Sprickor i karossen/lacken
Sprickor i karossen/lacken
Hejsan
Jag har varit och kollat på en 73 cab som det var sprickor i lacken,såg ut som att gelcoten hade släppt på vissa ställen,en dörr var det som ett spindelnät av "sprickor" över hela dörren.Är det något att bry sig om eller kan en lackare fixsa det eller ska man kolla efter en annan bil?
Mvh Hånta
Jag har varit och kollat på en 73 cab som det var sprickor i lacken,såg ut som att gelcoten hade släppt på vissa ställen,en dörr var det som ett spindelnät av "sprickor" över hela dörren.Är det något att bry sig om eller kan en lackare fixsa det eller ska man kolla efter en annan bil?
Mvh Hånta
Är det rätt pris på den så är det ingen fara, det spindelväsmönstret du pratar om uppstår oftast i enbart lacken och är ingen fara med karossen såvida bilen inte har smällt eller blivit påkörd eller nåt...
Har du möjlighet att ta bilder på den ?
/Tommy
Har du möjlighet att ta bilder på den ?
/Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Sprickor i karossen/lacken
Ja ,jag har bilder på skadorna men jag lyckas ej skicka med dom i mitt mejl.
MvH Hånta
MvH Hånta
lägg ut dom på www.photobucket.com istället och länka sen hit,brukar funka finfint 

Sprickor i karossen/lacken
Hej igen
Nu har jag lagt ut lite bilder på bilen,kolla in denna länk http://photobucket.com/albums/y208/larshoglund/
Stingray
Jag har skickat bilder till din e-post
Kai P
Dörrarna ska väl vara i glasfiber dom med eller har jag fattat fel?
MvH Hånta[/url]
Nu har jag lagt ut lite bilder på bilen,kolla in denna länk http://photobucket.com/albums/y208/larshoglund/
Stingray
Jag har skickat bilder till din e-post
Kai P
Dörrarna ska väl vara i glasfiber dom med eller har jag fattat fel?
MvH Hånta[/url]
utsidan av dörrarna är glasfiber, delar av nsidan i plåt
SKa kolla bilderna
Tommy
SKa kolla bilderna
Tommy
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Sprickor i karossen/lacken
Det låter bra Tommy,du verkar ha bra erfarenheter av glasfiber lagningar.
MvH Hånta
MvH Hånta
Sprickor i karossen/lacken
Ok
Jag har nu ändrat till public,hoppas det ska funka nu.
MvH Hånta
Jag har nu ändrat till public,hoppas det ska funka nu.
MvH Hånta
Nu kan vi se dina bilder!
Det ser ut att vara massor med jobb på den!
Om du tänker renovera upp den till fint skick skulle jag gissa att bara delarna kostar dig en hel del.
Hur mycket begärde säljaren för den?
Det ser ut att vara massor med jobb på den!
Om du tänker renovera upp den till fint skick skulle jag gissa att bara delarna kostar dig en hel del.
Hur mycket begärde säljaren för den?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Där fanns det att göra!!! Och inte bara ny lack! Om en sådan bil e värd från 200 000kr och uppåt i fint chick(?) så lär du inte ha problem att lägga minst 200 000kr i reparationer och dyligt... kan säkert bli mycket billigare men dom flesta här inne vet att när det gäller ens corvette då e hålet i fickan stort!



