
Bromsar
Bromsar
Hej, jag undrar hur bromsarna tar på era corvetter? Speciellt dom utan bromsservo, för jag tycker min är extremt tungbromsad.. Det går knappast att låsa däcken på torr asfalt när jag bromsar.. Hur är det på era? Jag får ta i typ allt vad som går för att få stopp på bilen.. 

Corvette 427 -69
Re: Bromsar
Jag har ju bromsservo... och mitt problem är väl snarast det motsatta... svårt att bromsa utan att låsa däcken... dom tar nästan för bra... känns som man kan stanna på en femöring om inte däcken låser sig.grebnE skrev:Hej, jag undrar hur bromsarna tar på era corvetter? Speciellt dom utan bromsservo, för jag tycker min är extremt tungbromsad.. Det går knappast att låsa däcken på torr asfalt när jag bromsar.. Hur är det på era? Jag får ta i typ allt vad som går för att få stopp på bilen..
/Nexxus
-
- Rookie
- Inlägg: 58
- Blev medlem: ons okt 22, 2003 19:57
- Ort: Nordmaling (mittemellan umeå och ö-vik)
Har hört talas om de som har servo.. att det känns som ögonen ska lämna huvudet vid kraftig inbromsning..Har nog samma erfarenhet som grebnE har. Nästan så att ratten känns lite vek att ta spjärn emot om man måste få ner farten, men det beror väl på vikten och hastigheten
Det viktigaste är dock att gaspedalen går hyfsat lätt...
-69 427


Det viktigaste är dock att gaspedalen går hyfsat lätt...


-69 427
Vilka kärringar! När bromservot pajade på min C4 tyckte morsan att bromsarna "kändes lite konstiga" när hon var ute och luftade den åt mig.
Den bilen har inte bra bromsar ens när servot funkar...
Finns det måhända belägg med bättre nyp eller skulle det funka bättre med en mindre huvudcylinder på era bilar?
MVH
MN



Finns det måhända belägg med bättre nyp eller skulle det funka bättre med en mindre huvudcylinder på era bilar?
MVH
MN
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Och jag låser för det mesta bakdäcken, vilket inte är så lyckat...men jag behöver iaf inte skita ned mej..frisk skrev:Jo jag får också ta i så man skiter ner sig men dom går att låsa, iaf framdäcken.

Men jag hoppas att det ska bli ändring på det med nya puckar bak.


Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
295/50-15 Hankook Ventus ST. Positivt som gjorde att jag handla var att de var V-märkta (<240 km/h) + rätt modernt mönster. Få se hur dom funkar när dom väl kommer på, bara..frisk skrev:Vad e det för däck och vad gav du för dom?? om det nu inte va kompispris eller så..

Närå inget kompispris, men nästan... kostade 1326:- inkl frakt på dackonline.se

Skulle vilja hitta ett par 265:or fram också...
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Jo man får ta i rätt bra utan servo..... vad säger man om det... servo är för brudar.... 

RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Servo tar bort känslan.... för brudar alltså....Peter skrev:bah..humbug. Servo e bekvämt
NÄR kommer du o hämtar dina priser ?????
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
10" breda med 1" offset, däcket ligger kant i kant med skärmen. Tror inte jag har hört dem skrapa i någon gång iaf, men det är sällan jag är på så trånga ställen och övar!Peter skrev:Vad har du för offset på fälgarna fram? Med 265or låter det som om det kan börja skava lite när man svänger?

Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
- Inlägg: 477
- Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
- Ort: Torsås By utanför Växjö
Hej!
Hade inte servo i bilen när jag köpte den och det var ingen höjdare, när jag besiktigade den så tog bilprovningen fran retardationsmätaren för att se om det bromsade överhuvudtaget. Klarade gränsen med en hårsmån så den vintern byggde jag om till servo. Vid nästa besiktning pratade besiktningskillen bara om hur bra bromsar det var nu. Innan ombyggnaden så hade jag "garanterat låsningsfria bromsar", nu känns det bättre, nu kan jag stanna, om jag vill.
Hade inte servo i bilen när jag köpte den och det var ingen höjdare, när jag besiktigade den så tog bilprovningen fran retardationsmätaren för att se om det bromsade överhuvudtaget. Klarade gränsen med en hårsmån så den vintern byggde jag om till servo. Vid nästa besiktning pratade besiktningskillen bara om hur bra bromsar det var nu. Innan ombyggnaden så hade jag "garanterat låsningsfria bromsar", nu känns det bättre, nu kan jag stanna, om jag vill.

Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016