
TÄNDINSTÄLLNING
TÄNDINSTÄLLNING
VARFÖR I HELVETE STARTAR INTE BILEN HAR SATT DIT EN NY DUI TÄNDNING PANIK HJÄLP 1533 MICKE T. 

KOllat alla kablar, att dom sitter fast? Har du bensin i ? Har du vridit på nyckeln?
DU måste nog berätta lite mer vad som händer, inte händer osv...
/Tommy
DU måste nog berätta lite mer vad som händer, inte händer osv...
/Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
TÄNDINSTÄLLNING
HEJ JAG HAR HAFT TOPPARNA BORTA FÖR PORTNING NÄR JAG MONTERADE IHOP GREJORNA SATT JAG DIT NYA RULLVIPPOR GM OCH EN NY DUI TÄNDNING JAG HAR STÄLLT 1AN I ÖD OCH ROTORN SOM DEN SKA NU SKJUTER DEN HEJ VILLT IBLAND TROR JAG DEN TÄNDER I UTBLÅSTAKTEN KAN JAG HA STÄLLT VENTILERNA FEL ?
MVH MICKE T 1533.
MVH MICKE T 1533.

Prova att flytta kablarna ETT steg, det brukar göra susen för du har antagligen satt ner fördelaren fel....
Och snälla, stäng av caps lock.... det hjälper inte din bil men det ser inte ut som du skriker
Och snälla, stäng av caps lock.... det hjälper inte din bil men det ser inte ut som du skriker

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Varför i...e?
Ett bra tips (jag fick av Pekka Nyström!) när man startar upp en ny motor och är lite osäker på fördelarläget!
Innan du sätter i alla stift, anslut enbart 1:ans stift, jorda det och lägg undan alla andra tändkablar!
Nu kan du koppla in en tändningslampa, på 1:an, köra på starten och se hur tändningen står. Vrid fördelaren tills du får ~10grader. Sen skall motorn gå igång direkt, när alla stift sitter på plats. Bra när man kör in en vanlig hydraulkam.
Får du inget "blink" på rätt ställe står ju fördelaren fel vilket du lätt kan justera, utan att behöva prova dig fram med onödigt "skjutande" från motorn som ju faktiskt kan skada den.
Mvh
701 Ralph
Innan du sätter i alla stift, anslut enbart 1:ans stift, jorda det och lägg undan alla andra tändkablar!
Nu kan du koppla in en tändningslampa, på 1:an, köra på starten och se hur tändningen står. Vrid fördelaren tills du får ~10grader. Sen skall motorn gå igång direkt, när alla stift sitter på plats. Bra när man kör in en vanlig hydraulkam.
Får du inget "blink" på rätt ställe står ju fördelaren fel vilket du lätt kan justera, utan att behöva prova dig fram med onödigt "skjutande" från motorn som ju faktiskt kan skada den.
Mvh
701 Ralph
Re: Varför i...e?
tack för tipset mvh mikael tuleborn.Ralph skrev:Ett bra tips (jag fick av Pekka Nyström!) när man startar upp en ny motor och är lite osäker på fördelarläget!
Innan du sätter i alla stift, anslut enbart 1:ans stift, jorda det och lägg undan alla andra tändkablar!
Nu kan du koppla in en tändningslampa, på 1:an, köra på starten och se hur tändningen står. Vrid fördelaren tills du får ~10grader. Sen skall motorn gå igång direkt, när alla stift sitter på plats. Bra när man kör in en vanlig hydraulkam.
Får du inget "blink" på rätt ställe står ju fördelaren fel vilket du lätt kan justera, utan att behöva prova dig fram med onödigt "skjutande" från motorn som ju faktiskt kan skada den.
Mvh
701 Ralph