Sprickor i karossen/lacken
Hej igen
Han har begärt 130000:- för bilen.Vet ej om den kan vara vär det,med tanke på att det var följande fel:
NACKDELAR
-Trasig cab
-Toppen läker till kylsystemet
-Inredningen var ju ej bra
-Handbroms urfunktion
-Bladfjäder bak av
-Lyktorna fram gick ej upp självmant-läkande vacuum?
-Däck slut på
-Spoilern fram sprukit av
-Varvräknaren ur funktion
-När man släpper gasen så vibrerar det i hela bilen-kanske kan det vara något stödlager som har gett upp?
FÖRDELAR
-Motor och Växellåda ska vara renoverat,ändå så verkar det som att toppen läcker
-Framvagnen skulle vara renoverad
-Ny vatten pump
-Sedan så är jag väldigt orolig om det går att få till en snygg lack på en kaross som gelcoaten har krakilerat på,man är ju rädd för att sprickorna ska komma fram igen.
Tyck till om vad ni skulle kunna tänka er att betala för en sådan bil.
Vad kan det tänkas att renovera en sådan bil mellan tummen och pekfingret.Jag förstår om det är många som tycker att det var en dum fråga men det kan vara intressant att ha ett riktmärke.
En annan sak som jag undrar över,vad ska man räkna med att det kostar att beställa saker ifrån USA,jag var in på Ecklers och tittade på tex. vad ett nytt cab tyg skulle kosta och det skulle kosta 350$ + deras moms tror jag att det var.Så vad har USA för moms? Hur många % lägger Sverige på för tullavgift på köpesumman?
MvH Hånta
Det blev lite mer än vad jag hade tänkt att skriva.
Han har begärt 130000:- för bilen.Vet ej om den kan vara vär det,med tanke på att det var följande fel:
NACKDELAR
-Trasig cab
-Toppen läker till kylsystemet
-Inredningen var ju ej bra
-Handbroms urfunktion
-Bladfjäder bak av
-Lyktorna fram gick ej upp självmant-läkande vacuum?
-Däck slut på
-Spoilern fram sprukit av
-Varvräknaren ur funktion
-När man släpper gasen så vibrerar det i hela bilen-kanske kan det vara något stödlager som har gett upp?
FÖRDELAR
-Motor och Växellåda ska vara renoverat,ändå så verkar det som att toppen läcker
-Framvagnen skulle vara renoverad
-Ny vatten pump
-Sedan så är jag väldigt orolig om det går att få till en snygg lack på en kaross som gelcoaten har krakilerat på,man är ju rädd för att sprickorna ska komma fram igen.
Tyck till om vad ni skulle kunna tänka er att betala för en sådan bil.
Vad kan det tänkas att renovera en sådan bil mellan tummen och pekfingret.Jag förstår om det är många som tycker att det var en dum fråga men det kan vara intressant att ha ett riktmärke.
En annan sak som jag undrar över,vad ska man räkna med att det kostar att beställa saker ifrån USA,jag var in på Ecklers och tittade på tex. vad ett nytt cab tyg skulle kosta och det skulle kosta 350$ + deras moms tror jag att det var.Så vad har USA för moms? Hur många % lägger Sverige på för tullavgift på köpesumman?
MvH Hånta
Det blev lite mer än vad jag hade tänkt att skriva.
Känns lite dyrt med tanke på att dom grejorna du räknar upp kostar en 10-20000:- (mellan tummen och pekfingret) att åtgärda till toppskick,kanske lite mindre om man bara vill få det att funka.
Lägg då även till en hellack med underarbete och allt va det innebär så springer notan iväg..
Lägg då även till en hellack med underarbete och allt va det innebär så springer notan iväg..

