom beläggen var sönderrostade, så de slängde jag när jag bytte pads. Några nya fick jag aldrig med, så de saknas nu. Får försöka fixa det på något sätt.
Robert Palmqvist
Corvette Z06 2001
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Corvette Z06 2001
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

- Skp
- Corvettefantast
Skrammel
Under bromsklossarna skall det ligga en liten fjäder som trycker klossarna uppåt. Saknas dom så skramlar klossarna i oken.
Skp
Skp
Re: Skrammel
Ok tack, jag monterade flera av dessa fjädrar - men kanske missade jag något där eller som kom de fel. Får kolla igen - jag hade skramlet innan jag bytte bromsklossarna, så fjädrarna satt kanske fel redan då.Skp skrev:Under bromsklossarna skall det ligga en liten fjäder som trycker klossarna uppåt. Saknas dom så skramlar klossarna i oken.
Skp
Robert Palmqvist
Corvette Z06 2001
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Corvette Z06 2001
En av CCS grundare
www.VetteParts.se