Kasta inte bäver i trähus.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
Ett plus är ju att det verkar vara L82 motorn, dvs lite mer hästar än i basmotorn.
Ny matta ser ut att behövas, kostar 2500-3000 kr (ink. frakt och allt).
Ny bladfjäder, ungefär lika mycket(?).
Stolarna såg ju ut att kunna funka ett tag, och övrig inredning går ju att plocka ur och fräscha upp ganska bra.
Spoilern kostar inte många hundralappar (om du inte menar själva "nosen"?)
Handbroms och lyktor kan ju kosta allt från 0kr och uppåt att fixa.
Varvräknare? Ett vanligt fel är ett drev i fördelaren, som kostar ett par hundralappar.
Lacken är inga problem (förutom priset) om det är någon som kan glasfiber som lackar + gör underarbete.
Priset? Omsättningen på C3 cabbar (eller coupéer heller för den delen) är ju inte så stor tyvärr. Alternativet för att hitta en som kan vara billigare är ju att importera själv. 130 är väl inte billigt direkt, men priset ligger väl där någonstans för en cab i halvrisigt "bruksskick". Kanske någon tiotusenlapp billigare, men jag tror aldrig du kommer ner under 100.000 för en cab i körbart skick.
Ny matta ser ut att behövas, kostar 2500-3000 kr (ink. frakt och allt).
Ny bladfjäder, ungefär lika mycket(?).
Stolarna såg ju ut att kunna funka ett tag, och övrig inredning går ju att plocka ur och fräscha upp ganska bra.
Spoilern kostar inte många hundralappar (om du inte menar själva "nosen"?)
Handbroms och lyktor kan ju kosta allt från 0kr och uppåt att fixa.
Varvräknare? Ett vanligt fel är ett drev i fördelaren, som kostar ett par hundralappar.
Lacken är inga problem (förutom priset) om det är någon som kan glasfiber som lackar + gör underarbete.
Priset? Omsättningen på C3 cabbar (eller coupéer heller för den delen) är ju inte så stor tyvärr. Alternativet för att hitta en som kan vara billigare är ju att importera själv. 130 är väl inte billigt direkt, men priset ligger väl där någonstans för en cab i halvrisigt "bruksskick". Kanske någon tiotusenlapp billigare, men jag tror aldrig du kommer ner under 100.000 för en cab i körbart skick.
-
- Rookie
- Inlägg: 58
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 19:57
- Ort: Nordmaling (mittemellan umeå och ö-vik)
I slutändan är det oftast billigare att köpa en färdig bil än att handla ett objekt för att fixa till. Om du inte är väldigt road av att skruva och tömma börsen skulle du nog leta efter en bättre bil. 130.000 är enligt min åsikt på tok för mycket. Det är aldrig bra att vara köpkåt, men man vet ju hur det är då pengarna bränner i fickan
själv var jag kräsen då jag skulle handla. Ett års annonssnokande och flera resor söderut
men till slut hittade jag vad jag sökte.
Med lite tålamod kanske du hittar en "chrome-bumper".....


Med lite tålamod kanske du hittar en "chrome-bumper".....
Skulle inte ge 130 K för den där, den var i sämre skick än min när jag köpte den o jag gav runt 105 K
Max 100 tycker jag den är värd....
/Tommy
Så här såg min ut när jag köpte den:
http://www.stingray.nu/index2.htm?69cab.htm
Max 100 tycker jag den är värd....
/Tommy
Så här såg min ut när jag köpte den:
http://www.stingray.nu/index2.htm?69cab.htm
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
130' låter för mycket med tanke på att du kommer att få plöja ner säkert 50 papp till innan du är någorlunda nöjd.
Jag köpte min på Ebay och gav $8100 men då var det inte en bigblock och inte en cab heller, inte heller matching numbers.
Men en bra bil var det, och helt rostfri.
Det var inte alls svårt att importera den.
Kolla in den här länken så ser du vad du får för dina pengar i US.
http://motors.search.ebay.com/convertib ... ageZsearch
Du kan göra en snabbkoll på Nordtrafiks hemsida för att se vilka kostnader som är förenade med en import.
http://www.nordtrafik.se/import.asp
Jag köpte min på Ebay och gav $8100 men då var det inte en bigblock och inte en cab heller, inte heller matching numbers.
Men en bra bil var det, och helt rostfri.
Det var inte alls svårt att importera den.
Kolla in den här länken så ser du vad du får för dina pengar i US.
http://motors.search.ebay.com/convertib ... ageZsearch
Du kan göra en snabbkoll på Nordtrafiks hemsida för att se vilka kostnader som är förenade med en import.
http://www.nordtrafik.se/import.asp
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Mja... Visst e det mycket pengar för lite bil, i det skicket, men grabbar! Det e ju ändå en CORVETTE!
Bara man e berädd på att som tidigare sagt. Pengarna springer ju iväg och när du lackat om bilen för minst(?) 40.000kr och fixat en hel del annat( säkert ytterligare 20-30.000kr) så kommer du garanterat vilja fixa andra saker som funkar men inte e i bästa skick osv osv... då blir ju bilen dyr helt plötsligt! Oftast e det pengar man aldrig får igen
Men jag vill inte tala om vad min kostat och jag e nog bara halvvägs, men så ska den med i graven också!
Så känns det nu iaf



Så känns det nu iaf

-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
Tommy,
Hittar du en BB cab för 105 tusen åt mig så köper jag den osedd...
Hånta,
Det är svensk moms du skall betala, inte USA-moms, så du får lägga till 25% + ca5% (tull) på priset (inklusive frakt) när du handlar.
Å visst är det billigare att köpa en bil i superskick än att köpa ett renoveringsonjekt, men man köper väl inte en Corvette för att man är rationell?? Sen är det skillnad att punga ut med en stor summa direkt, eller att köpa en billigare för att sedan pynta in mer pengar efter hand som man har råd...
Hittar du en BB cab för 105 tusen åt mig så köper jag den osedd...

Hånta,
Det är svensk moms du skall betala, inte USA-moms, så du får lägga till 25% + ca5% (tull) på priset (inklusive frakt) när du handlar.
Å visst är det billigare att köpa en bil i superskick än att köpa ett renoveringsonjekt, men man köper väl inte en Corvette för att man är rationell?? Sen är det skillnad att punga ut med en stor summa direkt, eller att köpa en billigare för att sedan pynta in mer pengar efter hand som man har råd...
Sprickor i karossen/lacken
gbak
Vilka avgifter tillkommer vid en import tills den är inregad här i Sverige?
Typ tullavgift,frakt,regbes mm.
MvH Hånta
Vilka avgifter tillkommer vid en import tills den är inregad här i Sverige?
Typ tullavgift,frakt,regbes mm.
MvH Hånta
Johan Fräjdin skrev:Tommy,
Hittar du en BB cab för 105 tusen åt mig så köper jag den osedd...![]()
Det var ju det jag nästan gjorde..... Och hittar jag flera så köper jag dom också... hur fan nu det ska gå till
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Sprickor i karossen/lacken
Johan Fräjdin,
Jag var in på Ecklers och kollade lite priser bla. på en ny cab och där stog det :
Part # A1573T
1968-70 Convertible OEM Tan Top $249.99 EA.
Så du menar att $249,99 är priset för caben,jag menar EA. som står efter priset trodde jag var +moms eller?
isåfall var det riktigt billigt för en cab 249,99x7=1750 SEK
MvH Lars
Jag var in på Ecklers och kollade lite priser bla. på en ny cab och där stog det :
Part # A1573T
1968-70 Convertible OEM Tan Top $249.99 EA.
Så du menar att $249,99 är priset för caben,jag menar EA. som står efter priset trodde jag var +moms eller?
isåfall var det riktigt billigt för en cab 249,99x7=1750 SEK
MvH Lars
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
EA=Each=styck
priset i dollar + frakt x 1,25 x 1,03 = priset i svenska kronor. Jag brukar räkna med 10 kr/$ + frakt.
Bara att handla innan dollarn stiger. Uppe på 7,30 nu.

priset i dollar + frakt x 1,25 x 1,03 = priset i svenska kronor. Jag brukar räkna med 10 kr/$ + frakt.
Bara att handla innan dollarn stiger. Uppe på 7,30 nu.

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Sprickor i karossen/lacken
Ok för att svara på din fråga.. när du beställer från usa så betalar man ALDRIG lokal skatt.. Enda gången man betalar lokal skatt i USA är om du köper över disk, eller om du bor i samma stat som företaget är registrerat i (och skatten är olika i varje delstat (har för mig att det varierar mellan 0 och 12.5%).. MEN när du beställer från jänkeland så kommer "Nörden Nuder" att skinna dig på summan du har beställt för + 25% moms 3% taric.. moms och taric beräknas på HELA summan altså även frakten..Hånta skrev:
En annan sak som jag undrar över,vad ska man räkna med att det kostar att beställa saker ifrån USA,jag var in på Ecklers och tittade på tex. vad ett nytt cab tyg skulle kosta och det skulle kosta 350$ + deras moms tror jag att det var.Så vad har USA för moms? Hur många % lägger Sverige på för tullavgift på köpesumman?
MvH Hånta
Det blev lite mer än vad jag hade tänkt att skriva.
Och då är stingrayracings formel aldeles lysande..

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 345
- Blev medlem: mån okt 27, 2003 18:10
- Ort: Eksjö
Re: Sprickor i karossen/lacken
Jake skrev:"Nörden Nuder"


Hånta,
$250 för cabben + $70 i frakt (uppskattning) x 7,3 x 1,3 = 3000 kr
Ganska billigt ändå med tanke på vad det kostar för en Jagga eller Porsche...
För min bil som var billig i inköp och med en låg summa på inköpskvittot så fördelades kostnaderna ungefär så här.
Transport av bil till hamnen 1500:- ( 8 svenska mil)
Frakt 10000:- (San Francisco-GBG)
Div transport försäkringar 2500:-
Tull 4000:-
Moms 3000:- (12% på inköpspriset för veteranbil 30 år)
Veteranintyg 1200:-
Transport från GBG-Stockholm 2500:-
Div övriga kostnader för utförsel/införsel/hamnavg. 2000:-
Innan regbesiktning måste du bygga om hastighetsmätaren (kostar 1000:- hos Heikefelt.) Det var väl egentligen den enda grejen som jag själv inte kunde fixa.
Övriga kostnader:
Skrotningsavgift 1500:-
Regbesiktning 1000:-
"Smådelar" 20000:-
Motordelar (nästa vinter) 10000:-
Transport av bil till hamnen 1500:- ( 8 svenska mil)
Frakt 10000:- (San Francisco-GBG)
Div transport försäkringar 2500:-
Tull 4000:-
Moms 3000:- (12% på inköpspriset för veteranbil 30 år)
Veteranintyg 1200:-
Transport från GBG-Stockholm 2500:-
Div övriga kostnader för utförsel/införsel/hamnavg. 2000:-
Innan regbesiktning måste du bygga om hastighetsmätaren (kostar 1000:- hos Heikefelt.) Det var väl egentligen den enda grejen som jag själv inte kunde fixa.
Övriga kostnader:
Skrotningsavgift 1500:-
Regbesiktning 1000:-
"Smådelar" 20000:-
Motordelar (nästa vinter) 10000:-
Senast redigerad av gbak den tis maj 17, 2005 9:42, redigerad totalt 2 gång.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ni glömmer alla småprylar! Det blir ALLTID MYCKET DYRARE än man tänkt sig från början. Problemet är ju när man inte tycker sig ha råd att köpa en bil i toppskick eller inte hittar vad man vill ha. Dock skall man ha klart för sig att skall man renovera till toppskick så är det stora pengar det handlar om. Nöjer man sig med bruksskick så blir det bara dyrt!
Kanske låter lite negativt men jag har plöjt ner pengar i några bilar så jag vet att det blir ALLTID mycker dyrare än man tänkt sig.
OCH SÅ TLL FRISK! Jag tror att myndigheterna har synpunkter på att du och Corvetten går under jord samtidigt. En Corvettesamlare i Tyskland som avled för några år sedan Klaus Jagla hade skrivit in just detta i sitt testamente.
Myndigheterna förbjöd dock att han skulle begravas i en av sina Corvetter. Änkan löste det på så vis att en snickare fick i uppdrag att snickra kista som en modell av Corvette.
Snacka om att gå hädan med stil!
Kanske låter lite negativt men jag har plöjt ner pengar i några bilar så jag vet att det blir ALLTID mycker dyrare än man tänkt sig.
OCH SÅ TLL FRISK! Jag tror att myndigheterna har synpunkter på att du och Corvetten går under jord samtidigt. En Corvettesamlare i Tyskland som avled för några år sedan Klaus Jagla hade skrivit in just detta i sitt testamente.
Myndigheterna förbjöd dock att han skulle begravas i en av sina Corvetter. Änkan löste det på så vis att en snickare fick i uppdrag att snickra kista som en modell av Corvette.
Snacka om att gå hädan med stil!

"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"